راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند

کد خبر : ۳۴۹۹۲۰
راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند

قبل از راه‌اندازی و ورود سیستم‌های هوشمند به زندگی انسان انجام کارها و شرایط بسیار سخت بود اما امروزه با ورود سیستم‌های هوشمند به راحتی می‌توان کنترل و مدیریت مکان‌ها و محیط‌های مختلف را در دست گرفت.

قبل از راه‌اندازی و ورود سیستم‌های هوشمند به زندگی انسان انجام کارها و شرایط بسیار سخت بود اما امروزه با ورود سیستم‌های هوشمند به راحتی می‌توان کنترل و مدیریت مکان‌ها و محیط‌های مختلف را در دست گرفت. شاید قبل از این آب دادن گل‌ها و روشن خاموش کردن لامپ‌های خانه بدون حضور در خانه امکان‌پذیر نبود اما با وجود سیستم هوشمند این کار به راحتی ممکن شده است.

آوادیس گروپ مجموعه‌ای با تجربه و پیشتاز در زمینه سیستم‌های هوشمند است که به سفارش شما هوشمندسازی انواع مکان‌های مختلف را با توجه به امکانات و شرایط مورد نظر انجام خواهد داد. شما نیز می‌توانید هوشمندسازی سالن‌های بزرگ همایش ویدیو کنفرانس‌ها خانه و یا محل کار خود را به آوادیس گروپ بسپارید و از مزایا و ویژگی‌های زندگی هوشمند بهره‌مند شوید. در ادامه در رابطه با کاربردها و مزایای استفاده از سیستم‌های هوشمند اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

 

کاربرد سیستم‌های هوشمند در کجاست؟

بدون شک یکی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر می‌کند این است که سیستم‌های هوشمند با توجه به قابلیت بسیار بالایی که دارند در کجا استفاده می‌شوند و چه کاربردی دارند؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم که سیستم‌های هوشمند جزئیات و قابلیت‌های بسیار بالایی دارند و همین موضوع سبب انجام کارهای مختلفی شده مواردی که در ادامه خواهید خواند، کاربردهای سیستم هوشمند است:

  • انبارداری

انبارها یکی از مکان‌های مهم در زمینه استفاده از سیستم‌های هوشمند هستند در واقع با وجود هوشمندسازی انبار می‌توان ورود و خروج انواع کالا را مورد بررسی قرار داد و همه چیز را تحت کنترل گرفت.

  • سالن‌های همایشی بزرگ

سالن‌های همایشی همواره میزبان میهمانان مختلفی هستند که به دلایل مختلفی گرد هم جمع می‌شوند. قطعاً در این میان کنترل و مدیریت برخی موارد کاری سخت است و نمی‌توان از نیروهای متعدد برای چنین کارهایی بهره گرفت مثلاً تنظیم نور سالن همایش و پخش موزیک یا نمایش تصاویر و کلیپ‌های مختلف بر روی نمایشگر از جمله کارهایی است که با استفاده از سیستم‌های هوشمند می‌توان به راحتی با فشردن چند دکمه تحت کنترل و مدیریت درآورد.

  • سالن ویدیو کنفرانس

راه اندازی سالن‌های ویدیو کنفرانس از جمله مواردی هستند که سیستم‌های هوشمند را مورد استفاده قرار داده‌اند و در این زمینه پیشرفت بسیار زیادی حاصل نموده‌اند. موارد مختلف در سالن‌های ویدیو کنفرانس باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد از جمله ولوم صدای و تنظیم میکروفون‌ها یا موسیقی که پخش می‌شود، علاوه بر آن تنظیم میزان نور و پخش ویدیوهای مختلف یکی پس از دیگری از جمله کارهایی است که می‌توان با استفاده از سیستم هوشمند با سهولت و دقت فوق العاده انجام داد.

  • سیستم‌های امنیتی نظارتی

سیستم‌های امنیتی نظارتی یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در زمینه استفاده از سیستم‌های هوشمند هستند زیرا در این سیستم‌ها ورود و خروج افراد باید ثبت شود که با استفاده از این سیستم می‌توان تردد افراد را به صورت هوشمند ثبت نمود. کنترل دسترسی افراد به سیستم‌ها و همچنین احراز هویت افراد با استفاده از سیستم‌های هوشمند به راحتی امکان‌پذیر است.

راه_اندازی سیستم_های هوشمند - تصویر 2

  • اتوماسیون صنعتی

از دیگر مواردی که سیستم‌های هوشمند به وفور مورد استفاده و استقبال قرار گرفته‌اند می‌توان به صنایع اشاره کرد که تحول بزرگی در میزان تولیدات و فعالیت آنها به وجود آورد. در واقع سیستم‌های هوشمند برای کنترل و انجام کوچک‌ترین فعالیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و خط تولید را بدون وجود نیروهای مختلف تقویت می‌کند. تا قبل از ورود سیستم هوشمند در کارخانه‌ها و صنایع کارگران و نیروهای خدماتی مختلفی مشغول به کار می‌شدند تا کوچکترین فعالیت‌ها را انجام دهند اما امروزه این کار با دقت بیشتر توسط سیستم هوشمند انجام می‌شود.

  • خانه‌ها

با گسترش استفاده از سیستم‌های هوشمند پای آنها به خانه و منازل یا حتی محل کار هم باز شده است. به طوری که افراد ترجیح می‌دهند با استفاده از سیستم هوشمند تمام فعالیت‌های منزل خود را انجام دهند. به عنوان مثال نظافت منزل با استفاده از جاروهایی که به سیستم هوشمند دسترسی دارند امکان‌پذیر شده و می‌توان میزان نور محیط را کاهش یا افزایش داد و به طور کلی برای خاموش و روشن کردن انواع لوازم برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است نیاز به ترک منزل برای مدت کوتاه یا بلندی داشته باشید و بخواهید گیاهان خود را آبیاری کنید این کار با استفاده از سیستم هوشمند امکان‌پذیر است.

راه_اندازی سیستم_های هوشمند - تصویر 3

مزایای استفاده از سیستم‌های هوشمند در انواع محیط‌ها

استفاده و به کارگیری سیستم هوشمند مزایای منحصر به فردی دارد که باعث گسترش هرچه بیشتر آن شده به همین دلیل است که مدام از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سیستم‌های هوشمند افزایش بهره‌وری انسانی است، در این صورت انسان بیشترین بهره را از این تکنولوژی خواهد برد.
  • با استفاده از سیستم هوشمند بازدهی و طول عمر تجهیزات زیاد می‌شود؛ زیرا استفاده صحیح انجام گرفته و خطای فنی و انسانی بروز نمی‌کند، علاوه بر آن هزینه‌های نگهداری نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
  • از مهم‌ترین مزایا می‌توان به نظارت از راه دور اشاره کرد چرا که سیستم‌های هوشمند اطلاعات و گزارش‌هایی را به صورت دقیق و لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند؛ بنابراین نظارت و رهگیری بسیار ساده‌تر خواهد شد.
  • با استفاده از سیستم‌های هوشمند دیگر شاهد خطای انسانی و اتفاقات مختلف نخواهید بود؛ چرا که این سیستم به صورت سفارشی کار خود را انجام می‌دهد و امکان ندارد که ضرر و زیانی برای استفاده از دستگاه‌ها ایجاد کند مگر آنکه خودتان آن را در شرایطی قرار دهید که مشکل ایجاد کند.
  • استفاده از سیستم هوشمند می‌تواند در زمان و هزینه‌های مختلف صرفه‌جویی نماید. برای خاموش کردن چراغ و لامپ‌ها لازم نیست از سر کار به منزل برگردید سپس به مهمانی بروید بلکه می‌توانید از محل کار خود چراغ‌ها را خاموش کرده و به مهمانی بروید.
  • مصرف انرژی تولیدات بسیار کاهش پیدا می‌کند به این صورت که دیگر شاهد هدر رفت آب یا برق نخواهید بود و می‌توانید در لحظه آن را کنترل کرده و مدیریت نمایید.

نتیجه‌گیری

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار داده شد اکنون دیگر می‌دانید که سیستم‌های هوشمند یکی از بهترین و مفیدترین دستاوردهای تکنولوژی هستند که می‌توانند به زندگی بهتر کمک کنند شما می‌توانید از سیستم‌های هوشمند در سالن‌های بزرگ همایشی و ویدیو کنفرانس‌ها و غیره استفاده کنید و هوشمندسازی مکان‌های مختلف را به آوادیس گروپ بسپارید.

 

نظرات بینندگان