گوگل برای مقابله با اپل، می‌خواست قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در سافاری ارائه نکند

کد خبر : ۳۵۱۳۱۴
گوگل برای مقابله با اپل، می‌خواست قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در سافاری ارائه نکند

گوگل در چند سال گذشته به شیوه‌های مختلفی تلاش کرده است تا میزان اتکای کاربران آیفون به مرورگر سافاری را کاهش دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، درحال‌حاضر، وزارت دادگستری آمریکا درحال تحقیق درمورد تسلط گوگل بر صنعت جستجو است و رابطه آن با اپل یکی از بخش‌های اصلی این پرونده محسوب می‌شود. حالا در گزارش جدیدی به تلاش گوگل برای کاهش تسلط مرورگر سافاری (Safari) اپل در اکوسیستم این شرکت اشاره شده و ظاهراً غول موتور جستجو زمانی در نظر داشته تا کاربران سافاری را از دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید خود محروم کند.

طبق گزارش جدیدی که توسط وب‌سایت اینفورمیشن منتشر شده است، گوگل ظاهراً می‌خواهد سهم سافاری را در زمینه جستجوها کاهش دهد. در این گزارش گفته‌شده که گوگل چندین سال در تلاش بوده تا صاحبان آیفون را به استفاده از برنامه‌های گوگل یا کروم برای استفاده از موتور جستجوی خود، متقاعد کند.

 

هرچند گوگل تا حدی در این روند موفق بوده، اما در نیمه دوم سال گذشته پیشرفت آن متوقف شده است. به گفته این نشریه، متقاعد کردن کاربران آیفون برای استفاده از گوگل چالش بسیار سختی است، زیرا مرورگر Safari از پیش روی دستگاه‌های اپل نصب شده است.

تصمیم گوگل درباره عدم ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی به سافاری

گوگل همچنین «رابی استین»، مدیر سابق اینستاگرام و یاهو را برای نظارت بر راه‌های دورکردن کاربران از سافاری استخدام کرده است. به‌عنوان بخشی از این تلاش‌ها نیز مدیران گوگل ظاهراً در نظر داشته‌اند تا قابلیت هوش مصنوعی AI Overviews را به برنامه‌های خود محدود کنند. یعنی کاربران سافاری نتوانند از AI Overviews برای جستجوهای خود استفاده کنند.

البته همانطور که در این گزارش گفته‌شده، گوگل در نهایت با این تصمیم مخالفت کرده است.

این گزارش به‌وضوح نشان می‌دهد که گوگل طی سال‌های گذشته در تلاش بوده تا وابستگی کاربران آیفون به سافاری را کاهش دهد، اما موفقیت چندان زیادی نداشته است.

یکی از جنبه‌های پرونده وزارت دادگستری علیه گوگل، معامله این شرکت با اپل برای تبدیل‌شدن به موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون است. طبق گزارش‌های قبلی، گوگل سالانه بیش از 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون باشد و وزارت دادگستری این اقدام را مانع رقابت می‌داند. انتظار می‌رود تا حکم مربوط به این پرونده طی چند ماه آینده منتشر شود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد