وضعیت آرای پزشکیان و جلیلی در آخرین نظرسنجی‌های میدانی و مجازی + نمودار و جدول

کد خبر : ۳۵۱۱۴۷
وضعیت آرای پزشکیان و جلیلی در آخرین نظرسنجی‌های میدانی و مجازی + نمودار و جدول

در شرایطی که فقط چند ساعت به آغاز رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، آخرین نتایج نظرسنجی‌ها از رقابت نزدیک مسعود پزشکیان و سعید جلیلی حکایت دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین،  با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی تبلیغات، حجم خبرهای مرتبط با دو نامزد حاضر در مرحله دوم انتخابات طی روز چهارشنبه ۱۳ تیر بسیار زیاد بود و با فرا رسیدن پنج‌شنبه ۱۴ تیر و آغاز منع قانونی تبلیغات انتخابات، موج اخبار تبلیغی فرو نشست، با این حال تغییر خاصی در سهم توجه عمومی به مسعود پزشکیان و سعید جلیلی ایجاد نشد.

در نمودار ۱، روند توجه عموم مردم را به مسعود پزشکیان (آبی) و سعید جلیلی (قرمز)‌ بر اساس گوگل‌ترندز می‌بینید. نمودار بالا وضعیت کلی توجه به نامزدها را طی ۳۰ روز گذشته نشان می‌دهد. مشخص است که سطح توجه عمومی طی دو مناظره دوشنبه و سه‌شنبه گذشته بیش از مرحله اول افزایش یافت، به‌طوری‌که اوج این توجه در مناظره دوم اتفاق افتاد. با این حساب می‌توان گفت که تنور انتخابات در مقایسه با هفته گذشته (مرحله اول)، داغ‌تر شده و می‌توان انتظار داشت که نرخ مشارکت در انتخابات مرحله دوم، بیشتر از مرحله اول باشد.

نظرسنجی+انتخاباتی

در تصویر بالا، نمودار وسط، روند توجه نسبی به پزشکیان و جلیلی را پس از اعلام نتایج مرحله اول در ظهر شنبه ۹ تیر تا عصر پنج‌شنبه ۱۴ تیر نمایش می‌دهد و نمودار پایین، روند تغییرات را طی ۲۴ ساعت گذشته بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

 

نظرات بینندگان