حجت الاسلام احمد کوثری رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شد؟ | حجت الاسلام احمد کوثری کیست؟

کد خبر : ۳۵۵۱۸۹
حجت الاسلام احمد کوثری رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شد؟ | حجت الاسلام احمد کوثری کیست؟

در این مطلب بخوانید: حجت الاسلام احمد کوثری رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شد؟ | حجت الاسلام احمد کوثری کیست؟

به گزارش اینتیتر، ساعاتی پیش خبری تحت عنوان اینکه حجت الاسلام احمد کوثری رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران شد، در برخی رسانه های خبری منتشر شد.

پس از گذشت ساعاتی از انتشار این خبر، یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری خبر منتشر شده در خصوص انتصاب حجت‌الاسلام احمد کوثری به عنوان رئیس بنیاد شهید را تکذیب کرد.

حجت الاسلام احمد کوثری کیست؟

حجت‌الاسلام احمد کوثری متولد سال ۱۳۶۱ از بخش طغرالجرد(پابدانا) شهرستان کوهبنان و زرند است که دوران کودکی و نوجوانی خود را در آن سامان گذراند. پدرش از کسبه و بازاریان متدین است، وی در سال ۸۶ ازدواج کرد و اکنون دارای ۵ فرزند است.

 

پس از اتمام دوران راهنمایی در سال ۱۳۷۶ وارد حوزه علمیه مقدسه خراسان رضوی شد و دروس مقدمات و سطح را  در مراکز تخصصی مانند مؤسسه تخصصی فقه و اصول حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی به اتمام رساند.

پس‌از اتمام سطوح عالی در درس خارج استادان آن دیار مانندحضرت آیت‌الله مروارید، آیت‌الله شاهرودی شرکت کرد و به درجه اجتهاد نائل شد.

 

همزمان با تحصیل، تدریس درمراکز تخصصی حوزه و دانشگاه را نیز به جد دنبال کرد که ماحصل آن تربیت جمع زیادی از طلاب و دانشجویان است، در سال ۱۳۹۶ جهت انجام  فعالیت علمی، فرهنگی و تبلیغی جهادی به استان بزرگ سیستان و بلوچستان عزیمت کرد و طی دو سال اخیر هم در شهرهای جنوب کرمان (قلعه گنج منوجان جیرفت کهنوج و...) به فعالیت فرهنگی و علمی مشغول است.

 

وی به مدت ۲۰ سال مشغول به تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان در همه سطوح به‌ویژه سطح عالی حوزه بوده‌ است و تبلیغ‌های مکرر در سراسر کشور  گوشه‌ای از فعالیت‌هایش است.

تألیفات:
آثار و پژوهش‌های متعددی مانند بررسی فقهی ابعاد تسلیحات کشتار جمعی، رساله در نقد وهابیت، تعیین مادر در تلقیح مصنوعی  و دیگر موضوعات فقهی و حقوقی  مکتوب در رزومه خود دارد.

وی علاوه‌بر مباحث فقهی و اصولی مدرس رسمی در علوم عقلی همچون فلسفه (بدایه نهایه ...) و کلام بوده که در مدارس تخصصی فلسفه و کلام در سطوح مختلف تدریس دارد.

شایان ذکر است؛ وی برگزیده دو دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن و همچنین چندین سال به‌عنوان «طلبه ممتاز حوزه علمیه خراسان» بوده و عنوان جوان‌ترین کاندیدای خبرگان رهبری از حوزه انتخابی استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد