وام قرض الحسنه 140 میلیون تومانی برای دهک ها 1 تا7 | پرداخت فوق العاده ویژه وام قرض الحسنه در این ماه

کد خبر : ۳۶۹۶۹۷
وام قرض الحسنه 140 میلیون تومانی برای دهک ها 1 تا7 | پرداخت فوق العاده ویژه وام قرض الحسنه در این ماه

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورزنه گفت: این طرح با هدف رفع مشکلات اشتغال ناشی از کم آبی و خشکسالی چندین ساله مددجویان تحت حمایت، در این منطقه درحال اجرا است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرجو۲۴، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورزنه گفت: این طرح با هدف رفع مشکلات اشتغال ناشی از کم آبی و خشکسالی چندین ساله مددجویان تحت حمایت، در این منطقه درحال اجرا است.

محمد حیدری با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۲۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط تحت حمایت شناسایی شده که از این تعداد، برای راه اندازی ۱۵۵ طرح پنل خورشیدی، تسهیلات قرض الحسنه با بیش از ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی هر طرح نیروگاه خورشیدی بیش از ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: راه اندازی این طرح با همکاری اداره برق، مراکز نیکوکاری، بسیج محلات و بانک‌های عامل، با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۲۲۵۷ میلیارد ریال مستمری و هزینه درمان در نیمه نخست امسال به مددجویان سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی پرداخت شد.

مجید الهی‌راد اظهار کرد: ۲۲۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار در قالب مستمری به مددجویان سالمند و ۲۷ میلیارد ریال نیز برای درمان مددجویان زیر پوشش پرداخت شد.

وام قرض الحسنه به مددجویان

به گفته وی، هر خانواده دو نفره سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی ماهانه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مستمری دریافت می‌کند.

الهی‌راد بیان کرد: ۳۱ هزار و ۸۶ سالمند شهری و روستایی این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و از حقوق مستمری، دریافت خدمات بهداشت و درمانی و سایر خدمات بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: سالمندان در رده سنی ۶۰ سال به بالا قرار دارند که از مجموع سالمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی ۹۱۱۲ نفر در مناطق شهری و ۲۱ هزار و ۹۷۶ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

الهی‌راد اظهار کرد: از مجموع سالمندان زیر پوشش حمایت ۱۵ هزار و ۴۰۳ نفر زن و ۱۵ هزار و ۶۸۳ نفر مرد هستند که ۲۰ هزار و ۱۹۰ نفر در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۱۰ هزار و ۲۶۱ نفر در سن ۷۵ تا ۹۰ سال و ۶۳۵ نفر هم بالای ۹۰ سال هستند.

وی گفت: خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه‌التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: تامین مایحتاج زندگی سالمندان، خدمات کمک موردی، لوازم منزل، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به مستاجرها هر خانوار مستاجر ماهیانه شش میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد حمایتی برای سالمندان زیر پوشش است.

وی اظهار کرد: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران سالمند زمین‌گیر توسط این نهاد حمایتی پرداخت می‌شود.

الهی‌راد ادامه داد: از ۳۱ هزار و ۸۶ نفر سالمند ۶۰۰ نفر بیمار زمین‌گیر نیازمند پوشینه هستند که در نیمه اول امسال پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه نگهداری بیماران سالمند زمین‌گیر بالای ۶۰ سال نیازمند پوشینه پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت کمک‌هزینه خرید تجهیزات یا خود کالا به سالمندان از جمله تجهیزات پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه اکسیژن‌ساز، پرداخت کمک‌هزینه خرید سمعک، عینک، دندان مصنوعی نیز از دیگر خدمات این نهاد حمایتی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تامین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند را از سیاست‌های این نهاد دانست و افزود: فراهم کردن امکان تداوم حضور سالمند در جامعه و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده‌محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان از رشد ۳۴ درصدی کمک‌های مردمی به این‌ نهاد خبر داد.

محمدجواد شفیعی اردستانی اظهار کرد: امسال در جشن عاطفه‌ها تاکنون ۱۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر با میانگین هر بسته ۴۰۰ هزار تومان توزیع شده و امیدواریم تا پایان طرح بتوانیم نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: امسال جشن عاطفه در بیش از ۸۰ مدرسه شهرستان اردستان برگزار می‌شود و کمک‌های جمع آوری شده در مدارس توسط مدیران به سرعت در اختیار خانواده‌های همان مدارس یا مدارس هم‌جوار دارای دانش‌آموز نیازمند قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری مردم خیر و نیک‌اندیش این شهرستان ۷۱ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند، گفت: مجموع کمک‌های مشترکان صدقات در شش ماهه امسال ۶۰۷‌ میلیون‌ تومان بوده است که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

شفیعی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰۰۰ نفر از حامیان این شهرستان از ۳۷۲ نفر از فرزندان ایتام و محسنین حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حامیان در شش‌ماهه امسال ۲ میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند که نسبت به سال گذشته از رشد ۵۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر توسط امداد و مراکز نیکوکاری به دانش آموزان تحت حمایت اهدا شده است که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در شش ماهه سال جاری با کمک خیران و نیکوکاران ۲۸ سرویس جهیزیه و ۷۰ دستگاه لوازم ضروری زندگی بین نوعروسان و مددجویان توزیع شده است تصریح کرد: در جشن عاطفه‌ها تاکنون ۱۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد