رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و سوم اسفند

در این گزارش، آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و سوم اسفند به صورت لحظه به لحظه به روزرسانی می شود.

اینتیتر – سحر زمانی؛ درگیری میان روسیه و اوکراین به نوزدهمین روز خود رسید. پس از گذشت دو دوره از مذاکرات صلح میان این دو کشور، به احتمال زیاد امروز دور سوم این مذاکرات برقرار می شود. در مذاکرات قبلی، پیشرفت های چندانی حاصل نشد و تنها بر سر ایجاد کریدورهای بشر دوستانه برای خروج غیرنظامیان اقداماتی صورت گرفت. روسیه همچنان بر سر شروط خود که به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک و انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه است، پافشاری میکند.

بیشتر بخوانید:

از طرفی اوکراین اعلام کرده است که این شروط را نمی پذیرد و همچنان چشم انتظار کمک کشورهای اروپایی و آمریکا است. اما اروپا اعلام کرد که جز تحریم های اقتصادی و سیاسی، کمک بیشتری نمی تواند به اوکراین بکند و درخواست آنان را برای اعلام منطقه پرواز ممنوعه رد کردند، به این علت که قبول این درخواست، منجر به شروع جنگ جهانی سوم می شود.

کمک های نظامی اروپا به اوکراین همچنان ادامه دارد. در این رابطه رسانه‌های چک به نقل از «یان چرنوخوا» وزیر دفاع این کشور گزارش کردند که مقام‌های جمهوری چک درصدد هستند تجهیزات نظامی به ارزش ۳۱.۵ میلیون دلار به اوکراین اهدا کنند. پیشروی های روسیه در شهرهای اوکراین بیشتر شده و روز گذشته نیروهای روسی نقاطی از خاک اوکراین در نزدیک مرز لهستان را هدف قرار دادند.رسانه های آمریکایی نیز در اخباری مدعی شدند روسیه از چین درخواست های نظامی کرده است. در ادامه آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و سوم اسفند به صورت لحظه ای به روزرسانی می شود.

مسکو: کی‌یف در حال جذب تروریست‌های داعش از سوریه است

معاون وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که «کی‌یف با کمک غرب، عناصر داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی در خاورمیانه را جذب می‌کند تا از روس‌ها انتقام بگیرد».

صدراعظم آلمان خطاب به پوتین: دیگر دست نگه دارید!

صدراعظم آلمان که اکنون در آنکارا به سر می‌برد، پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با او نشست خبری مشترک برگزار کرد و خطاب به پوتین گفت که «دیگر دست نگه دارید»!

آنتونیو گوترش: زمان توقف جنگ در اوکراین فرا رسیده است

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اوکراین در آتش می سوزد، اظهار داشت: زمان آن رسیده است که جنگ علیه اوکراین متوقف شود و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

اوکراین: از ایران خواستیم پیام ما را به مسکو منتقل کند

دمیتری کولبا روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، پیش از سفر فردای او به مسکو صحبت کردم. ایران مخالف جنگ در اوکراین است و از راه‌حل صلح‌آمیز حمایت می‌کند. من درخواست کردم که این پیام را به مسکو برساند: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند، به آتش‌بس پایبند باشد، و از اوکراین عقب‌نشینی کند».‌‌

اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن چهارمین بسته تحریمی علیه روسیه است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت، اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن چهارمین بسته تحریمی علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین است.

سناتور آمریکایی پوتین را به مرگ تهدید کرد

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه: رئیس‌جمهور روسیه به خوبی می‌داند جنگ جهانی سوم نمی‌تواند به راه بیافتد، زیرا در یک نزاع هسته‌ای هیچ کس برنده نمی‌شود. اگر پوتین دستور حمله به آمریکا را بدهد، یک ژنرال به سر او شلیک خواهد کرد.

پیش از این گراهام خواستار ترور پوتین شده و در این خصوص گفته بود که؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید توسط مردم خودش ترور شود و نشان داد که این تنها راه برای پایان دادن به بحران ناشی از حمله روسیه به اوکراین خواهد بود.

هشدار اسرائیل به روسیه: ما به منزله راهی برای دور زدن تحریم‌های غرب نخواهیم بود 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که تل آویو به منزله راهی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر مسکو نخواهد بود.

اسراییل اعلام کرد که به تحریم های بین المللی علیه روسیه پایبند می ماند

لاپید وزیر خارجه اسراییل گفت تل آویو، ابزاری برای دور زدن تحریم های روسیه نخواهد بود.

فرانسه نام “ده‌ها” تن از نزدیکان پوتین را برای تحریم ارائه داد 

وزیر اقتصاد فرانسه امروز (دوشنبه) تصریح کرد، کشورش قرار است نام “ده ها” تن دیگر از نزدیکان ولادیمیر پوتین را تسلیم اتحادیه اروپا کرده تا به فهرست اشخاص تحریم شده در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین اضافه کند.

دادستانی کل اوکراین: دستکم ۸۵ کودک در جنگ کشته شده اند

دفتر دادستانی کل اوکراین گزارش داد تا صبح یکشنبه دستکم ۸۵ کودک در جنگ روسیه علیه اوکراین کشته شده اند.

اوکراین در مذاکرات با روسیه خواستار برقراری آتش‌بس خواهد شد

یکی از اعضای هیات مذاکره‌کننده اوکراین با روسیه گفت که کشورش در جریان گفتگوهای روز دوشنبه که به صورت مجازی انجام خواهد شد درخواست برقراری آتش‌بس خواهد کرد.

قدیروف به مشاور زلنسکی: بیام در خونه‌تون؟!

رییس‌جمهوری چچن، در پاسخ به اظهارات مشاور رئیس جمهور اوکراین که در آن گفته بود اگر قدیروف به کی‌یف نزدیک شود، ارتش او را در هم خواهد شکست، در “تلگرام” نوشت: “چرا اگر؟ آیا تصاویر و فیلم‌های منتشر شده را ندیده‌ای؟ یا باید در خانه شما را بزنم تا باور کنید من اینجا هستم؟”

وزارت خارجه روسیه: نیازی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در اوکراین نیست

وزارت خارجه روسیه می‌گوید نیازی به اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد به اوکراین نیست زیرا روسیه کنترل اوضاع را در دست دارد.

شرمن: نشانه‌هایی از تمایل برای مذاکرات جدی بین روسیه و اوکراین را شاهدیم

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا : واشنگتن نشانه‌هایی از روسیه و اوکراین در مورد تمایل به مشارکت در گفت‌وگوهای «جدی واقعی» می‌بیند.

دور سوم مذاکرات روسیه- اوکراین امروز مجازی انجام می‌شود

هم زمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین وارد نوزدهمین روز شده است، انتظار می‌رود امروز (دوشنبه) مرحله جدیدی از مذاکرات میان این دو کشور به منظور جمع بندی نتایج اولیه برگزار شود.

زلنسکی خواهان دیدار مستقیم با پوتین شد

رییس جمهوری اوکراین خواهان گفت و گوی مستقیم با همتای روسی‌اش شد. زلنسکی در یک پیام ویدیویی که شامگاه یک‌شنبه ۱۳ مارس پخش شد، گفت: «هیأت مذاکره‌کننده ما یک وظیفه مشخص دارد؛ هرکاری می‌تواند انجام دهد تا ملاقات بین دو رییس جمهور میسر شود.»

نیویورک تایمز: روسیه از چین درخواست کمک نظامی کرده است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است. در این گزارش به نقل از مقاماتی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود آمده که مسکو همچنین از پکن خواسته است تا برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی کمک اقتصادی دریافت کند

رهبر منطقه چچن می‌گوید در اوکراین به سر می‌برد

رمضان قدیروف، رئیس‌جمهوری منطقه خودمختار چچن در روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در کنار نظامیان روس در اوکراین به سر می‌برد.

اوکراین: در پی مختل‌کردن حمایت لجستیک نیروهای روسیه هستیم

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین: چهار هواپیما و سه بالگرد و پهپاد روسیه را هدف قرار دادند. حملات مرگباری به زیرساخت‌های روسیه در قلمروهای اشغالی خود انجام دادیم تا حمایت لجستیکی آن‌ها را مختل کنیم.

زلنسکی: اگر پرواز ممنوع اعلام نکنید، ناتو هدف قرار می‌گیرد

رئیس‌جمهوری اوکراین در هجدهمین روز از حمله روسیه به کشورش، بار دیگر از ناتو خواست در اوکراین “وضعیت پرواز ممنوع” اعلام کند و هشدار داد که روسیه به اوکراین بسنده نخواهد کرد.

شمار کشته ها در بندر تحت محاصره ماریوپل از دو هزار نفر گذشت

صلیب سرخ بین‌المللی درباره پیامدهای عدم رسیدن کمک‌های بشردوستانه به شهر محاصره شده ماریوپل اوکراین هشدار داده است. گفته می شود که ساکنان این منطقه با کمبود غذا، آب و دارو مواجه هستند. مقامات محلی می گویند که بیش از ۲۱۸۰ نفر در این شهر کشته شده اند. روز یکشنبه تلاش یک کاروان امدادی برای رسیدن به این بندر در پی تیراندازی نیروی روسیه ناکام ماند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.