رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و دوم اسفند

در این گزارش، آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و دوم اسفند به صورت لحظه ای به روزرسانی می شود.

اینتیتر – سحر زمانی؛ به روز هجدهم از جنگ میان روسیه و اوکراین رسیده ایم. روسیه همچنان به پیشروی خود در شهرهای اوکراین ادامه می دهد و اوکراین به کمک های اتحادیه اروپا و آمریکا امیدوار است. اما اتحادیه اروپا تاکنون کمک چندانی نکرده، زیرا موقعیت اقتصادی اش به شدت متزلزل شده است. حتی در روز گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص وعده های اروپا به اوکراین گفت: بروکسل در دادن قول‌ هایی که نمی‌ توانسته آن‌ ها را عملی کند دچار اشتباه شده و یکی از آن‌ها، وعده عضویت اوکراین در ناتو بوده است. وی همچنین افزود: اتحادیه اروپا هر آنچه در توانش بوده، درباره اعمال تحریم‌ ها علیه روسیه انجام داده و بیش از این دیگر نمی‌تواند کار بیشتری انجام دهد. غرب در ایجاد روابط با روسیه اشتباهاتی داشته است و ما فرصت نزدیک‌ تر کردن روسیه به غرب را از دست داده‌ ایم.

بیشتر بخوانید:

از آن طرف روسیه نیز اعلام کرده است که از صادرات نفت و گاز را به کشورهای اتحادیه اروپا، جلوگیری خواهد کرد. نیروهای روسی اکنون در حال محاصره چندین شهر در اوکراین هستند. اوکراین می‌ گوید نیروهای روسیه حومه شرقی شهر ماریوپل را تصرف کرده‌ اند. شهر ماریوپل، در جنوب شرقی اوکراین، به محاصره درآمده و یکی از اهداف اصلی روسیه بوده و ساکنانش تحت آتش توپخانه روسیه به سر می‌ برند. همچنین کی یف، پایتخت اوکراین نیز در محاصره روس ها قرار دارد. در این رابطه منابع اطلاعاتی بریتانیا اعلام کردند که نیروهای روسیه تلاش می‌ کنند حلقه محاصره کی‌یف، پایتخت اوکراین را مدام تنگ‌ تر کنند. بخش بزرگی از نیروهای زمینی ارتش روسیه که در صدد تسخیر کی‌ یف هستند تا ۲۵ کیلومتری مرکز این شهر پیشروی کرده‌ اند. در ادامه آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و دوم اسفند به صورت لحظه ای به روزرسانی می شود.

هشدار آمریکا به چین درباره روسیه 

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده، به چین درباره «هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه و تقلیل عواقب تحریم‌های غرب علیه روسیه» هشدار داد.

کی‌یف: ما دیگر روی ناتو برای محافظت از اوکراین حساب نمی‌کنیم

کی‌یف:ما یک چیز بسیار ساده می‌خواهیم و آن تسلیح اوکراین است. تمام سلاح‌های لازم را در اختیار ما قرار دهید و ما خودمان برای سرزمین و مردم خود خواهیم جنگید.

پنتاگون: روسیه در حال گسترش حملات خود در اوکراین است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار داشت: موشک های روسیه که یک پایگاه نظامی اوکراینی را در نزدیکی مرز لهستان هدف قرار دادند، نشان دهنده گسترش اهداف در اوکراین از سوی نیروهای روسی است.

پنتاگون: روسیه درباره توانایی‌های ارتش اوکراین اشتباه محاسباتی کرد 

سخنگوی پنتاگون با اشاره به گذشت ۱۸ روز از حمله روسیه به اوکراین، اظهار داشت که طرف روسی توانایی‌های ارتش اوکراین را اشتباه محاسبه کرده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم خسارات روسیه از حمله به اوکراین را جبران کند

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: بیکار نخواهیم ماند و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم خسارات روسیه از حمله به اوکراین را جبران کند.

کشته شدن یک روزنامه‌نگار آمریکایی در اوکراین

مقامات و رسانه‌های اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کردند که «برنت رنو»، روزنامه نگار آمریکایی در حین پوشش خبری درگیری‌ها در نزدیکی کی‌یف کشته شده است.

مسکو از پیشرفت در مذاکرات با کی‌یف خبر داد

یکی از اعضای هیأت مذاکره کننده روسیه با اوکراین: با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده، ممکن است به زودی به موضع مشترکی دست یابیم.

امضای توافقات در جریان مذاکرات می‌تواند اساسی برای کاهش تنش‌ها باشد.

پیشرفت‌‌های چشمگیری در مواضع دو هیأت مذاکره‌کننده در مقایسه با مواضع آن‌ها در آغاز مذاکرات حاصل شده است.

هدیه ۳۱.۵ میلیون دلاری تجهیزات نظامی چک به اوکراین

رسانه‌های چک به نقل از «یان چرنوخوا» وزیر دفاع این کشور گزارش کردند که مقام‌های جمهوری چک درصدد هستند تجهیزات نظامی به ارزش ۳۱.۵ میلیون دلار به اوکراین اهدا کنند.

زلنسکی: روسیه به دنبال ایجاد شبه جمهورهای جدیدی در اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته که روسیه در تلاش است تا “شبه جمهوری‌های” جدیدی در اوکراین ایجاد کند تا به این ترتیب این کشور را از هم جدا کند.

۳۵ کشته در حمله روسیه به پایگاه نظامی اوکراین در نزدیکی مرز لهستان

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام اوکراینی گزارش داد: حمله موشکی امروز یکشنبه روسیه به یک تاسیسات بزرگ نظامی در نزدیکی مرز لهستان ۳۵ کشته و ۱۳۴ زخمی برجای گذاشت. این پایگاه نظامی محل تمرین های مشترک نظامی با ناتو بوده است.

رسیدن نیروهای روس به ۱۵.۵ کیلومتری مرکز پایتخت اوکراین

نیروهای روس به کی یف نزدیک‌تر شده و اینک به ۱۵.۵ کیلومتری مرکز پایتخت رسیده‌اند،خبرنگار سی ان ان گزارش داد امروز یکشنبه ساعت ۶ صبح به وقت اوکراین صدای چندین انفجار در شمال غرب شهر لویو، درد غرب اوکراین نزدیک مرز لهستان شنیده شد.

بدین ترتیب حملات ارتش روسیه به سوی غرب اوکراین گسترش یافته است،حملات روس‌ها به مناطق غیر نظامی زیاد شده که تازه‌ترین آنها وارد شدن خسارات قابل توجه به روستای ماکاریف در ۳۰ مایلی غرب کی یف از آن جمله است.

بورل: منطقه پرواز ممنوع به جنگ جهانی سوم منتهی می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: غیرممکن است که تحریم‌ها تأثیرات فوری بر روسیه داشته باشد.

ایجاد منطقه پرواز ممنون بر فراز اوکراین می‌تواند به آغاز جنگ جهانی سوم منجر شود.

مراقب هستیم جنگ به کشورهای دیگر کشیده نشود و از تقابلی که می‌تواند به یک تقابل هسته‌ای تبدیل شود، جلوگیری کنیم.

حمله موشکی روسیه به پایگاه نظامی در غرب اوکراین: ‘۹ کشته و ۵۷ مجروح’

فرماندار منطقه لویو در غرب اوکراین گفت که در حمله موشکی نیروهای روسیه به یک پایگاه نظامی دراین منطقه ‘۹ نفر کشته و ۵۷ نفر مجروح شدند.’ او گفت که روسیه ۳۰ موشک به پایگاه نظامی در شهر یافوروف شلیک کرده است

روسیه نقاطی از خاک اوکراین در نزدیک مرز لهستان را هدف قرار داد

روسیه بامداد امروز (یکشنبه) یک مرکز نظامی نزدیک شهر “لِویو” در غرب اوکراین و در نزدیکی مرز لهستان را هدف حمله قرار داد.

این مرکز بزرگ نظامی در نزدیکی مرز لهستان واقع است و عمدتا برای ارائه آموزش نظامی به صلح بانان استفاده می شد.

هشدار فائو نسبت به بحران جهانی غذا به‌دلیل جنگ اوکراین

در بحبوحه درگیری میان روسیه و اوکراین، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشدار داد که این شرایط می‌تواند منجر به بروز یک بحران جهانی غذا شود.

گمانه‌زنی غربی‌ها درباره سلامتی پوتین

برخی منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده‌اند که ولادیمیر پوتین از نوعی “اختلال مغزی” به دلیل “زوال عقل، بیماری پارکینسون و یا خشم ناگهانی” که ناشی از درمان استروئیدی برای “سرطان” است، رنج می‌برد

اوکراین: روسیه قصد برگزاری یک همه‌پرسی جعلی در خرسون را دارد

به گفته وزیر امور خارجه اوکراین، روسیه قصد دارد در شهر خرسون یک همه‌پرسی برای تاسیس یک “جمهوری خلق” مستقل از دولت اوکراین برگزار کند. دمیترو کولبا این خبر را در توئیتر منتشر کرد. او گفت، روسیه ناچار است در این همه‌پرسی تقلب کند زیرا مردم از آن استقبال نخواهند کرد. کولبا تاکید کرد که خرسون برای همیشه بخشی از اوکراین خواهد ماند.

ترامپ: اوضاع اوکراین احتمالاً‌ به جنگ جهانی سوم منتهی می‌شود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گردهمایی طرفدارانش در «کارولینای جنوبی» گفت اوضاع اوکراین احتمالاً به یک نزاع جهانی تبدیل می‌شود زیرا «هیچ‌کس وجود ندارد که با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند».

مکالمه تلفنی زلنسکی و نفتالی بنت

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی به بررسی راه‌ها پایان بخشیدن به درگیری‌های مسلحانه در اوکراین پرداختند.

زلنسکی نیز در توییتر اعلام کرد که در این گفت‌وگو “چشم‌اندازهای گفت‌وگوهای صلح” را بررسی کرده است.

تایمز: کرملین روسای سرویس امنیت فدرال روسیه را دستگیر کرد

روزنامه تایمز مدعی شد که کاخ کرملین روسای سرویس امنیت فدرال روسیه را در بحبوحه جنگ با اوکراین دستگیرد کرده است. به گزارش این روزنامه انگلیسی، یک رییس دستگاه اطلاعات روسیه به علت اینکه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور سرویس‌های امنیتی را مقصر توقف تهاجم به اوکراین می‌داند، در حصر خانگی قرار گرفته است.‌‌

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.