اظهار نظر اینفانتینو درباره جام جهانی: جام جهانی ۲۰۲۲ جام صلح و اتحاد است

رییس فیفا بار دیگر بر میزبانی قطر در جام جهانی حمایت کرد و تاکید کرد جام جهانی ۲۰۲۲ جام صلح و اتحاد است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، جام جهانی ۲۰۲۲ تقریبا یک ماه دیگر برگزار می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۸ گروه چهار تیمی برابر هم به میدان خواهند رفت.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در صحبت‌هایی بار دیگر از قطر میزبان جام جهانی حمایت کرد و گفت: به وضوح تکرار می‌کنم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از همه استقبال می‌کنیم، صرف نظر از منشأ، پیشینه، مذهب، جنسیت، گرایش جنسی یا ملیت همه در جام جهانی مورد استقبال هستند و این جام برای آنها است.

رییس فیفا در بحث در مورد نحوه اجرای حقوق بشر در کشور میزبان جام جهانی تاکید کرد و گفت: این جام جهانی، مسابقات صلح و اتحاد خواهد بود که جهان را پس از روزهای سخت گرد هم می‌آورد. من با صدای بلند و واضح تکرار می‌کنم، در این جام جهانی از همه استقبال می‌شود. صرف نظر از نژاد، پیشینه، مذهب، جنسیت، گرایش جنسی یا ملیت. ما هرگز نباید قدرت اتحاد چنین رویداد منحصر به فردی را دست کم بگیریم.

قطر با انتقاد شدید گروه‌های حقوق بشر و رسانه‌ها به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر مواجه شده است.

تحلیل روزنامه گاردین در فوریه ۲۰۲۱ به این نتیجه رسید که از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۶۵۰۰ مهاجر از جنوب آسیا در قطر جان باخته‌اند و سازمان بین‌المللی کار گفته است که قطر به اندازه کافی مرگ کارگران را گزارش نمی‌کند. البته این در حالی است که سازمان‌دهندگان جام جهانی قطر این ادعا را رد کرده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.