اپلیکیشنی که با سرفه ابتلا به کووید-۱۹ را مشخص می‌کند

اپلیکیشن «ResApp» با دقت حدود ۹۲ درصد با فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی، می‌تواند سرفه کاربر را تجزیه و تحلیل کرده و مشخص کند فرد به کرونا مبتلا شده است یا خیر.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو،‌ اپلیکیشن ResApp توانسته توجه «فایزر»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان و تولیدکننده واکسن کووید-۱۹ را جلب کند. فایزر پیشنهاد خرید ResApp را به ارزش ۰.۱۱۵ دلار برای هر سهم و در واقع حدود ۷۴.۳ میلیون دلار به صورت نقدی مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید:

تصور کنید بتوانید به سادگی با باز کردن یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود و سرفه کردن، متوجه شوید که آیا به کرونا مبتلا شده‌اید یا خیر. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ۷۴۱ کاربر در ایالات متحده و هند از این اپلیکیشن استفاده کرده و این برنامه به ۴۴۶ کاربر اعلام کرده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از کاربران خواسته شده تا قبل از امتحان کردن اپلیکیشن ابتدا پرسش نامه‌ای را تکمیل کنند و سپس برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و سرفه کنند. نتایج نشان می دهد برنامه مذکور توانسته با دقت حدود ۹۲ درصد ابتلا به بیماری کرونا را به درستی تشخیص دهد.

تشخیص کرونا از سایر مشکلات تنفسی با اپ
برای آزمایش اینکه آیا این برنامه می‌تواند سرفه کووید-۱۹ را از سرفه سایر مشکلات تنفسی مانند آسم، ذات‌الریه و عفونت‌های دستگاه تنفسی تشخیص دهد، ۱۰۰۷ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی غیرکووید مورد آزمایش قرار گرفتند و مجددا اپلیکیشن توانست حدود ۹۰ درصد تشخیص درست ارائه بدهد.

نتایج به دست آمده با توجه به اینکه تست‌های فعلی می‌توانند تا حدود ۷۲ درصد افراد مبتلا به کرونا دارای علائم و ۵۸ درصد مبتلایان فاقد علامت را تشخیص دهد، بسیار امیدوارکننده است. با توجه به اینکه این روش در دسترس و سریع است و دقت بالایی دارد، می‌تواند برای افرادی که در محیط‌های ورزشی فعالیت می‌کنند، در حین سفر و در شرایطی که دسترسی به آزمایش‌های دیگر وجود ندارد، مفید باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.