رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این عروس دریایی نامیرا است + تصویر

عروس‌های دریایی نیمه شفاف هر کدام به اندازه یک عدس، در آب های دریای مدیترانه می چرخند. این عروس‌های دریایی مینیاتوری که با نام Turritopsis dohrnii شناخته می شوند، با شاخک های رنگ پریده خود در دریا موج ‌می‌زنند و مانند بسیاری از گونه های دیگر عروس های دریایی که در آب شناورهستند از پلانکتون‌ها تغذیه می کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، اما آنها رازی دارند که آنها را از موجودات دریایی معمولی متمایز می کند؛ وقتی بدن آنها آسیب می بیند، بزرگسالان بالغ که به عنوان مدوساس شناخته می شوند، می توانند ساعت را به عقب برگردانند و خود را جوان کنند.

آنها برخی از اندام‌های آسیب دیده خود را از بدنه جدا می‌کنند و به یک حباب در حال حرکت تبدیل می شوند و پس از آنکه به گیاهان متصل شدند به تدریج، جوانه می‌زنند و دوباره از پولیپ خارج می شوند و جوان می شوند و آنها عملا جاودانه هستند.

وقتی صحبت از زندگی در آکواریوم می شود، آنها بسیار حساس هستند و بسیار بسیار کوچک هستند، که شناسایی و نمونه برداری آنها را دشوار می کند.

با این وجود با تحقیقات به عمل آمده محققان متوجه شدند که عروس‌های دریایی دارای نسخه های اضافی از ژن های خاص است، نشانه ای از اینکه این ژن ها ممکن است برای بقای موجودات مهم باشند. محققان بسیاری از ژن‌های تکراری را در میان آن‌ها یافتند، از جمله ژن‌هایی که از DNA عروس دریایی محافظت و ترمیم می‌کنند، زیرا DNA اغلب با افزایش سن در حیوانات فرسایش می‌یابد.

عروس دریایی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.