این گربه عجیب پشمالوترین گربه دنیا است!

کد خبر : ۲۱۴۴۵۸
این گربه عجیب پشمالوترین گربه دنیا است!

وشق کانادایی که ممکن است به اشتباه سیاهگوش کانادایی نیز نامیده شود، پستانداری از خانواده گربه سانان و خانواده وشق‌ها که بومی آمریکای شمالی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، زیستگاه این گونه شامل کانادا و آلاسکا تا برخی از مناطق شمال آمریکا است.

گرچه وَشَق کانادایی از خویشاوندان نزدیک وَشَق اوراسیا (همان وَشَق بومی ایران و آسیای میانه) است، اما در برخی خصوصیات بیشتر شبیه گربه دم کوتاه است تا وَشَق اوراسیایی.

ویژگی‌های ظاهری

دم آن‌ها کوتاه است و در نوک گوش‌هایشان یک دسته موی سیاه دیده می‌شود. آن‌ها پنجه‌های بزرگی دارند که برای راه رفتن روی برف طراحی شده اند.

سیبیل‌های این حیوان نیز بلند هستند. زیر گردن آن‌ها نوارهایی مانند پیپون وجود دارد که معمولاً سیاه است و رنگ این حیوان قهوه‌ای طلایی، بژ یا سفید است.

گربه

لکه‌های قهوه‌ای تیره به خصوص در پاهای این حیوان دیده می‌شود. روی شکم آن‌ها خز سفیدی وجود دارد که تمام طول سینه و شکم را می‌پوشاند. هر چه محل زندگی وشق سردتر باشد خز آن ضخیم‌تر و رنگ خز سفید می‌شود.

این حیوان انواع و گونه‌های مختلفی دارد که در نیمکره شمالی زمین پراکنده هستند. این حیوان معمولاً در مناطق سردسیر و نزدیک به شمال زندگی می‌کند و وشق سیبری معمولاً تعداد بیشتری در این بین دارد.

بابکت نیز از این خانواده جانوری است و جمعیت بالایی دارد. رنگ این حیوان با کمی تفاوت بیشتر شبیه خاکستری است و کمتر در رنگ‌های روشن دیده می‌شود. در زیر به انواع مختلف اشتیاق می‌پردازیم.

در میان گونه‌های این جانور، وشق اوراسیا بزرگترین است. این جانور در جنگل‌های اروپا، ترکیه، قفقاز، ایران و آسیای مرکزی و بیش از همه در سیبری زندگی می‌کند. جمعیت این حیوان در آسیای مرکزی و اروپا در حال کاهش است و ممکن است در خطر انقراض باشد.

نظرات بینندگان