با عفونت‌های باکتریال رایج در کودکان بیشتر آشنا شویم!

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: حدود ۷ مورد از عفونت‌هایی که برای کودکان ایجاد می‌شود از نوع عفونت باکتریال است که باید حتماً تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، مائده جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عفونت‌های باکتریال از عفونت‌های شایع در کودکان هستند.

او افزود: عفونت گوش میانی، فانژیت (گلودرد چرکی)، سینوزیت، مننژیت (عفونت مغزی)، عفونت ریوی، عفونت ادراری و عفونت پوستی مثل زرد زخم از بیماری‌های شایع دوران کودکی هستند.

جعفری بیان داشت: به دنبال سرماخوردگی در کودکان ۶ ماه تا ۳سال عفونت گوش میانی رخ می‌دهد که با تب بی قراری و درد گوش همراه است که نیاز به معاینه پزشک و شروع آنتی بیوتیک مناسب دارد.

او تصریح کرد: فارنژیت باکتریال در کودکان در سن ۵ تا ۱۵سال شایع است که با تب، درد، سوزش گلو و نقاط چرکی روی گلو ظاهر می‌شود و در صورت تاییدِ پزشک نیاز به درمان با پنی سیلین دارد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان تصریح کرد: سینوزیت بیماری باکتریایی است که به دنبال ابتلا به سرماخوردگی ایجاد می‌شود و سرفه و آبریزش بینی چرکی کودک به مدت ۱۰تا ۱۴ روز همراه با تب ادامه پیدا می‌کند و نیازمند مراجعه به پزشک است.

جعفری با اشاره به اینکه مننژیت (عفونت مغزی) در نوزادان و شیرخواران با تب، بی قراری و یا خواب آلودگی و خوب شیر نخوردن ظاهر می‌شود، گفت: در کودکان بزرگتر با سردرد، تب، استفراغ، هراس از نور و بی اشتهایی بروز می‌کند و نیاز به بستری در بیمارستان و شروع درمان آنتی بیوتیکی دارد در غیر این صورت با عوارض و مرگ و میر همراه خواهد بود.

او افزود: یکی دیگر از عفونت‌های باکتریایی در کودکان عفونت ریوی یا پنومونی است که با تب و سرفه و تنفس تند مشخص می‌شود و در کودکان بزرگتر با احساس درد و تنگی نفس در هنگام نفس کشیدن رخ می‌دهد و نیاز به گرفتن عکس قفسه سینه و درمان آنتی بیوتیکی دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اعلام اینکه عفونت پوستی مانند زرد زخم در کودکان شایع است و با یک زخم در صورت بیشتر اطراف دهان و بینی ظاهر می‌شود، بیان داشت: مشخصه زخم وجود ترشحات زرد و عسلی است که این بیماری مسریست و نیاز به درمان آنتی بیوتیک موضعی و یا خوراکی دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.