بزرگترین شرکت های تولید کننده اسلحه در جهان + اینفوگرافیک

لیستی از بزرگترین شرکت های تولید کننده اسلحه در جهان را در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، برای اولین بار در بیش از ۳۰ سال گذشته و در یک نمایش کاملاً کنترل شده، ایالات متحده یک بمب افکن استراتژیک جدید را در روز جمعه رونمایی کرد. انتظار می رود B-21 Raider با قابلیت حمل اتمی در سال ۲۰۲۷ وارد خدمت شود. این سلاح به عنوان بخش عمده ای از واکنش ایالات متحده به تقویت نظامی توسط چین تلقی می شود.

هزینه تخمینی ساخت آن نیز فاش شده است. نزدیک به عددی حول و خوش ۷۰۰ میلیون دلار برای سازنده این بمب افکن یعنی نورث روپ گرومن در نظر گرفته شده است. بسیاری از شرکت های دیگر نیز از این پروژه سود خواهند برد و شرکت تولید تسلیحات اعلام کرده است که ۴۰۰ تامین کننده در این پروژه مشارکت دارند.

یکی از این شرکت‌ ها Raytheon Technologies است که شرکت تابعه آن Pratt & Whitney موتورهای جت رادارگریز جدید را تولید خواهد کرد. هر دو شرکت Northrop Grumman و Raytheon در رتبه بندی بزرگترین شرکت های تولید تسلیحات در جهان قرار دارند.

علیرغم کاهش شش درصدی فروش تسلیحات برای نورث روپ گرومن، این شرکت فناوری هوافضا و دفاعی در سال ۲۰۲۱، ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشت و از این نظر رتبه چهارم را در جهان به خود اختصاص داد. فروش تسلیحات Raytheon با رشد ۹ درصدی به ۴۲ میلیارد دلار رسید و تنها پس از لاکهید مارتین با ۶۰ میلیارد دلار قرار گرفت.

همانطور که با نگاهی به این اینفوگرافیک مشخص می شود، شرکت های آمریکایی در صدر فهرست قرار دارند. با این حال، دو شرکت چینی نیز به این موفقیت دست یافته‌ اند. هر دو در سال ۲۰۲۱ رشد قابل‌توجهی داشته‌ اند، Norinco و AVIC در سال گذشته مجموعاً بیش از ۴۰ میلیارد دلار فروش تسلیحات داشته‌ اند.

به گفته این منبع، موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، علیرغم چالش‌های زنجیره تامین، فروش تسلیحات ۱۰۰ شرکت بزرگ تولید تسلیحات در جهان با ۱.۹ درصد رشد به ۵۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.

مترجم: سارا محمودی

اینفوگرافیک

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.