تخریب هویت ملی خطرناک‌ترین تهدید علیه منطقه است

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد خطرناک‌ترین چیزی که منطقه در معرض آن قرار دارد، تخریب هویت ملی است و آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد جنگ علیه هویت است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با ادیبان و نویسندگان عرب در دمشق گفت: صحبت با اندیشمندان و ادیبان به معنای صحبت با عقل امت و ملت است. ما بر دیدار با سازمان‌ها و اتحادیه‌های مردمی تأکید داریم چراکه وجهه واقعی ملت‌های عربی را منعکس می‌کند. خطرناک ترین چیزی که منطقه در معرض آن قرار دارد تخریب هویت ملی است و آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد جنگ علیه هویت است.

بشار اسد گفت: بخشی از جنگی که سوریه در معرض آن قرار دارد درباره اصطلاحاتی است که غرب آن را تبلیغ می‌کند. متفکرانی در منطقه ما هستند که به خطرناک بودن این اصطلاحات اگاهی پیدا نکرده‌اند برای همین لازم است این اصطلاحات را با مضمونی که متناسب با اندیشه و هویت و عربیت ما باشد ترکیب کنیم.

وی تأکید کرد: گفتگوی فکری اهمیت زیادی دارد؛ چراکه ما باید اندیشه را از سیاست و جامعه جدا کنیم. به اندازه‌ای که باید برای حمایت از روشنفکران تلاش کنیم باید بر موضوع بالا بردن سطح جامعه از ناحیه فکری تلاش کنیم.

نویسندگان عرب در این دیدار تأکید کردند که حضورشان در سوریه تنها برای برگزاری یک نشست نیست بلکه برای صحبت درباره عربیت و اوضاع جهان عربی است.

آن‌ها تأکید کردند: هدف قرار دادن هویت فرهنگی مقدمه‌ای برای هدف قرار دادن هویت ملی و عربی است چراکه امنیت فرهنگی برای امنیت ملی عربی ضروری است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.