تیراندازی در مدارس آمریکایی چقدر افزایش داشته است؟ + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر مشاهده خواهید کرد که تیراندازی در مدارس آمریکایی چقدر افزایش داشته است؟

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، در هفته گذشته تیراندازی مرگبار به نوزده دانش آموز دبستانی و دو بزرگسال در اووالده ی تگزاس، موجی از غم، اندوه و خشم را در سراسر ایالات متحده برانگیخت. ده سال پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک، ملت آمریکا و جهان بار دیگر با مرگ وحشیانه کودکان خردسالی که در مدرسه مورد هدف گلوله قرار گرفتند، مواجه شد. اما حملاتی مانند این چگونه می تواند ادامه یابد؟!

بیشتر بخوانید:

پس از این اتفاق، رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن سه شنبه شب در این باره سخنرانی کرد و از ملت خواست در مقابل لابی اسلحه ایستادگی کنند، اما همانطور که نیویورک تایمز اشاره کرده است این سخنرانی بدون ذکر قانون خاصی که کنگره بتواند بر اساس آن عمل کند، صورت گرفت.

تیرانداز که خود دانش آموز یک دبیرستان محلی بود توسط پلیس کشته شد. او به طور قانونی دو تفنگ و مهمات سبک AR-۱۵ را در روزهای پس از تولد هجده سالگی خود، خریداری کرد.

اووالده در حدود ۸۰ مایلی سن آنتونیو، جامعه ای متشکل از ۱۵۰۰۰ نفر است که تقریبا ۸۲ درصد آنها لاتین تبار هستند.

در حالی که رویدادهای تیراندازی در مدارس مانند رویداد اخیر نادر است، داده‌ های مرکز دفاع و امنیت میهن آمریکا نشان می‌ دهد که تعداد حوادث تیراندازی در مدارس ایالات متحده اخیرا به شدت افزایش یافته است. حوادث تیراندازی فعال همچنان مرگبارترین نوع حوادث هستند و تلفات بالای تیراندازی در سندی هوک (۲۰۱۲) و پارکلند (۲۰۱۸) به وضوح این آمار را نشان می دهد.

در کل ایالات متحده، میزان قتل های مرتبط با اسلحه در سال ۲۰۲۰، سی و پنج درصد افزایش یافته است. در این سال، شلیک گلوله به قصد قتل، علت اصلی مرگ در کودکان و نوجوانان ایالات متحده تبدیل شد. همچنین بررسی پیشینه سلاح گرم، که اغلب به عنوان شاخصی برای روند فروش اسلحه استفاده می شود، نیز با شروع همه گیری به شدت افزایش یافت.

با ۱۳۶ تیراندازی در مدارس و ۲۷ مورد مرگ که پیش از واقعه اخیر ثبت شده است، سال ۲۰۲۲ سالی دیگر با افزایش تعداد تیراندازی‌ ها و قربانیان در مدارس مواجه بوده است. پایگاه داده مرکز دفاع و امنیت میهن حدود پنج درصد از تیراندازی‌ های مدارس را غیرمجاز طبقه‌ بندی می‌ کند. شایع‌ ترین دلایل تیراندازی در مدارس، اختلاف، شلیک تصادفی اسلحه و اقدام به خودکشی است.

در اینفوگرافیک روند افزایش تیراندازی در مدارس آمریکایی را در طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۲ مشاهده خواهید کرد.

مترجم: سحر زمانی

تیراندازی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.