رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درگیری جدید متا و اپل اینبار بر سر نحوه درآمدزایی اپ استور

اپل با سیاست جدیدش قصد دارد از هزینه‌های مربوط به تبلیغات در اینستاگرام نیز کارمزد دریافت کند و متا از آن انتقاد کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، اپل سیاست‌های اپ استور را بی‌سروصدا تغییراتی داده است. برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک که برای پست‌ها و برخی محتوای تبلیغاتی خود دارای گزینه‌های پرداخت هستند، ۳۰ درصد کارمزد برای خریدهای درون برنامه‌ای به اپل پرداخت می‌کنند. متا از این سیاست جدید اپل راضی نیست و در بیانیه‌ای گفته این شرکت با سیاست‌های خود علاوه بر تقویت تجارت خود، باعث تضعیف شرکت‌های دیگر می‌شود.

«تام چانیک»، سخنگوی متا بیانیه زیر را برای وب‌سایت The Verge ارسال کرده است:

«اپل همچنان به توسعه سیاست‌هایش برای رشد کسب‌و‌کار خود ادامه می‌دهد و در عین حال دیگران را در اقتصاد دیجیتال ضعیف‌تر می‌کند. اپل قبلا گفته بود که از درآمد تبلیغات توسعه‌دهندگان سهمی دریافت نمی‌کند و اکنون ظاهرا نظر خود را تغییر داده است. ما همچنان به ارائه راه‌های ساده‌ای به کسب‌و‌کارهای کوچک برای اجرای تبلیغات و رشد تجارت خودشان در برنامه‌هایمان متعهد هستیم.»

پرداخت هزینه برای افزایش تقویت پست‌ها نه تنها در برنامه‌های متا بلکه در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و تیک‌تاک یک ویژگی رایج محسوب می‌شود. تفاوت پلتفرم‌های متا در حال حاضر این است که آن‌ها برخلاف توییتر، تیک‌تاک و دیگران از سیستم خرید درون برنامه‌ای اپل استفاده نمی‌کنند.

بیانیه اپل درباره سیاست‌های جدید اپ استور

«پیتر عجمیان»، سخنگوی اپل نیز در بیانیه خود قانون جدید این شرکت را کم اهمیت جلوه داد و گفت که اپ استور از مدت‌ها قبل از فروش کالاها و خدمات دیجیتال نیز سهم دریافت می‌کرده است:

«از سال‌ها قبل، دستورالعمل‌های اپ استور مشخص کرده که فروش کالاها و خدمات دیجیتال در یک برنامه باید از خرید درون برنامه‌ای استفاده کنید. بوستینگ [Boosting] که به یک فرد یا سازمان اجازه می‌دهد تا برای افزایش دسترسی به پست یا پروفایل خود هزینه‌ای پرداخت کند، یک سرویس دیجیتالی است، بنابراین استفاده از خرید درون برنامه‌ای برای آن لازم است. این موضوع همیشه وجود داشته و نمونه‌های زیادی وجود دارد که این کار را با موفقیت انجام می‌دهند.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.