رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دولت برای هر شهر، هفت برنامه اشتغال دارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برای اشتغال هر شهر، هفت طرح را پیگیری می‌کند که بازآفرینی شهری از جمله این برنامه‌ها است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجموعه هفت باغ سنندج اظهار داشت: برنامه‌های تعریف شده دولت برای هر استان چند بعدی است و در اجرای آن در کنار دیگر اهداف، اشتغال نیز دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال زمینه‌هایی لازم است و در کنار آن اگر زیرساخت‌های شهری ایجاد شود علاوه بر رفاه در حمل و نقل و بهبود آلودگی هوا در شهرهای بزرگ،هدف اشتغال هم محقق خواهد شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مجموعه هفت‌باغ سنندج با سیاست‌های کلی و برنامه‌های دولت هماهنگی و همپوشانی لازم را دارد گفت: این مجموعه در کنار فرهنگ و بازآفرینی شهری، اشتغال را دنبال می‌کند.

وی افزود: در چند سال گذشته تبصره ۱۸ را در قالب لایحه بودجه ارائه کرده‌ایم که تبصره ویژه ای است و با کمک گرفتن از تبصره ۱۴ منابعی برای اشتغال اختصاص می‌یابد.

“نوبخت” با بیان اینکه بازآفرینی شهری، اهداف بلندتری در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی را دنبال می‌کند افزود: از شهرهایی که چنین طرح‌هایی را دارند انتظار ارائه طرح عملیاتی داریم و اعتبار لازم هم وجود دارد که به شرط ارائه برنامه تخصیص خواهد یافت.

وی از هفت باغ با به عنوان کار بسیار عالی و متناسب با ظرفیت شهر سنندج نام برد و افزود: این طرح در توسعه فرهنگی و انسانی شهر موثر است.

نوبخت از مجریان طرح خواست تا با تکمیل طراحی و تعیین برآوردهای لازم، این طرح را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند چرا که از نظر تامین اعتبار ریل گذاری لازم در سازمان انجام می‌شود و حتی در دولت‌های بعدی هم حمایت و پشتیبانی می‌شود.

مجموعه هفت‌باغ، ۳۴ هکتار وسعت دارد و بنا به اعلام مجریان طرح می تواند منشا توسعه بسیار خوبی برای شهر باشد.

کمبود عرصه های عمومی شهری مهمترین ضعف سنندج است و این شهر کمترین عرصه عمومی برای رونمایی اجتماعی را دارد که هفت باغ می‌تواند علاوه بر کاهش این ضعف منشا تولید ثروت باشد.

گردشگر پذیر کردن سنندج و تبدیل این شهر به مرکز گردشگری مناطق کردنشین کشورهای مجاور و اشتغال مبتنی بر فرهنگ و تمدن شهر سنندج از اهدافی است که این طرح دنبال می‌کند و در آن هفت باغ فرهنگی، مجسمه، سینما، کتاب، نوا، هنر و معماری در این مجموعه ایجاد خواهد شد.

هفت باغ اولین بنای صنعتی قدیمی شهر سنندج است که با حفظ بافت سنتی موجود، بازآفرینی شهری در این مجموعه در ۲ فاز اجرا و ساماندهی گورستان تاریخی تایله هم متعاقب آن اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، افتتاح پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری “کوچکه ره‌ش” سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج و شرکت در مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو از برنامه‌های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان است.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

این ششمین سفر محمد باقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.