رشد جهشی بازار کریپتو

در روز گذشته بیت‌کوین در محدوده ۲۰ هزار و ۵۰۰، با رشدی جهشی در چند ساعت به محدوده ۲۱ هزار و ۵۰۰ رسید. کندل روزانه در بیت‌کوین ۳ روز است که سبز بسته می‌شود. باید دید آیا بیت‌کوین می‌تواند این حرکت را حفظ کند؟ ولادیمیر پوتین نیز در روز گذشته با امضا لایحه‌ای، لغو استفاده از رمزارزها را در پرداخت‌ها تصویب کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، با رشد جهشی بازار کریپتو در روز گذشته بیت‌کوین و اتریوم توانستند محدوده ۲۱ هزار و اتریوم نیز محدوده ۱ هزار و ۳۰۰ را پس بگیرند.

تحلیلگران انتظار دارند که بیت‌کوین و بازار این حرکت جهشی را تا مدتی حفظ کنند. آنها این حرکت بازار را به عنوان نشانه مثبتی تلقی می‌کنند.

رشد جهشی بازار کریپتو

در شب گذشته در بازار کریپتو همه‌چیز سبز رنگ بود. این در حالی است که بیت‌کوین در روز معاملاتی گذشته شروعی قرمز رنگ داشت اما در اواسط پایانی روز توانست به رنگ سبز بازگردد.

سایر بازار آلت‌کوین‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبودند. اتریوم از محدوده ۱ هزار و ۱۹۷ واحد با رشدی بیشتر از ۱۵درصد به محدوده بالای ۱ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. در مقابل بیت‌کوین از محدوده متناظر با اتریوم، تنها نزدیک به ۴ درصد رشد را تجربه کرد. این حرکت در سایر آلت‌کوین‌ها نیز به همین شکل بیشتر از رشد بیت‌کوین اتفاق افتاد.

دلیل این اتفاق شاخص دامیننس بیت‌کوین در بازار بود، این شاخص از محدوده ۴۳٫۶درصد همزمان با رشد بیت‌کوین به محدوده ۴۲٫۷۵درصد رسید. این کاهش در دامیننس باعث رشد جهشی در بازار کریپتو، نسبت به بیت‌کوین شد.

پوتین رمزارزها را لغو کرد!

مردم روسیه به زودی دیگر مجاز به استفاده از دارایی های دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت نخواهند بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه لایحه‌ای را امضا کرده است که استفاده از دارایی‌های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال و NFT برای پرداخت کالاها و خدمات را ممنوع می‌کند. علاوه بر این، قانون جدید همچنین صرافی های رمزنگاری و ارائه دهندگان را ملزم می کند تا از تراکنش هایی که در آن نقل و انتقالات دیجیتالی می تواند به عنوان نوعی پرداخت تفسیر شود، خودداری کنند.

در قانون جدید آمده است: «انتقال یا پذیرش دارایی‌های مالی دیجیتال به عنوان مابه ازای کالاهای منتقل شده، کارهای انجام شده، خدمات ارائه شده و همچنین به هر طریق دیگری که به فرد امکان می دهد پرداخت برای کالاها (کارها، خدمات) توسط یک دارایی مالی دیجیتال را بپذیرد، ممنوع است. مگر در مواردی که توسط قوانین فدرال پیش بینی شده باشد.»

روس‌ها از کریپتو برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کنند؟

همانطور که نیویورک تایمز در اوایل سال جاری گزارش داد، مقامات آمریکایی معتقدند که برخی از شرکت‌های روسی که تحت تأثیر تحریم‌های اعمال شده علیه کشورشان پس از حمله این کشور به اوکراین قرار گرفته‌اند، می‌توانند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن این محدودیت‌ها استفاده کنند. ارزش بیت‌کوین حتی برای چند روز پس از شروع تهاجم در ماه فوریه افزایش یافت.

مقامات روسیه چندان مشتاق بهره‌گیری از بازار کریپتو نیستند. به طوری که بانک مرکزی روسیه خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال شد. به احتمال زیاد این اتفاق نیفتد، زیرا وزارت دارایی روسیه با این ایده مخالف است و معتقد است که باید اجازه داد تا فناوری کریپتو توسعه یابد. تا ۱۰ روز دیگر، این قانون اجرایی می شود و پرداخت با رمزارز را در کشور غیرقانونی می کند. به گفته Decrypt، با این حال، روس ها همچنان می توانند در ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، سرمایه گذاری کنند و احتمالاً به استخراج آنها نیز ادامه دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.