رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روز عید غدیر هنگام ملاقات با دیگران چه ذکری باید بگوییم؟

در خصوص اعمال روز عید غدیرخم مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان ذکری را برای دیدار مومنین با یکدیگر نقل می کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، امروز هجدهم ذی الحجه روز عید غدیر خم است. در خصوص این روز بافضیلت اعمالی در کتب روایی نقل شده است. مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان در خصوص یکی از اعمال این روز آورده است:

[در روز عید غدیر] چون مؤمنی را ملاقات کند این تهنیت را بگوید: الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَالْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ.

سپاس خدای را که ما را از چنگ‌زنندگان به ولایت امیرالمؤمنین و امامان دیگر درود بر آنان قرار داد.

و نیز بخواند:

الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی أَکْرَمَنا بِهٰذَا الْیَوْمِ وَجَعَلَنا مِنَ الْمُوفِینَ بِعَهْدِهِ إِلَیْنا وَمِیثاقِهِ الَّذِی واثَقَنا بِهِ مِنْ وِلایَهِ وُلاهِ أَمْرِهِ وَالْقُوَّامِ بِقِسْطِهِ، وَلَمْ یَجْعَلْنا مِنَ الْجاحِدِینَ وَالْمُکَذِّبِینَ بِیَوْمِ الدِّینِ.

خدای را سپاس که ما را به این روز گرامی داشت و از وفاکنندگان به عهدش که بر عهده ما نهاده بود و پیمانش که با ما بسته بود قرار داد، عهد و پیمانی که عبارت است از ولایت سرپرستان امرش و قیام‌کنندگان به عدلش و ما را از انکارکنندگان و تکذیب‌کنندگان روز جزا قرار نداد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.