شاسی‌ بلند جدید «دانگ‌فنگ هائوجی» راهی بازار شد

دانگ‌فنگ به‌تازگی رسماً فروش شاسی‌بلند جدید خود بنام هائوجی (Haoji) را آغاز کرده است. این یک شاسی‌بلند میان سایز کاملاً جدید است که توسط برند ایولوس (Aeolus) به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از چرخان، این برند برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط دانگ‌فنگ با نام فنگ‌شن تأسیس شد و بعداً به ایولوس تغییر نام داد. البته در چین این برند همچنان با همان نام فنگ‌شن شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هائوجی از طراحی جدید و جذابی بهره می‌برد که به محصولات قبلی دانگ‌فنگ شباهتی ندارد. در جلوی خودرو از چراغ‌های دوقسمتی استفاده شده است که شامل دی‌لایت‌های افقی در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین در طرفین جلوپنجره می‌شود. داخل دی‌لایت‌ها نیز گرافیک جالب Z شکلی کار شده که نمای متمایزی دارند. در این قسمت همچنین جلوپنجره بزرگی هم جلب‌توجه می‌کند که با طرح آبشاری نمای جذاب و قدرتمندی به خودرو بخشیده است. چراغ‌های جلو و همین‌طور چراغ‌های متصل ‌به ‌هم عقب همگی LED هستند و لوگوی AEOLUS در جلو نیز چراغ‌دار است. این کراس‌اوور جدید چینی ۴,۷۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۱۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۰۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن ۲,۸۲۵ میلی‌متر است.

هائوجی در داخل نیز از طراحی کاملاً متمایزی بهره می‌برد. در اینجا شاهد ویژگی‌های خاصی مثل نمایشگرهای یکپارچه روی داشبورد با طراحی متفاوت و غربیلک فرمان D شکل جالبی هستیم که به‌راحتی توجهات را به خود جلب می‌کند. نمایشگرهای مذکور هردو ۱۲.۳ اینچی هستند که یکی لمسی بوده و برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بالای کنسول میانی جای گرفته و دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی به‌صورت یکپارچه در مقابل راننده نصب شده است. این نمایشگرها برخلاف بسیاری از خودروهای جدید چینی، به شکل جالبی با داشبورد خودرو ادغام شده‌اند و طرفین آن‌ها فرمی مثلثی شکل دارد.

هائوجی به دو قوای محرکه مختلف به بازار عرضه می‌شود که یکی هیبریدی و دیگری بنزینی معمولی است. نسخه هیبریدی از قوای محرکه دو موتوره‌ای بنام MHD استفاده می‌کند که برای اولین بار در این خودرو معرفی شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه سیستم هیبریدی تشکیل شده است که مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مصرف سوخت این نسخه هیبریدی نیز کمتر از ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. در این نسخه سه حالت رانندگی مختلف شامل تمام الکتریکی برای پیمایش‌های سرعت پایین، استفاده از پیشرانه بنزینی برای سرعت‌های متوسط و استفاده از هردو موتور برای سبقت‌گیری تعبیه شده است.

نسخه بنزینی هائوجی هم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دانگ‌فنگ ایولوس هائوجی با قیمتی از ۱۲۶,۹۰۰ یوآن معادل ۱۹ هزار دلار تا ۱۳۹,۹۰۰ یوآن معادل ۲۱ هزار دلار به فروش می‌رسد. قرار است این کراس‌اوور جدید از سه‌ماهه سوم امسال در چین عرضه شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.