ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را اینجا بخوانید

کد خبر : ۱۷۸۶۸۹
ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را اینجا بخوانید

روز گذشته خبری مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم منتشر شد. اما واقعیت ماجرا چیست؟

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ در حالی که در دوره برگزاری امتحانات در مدارس هستیم، موضوع لو رفتن سوالات امتحان نهایی و فروش سوالات در فضای مجازی اخیرا بسیار مطرح شده است.

روز گذشته نیز خبری مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم منتشر شد. اما واقعیت ماجرا چیست؟

لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت دارد؟

به گزارش ایسنا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش شرق کشور ضمت تکذیب لو رفتن سوالات امتحان نهایی اظهار داشت: مسئله انتشار سوالات، قبل از آزمون در آموزش و پرورش صحت ندارد و این موضوع نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها برای حفاظت از برگزاری آزمون است.

وی همچنین افزود: آزمون‌ های آموزش و پرورش در محیط قرنطینه کامل و امن اجرا و برگزار می‌ شود، به صورتی که تمام فرایند طراحی سوال، تایپ و تکثیر با وسعت دید در محیط‌های حفاظتی و امن انجام می‌ شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های تصحیح نیز از دبیران متخصص همان درس استفاده می‌ شود و برای جلوگیری از سوگیری در تصحیح برگه‌های امتحانی، طرح تصحیح الکترونیکی در امتحانات دی ماه به صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور انجام می‌شود تا در صورت نبود مشکل در کشور اجرایی شود.

۹ نفر از فروشندگان سوالات امتحانی دستگیر شدند

به گزارش تسنیم، رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا درباره فروشنده های سوالات امتحانی در فضای مجازی اظهار داشت:کانال‌ های بسیاری را شناسایی کرده‌ ایم و تا‌کنون ۹ نفر دستگیر شده‌ اند، هیچ کدام از این افراد، سؤالات را در اختیار نداشتند و حتی به‌دروغ، خود را منتسب به مسئولان آموزش و پرورش اعلام می‌ کردند.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا تا پشت در حوزه‌های امتحان در خدمت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در فضای مدرسه، مسئولیت با آموزش و پرورش است؛ مواردی را در کنکور و امتحانات داشتیم که برخی افراد موفق شده‌اند وسایل هوشمند به داخل جلسه ببرند و از سؤالات عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر کرده‌ اند، این اقدامات برای بی‌اعتبار‌سازی سیستم آموزشی کشور اتفاق می‌ افتد.

نظرات بینندگان