رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مجلس لایحه حمایت از زنان برابر خشونت را رسیدگی کند

معاون امور زنان و خانواده رییس‌ جمهوری، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان برابر خشونت را مطالبه عمومی توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود قوه مقننه لایحه مشترک قوه قضاییه و دولت را هر چه سریع‌تر اعلام وصول و به آن رسیدگی کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار با اشاره به ارائه «لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» به مجلس گفت: با گذشت ۹۰ روز از ارسال این لایحه به مجلس شورای اسلامی، هنوز اعلام وصول نشده و به سرنوشت یازده لایحه دیگر دچار شده است که این جای تأسف دارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری ادامه داد: بارها اعلام کردیم و انتظار داریم که نه تنها این لایحه را اعلام وصول کنند، بلکه سریعاً تشریفات قانونی و تصویب این لایحه که مطالبه عمومی مردم و بسیاری از مسوولان است طی شود.

وی یادآورشد: این مطالبه حتی در فرمایش‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با حقوق زنان و توجه به قوانین و لوایحی که بتواند موضوع خشونت را رفع کند، مشاهده می‌شود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی با همین نگاه به این مساله رسیدگی کند.

ابتکار، لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت را مطالبه عمومی توصیف کرد و افزود: این لایحه مشترک قوه قضاییه و دولت است؛ انتظار می‌رود قوه مقننه این لایحه را هر چه سریع‌تر اعلام وصول و به آن رسیدگی کند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش ایرنا، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت دی‌ماه ۱۳۹۹ در هیات دولت تصویب شد و برای تبدیل شدن به قانون منتظر اقدامات مجلس شورای اسلامی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.