مصاحبه با یکی از بهترین مدرس ارزهای دیجیتال ایران

یکی از مسائل مهم این روزها، ارزهای دیجیتال است. خیلی از ما دوست داریم کاری داشته باشیم که درآمد دلاری خوبی داشته باشه؛ دنیای ارزهای دیجیتال یک فرصت خوب برای کسب و کار و معامله کردن هست.

به گزارش اینتیتر، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شرط موفقیت در بازار ارز های دیجیتال یا بازار کریپتوکارنسی، کسب آموزش‌های لازم و تجربه کافی است.

مجموعۀ راهبران فردا با مدیریت استاد مجتبی قدیریان یکی از مؤسسات موفق در زمینۀ آموزش ارزهای دیجیتاله. سعی کردم تو این مقاله به زبان خودمونی با استاد قدیریان گفت و گوی دوستانه‌ با موضوع ارزهای دیجیتال و آشنایی بیشتر با ایشون داشته باشیم.

پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه راهبران فردا باشید چون قراره تجربیات خوبی به‌دست بیارید.

آشنایی با استاد مجتبی قدیریان

اگر بخوایم استاد مجتبی قدیریان متخصص در زمینۀ ارزهای دیجیتال رو بیشتر بشناسیم، خودتون رو چطور برامون معرفی می‌کنید؟

من از سیزده سالگی علی‌رغم  نیاز مالی در کارگاه پدرم کار می‌کردم که تا زمان دانشجویی ادامه داشت. من و مهندس نوروزی در کارگاه پدرم کار می‌کردیم؛ دلیل کارکردن من چیزی نبود جز اینکه می‌خواستم مستقل باشم.

می‌خواستم درآمد و خرج خود را  در بیارم و از همون اوّل رؤیای پولدرار شدن داشتم. من فکرم این بود که اگر عادی زندگی کنم زندگی نکردم! اگر قرار بود یک حقوقی بگیرم و روزانه زندگی ثابتی داشته باشم، به هیچ عنوان از زندگی لذّت نمی‌بردم.

رؤیای ثروتمند شدن در ذهن من بود تا زمانی که از دورل دانشجویی وارد سیستم ‌های نتورک مارکتینگ (NetworkMarketing) شدم و بعد از آن بخاطر علاقه‌ای که داشتم وارد مهندسی بازاریابی فروش شدم.

بعدها با دوره‌های مدیریتی آشنا شدم و از یک ویزیتور تبدیل شدم به یک مدرس؛ البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که از همان زمان که فروش را یادگرفتم بخاطر علاقه‌ای که به تدریس داشتم، به عنوان مجری دوره‌های آموزشی بودم و با آموزش انس گرفتم.

 بعد از اینکه وارد بازار مالی شدم دوست داشتم تا به دیگران هم این علم رو آموزش بدم تا بقیه هم مثل من ثروتمند بشن. اینکه ببینم فردی با آموزش‌های من پیشرفت می‌کند، برایم مانند رشد کردن یک نهالی است که من باغبان آن هستم و از به ثمر رسیدن نهال‌هایم لذّت می‌بردم.

روزی چقدر برای ترید وقت می‌گذارید؟

من بر اساس زمان ترید نمی‌کنم. زمانی که استراتژی ام نقطۀ ورود بده ترید می‌کنم ولی در غیر این صورت فقط چارت رو چک می‌کنم.

وقتی بازار به نقطۀ ورود من نزدیک میشه اون ساعت‌ها حالت آماده باش دارم و بیشتر نمودار قیمت را چک می‌کنم. ممکنه اگر بخوام از نظر زمانی بگم: چهار پنج ساعت در روز مشغول ترید کردن هستم.

برای تریدر شدن چقدر زمان نیاز است؟

اگر هدف شما تبدیل به تریدر حرفه‌ای شدن باشه حداقل شش ماه الی یک سال نیاز دارید؛ البته به شرطی که واقعاً آموزش ارزهای دیجیتال جزء اولویت‌های روزانۀ شما قرار بگیره.

خود آموزش ارزهای دیجیتال زمان زیادی نیاز نداره ولی چیزی که هست شما نیازمند تجربه و مهارت هستید.

برای تریدر شدن شما باید علاوه بر آموزش ، وارد بازار بشید. اگر حوصلۀ معامله با پول مجازی رو ندارید با سرمایۀ خیلی کم، مثلاً اگر هزار دلار سرمایه دارید با یک درصد تا پنج درصد اون سرمایه فقط کار کنید.

افراد شاغل چطور از بازار رمز ارزها کسب درآمد داشته باشند؟

ترید اسپات « Spot Trading» براشون مناسب هست، هم سود خوبی داره و هم استرس و زمان کمتری نیاز داره. چندتا ارز خوب رو انتخاب کنند و روی اونها سرمایه گذاری کنن و نوسانات اون ارزهارو چک کنن و اوردرهاشون (طریق ثبت  اوردر، می‌توانید ارزی را که می‌خواهید بفروشید و شرایطی که تحت آن مایل به فروش آن ارز هستید را مشخص کنید.) رو همون ارزها بگذارند . میتونن از روش هولد (با این روش یک ارز دیجیتال را تا زمانی که به قیمت مطلوب برسه نگهداری می‌کنند) هم استفاده کنند و هولدهای بلند مدت انجام بدن و سعی کنند داراییشون رو از این طریق افزایش بدهند.

کسی که کارمند هست درآمد روزانه داره ولی تریدر تنها پولش رو از این راه در میاره. افرادی که شاغل هستند و عجله ای برای پولدار شدن نداشته باشن، میتونن بعد از مدتی درآمد خوبی از بازار ارزهای دیجیتال کسب کنند.

برای فعالیت افراد شاغل در این بازار، مشاهده دورۀ بازگشت به مدار سود راهبران فردا خیلی خوبه و دیگه نیاز به شرکت در دوره VIP ندارند.

مصاحبه با یکی از بهترین مدرس ارزهای دیجیتال ایران

چطور به فعالیت در زمینۀ ارزهای دیجیتال علاقه مند شدید؟

همانطور که اشاره داشتم من ابتدا در کار بازاریابی فروش مشغول بودم. با یکی از دوستانم صحبت می‌کردم که بیاد و در کاری باهم شراکت داشته باشیم. اون به من پیشنهاد بهتری داد؛ گفت: فعالیت جدیدی تو ارزهای دیجیتال شروع کردم اسمش ترید کردن ولی خودم زمان ندارم که بتونم توی این بازار درآمد کسب کنم.

من تا حدودی اسم ارزهای دیجیتال به گوشم خورده بود ولی نمی‌دونستم چجوری میشه از این بازار پول درآورد.

همون طوری که بیشتر مردم وقتی اسم بیت کوین رو توی ایران می‌شنوند یاد ماینر و استخراج می‌افتند، منم فکر کردم که منظورش این هست که بیا تو زمینۀ استخراج ارزهای دیجیتال کار کنیم.

بنابراین قرار شد گفت و گویی باهم داشته باشیم تا من بیشتر با این کار جدیدمون آشنا شم. وقتی نشستیم . باهم صحبت کردیم، دیدم چقدر با اون چیزی که من تصور داشتم متفاوت بود. می‌شد از بازار ارزهای دیجیتال به غیر از استخراج هم درآمد داشت. فضاهای دیگری مثل ترید کردن، هولد کردن و … ، این روش‌ها هم درآمدهای خوبی داره و حتی بیشتر از ماین کردن.

از اونجا بود که این جرقه در من زده شد و دوره های آموزشی مختلفی رو دیدم. کلاس‌های حضوری رفتم. ولی چیزی که حتماً اون زمان برام مهم بود این بود که دوره‌ها و یا حتی کتاب‌هایی که اساتید مختلف کارکرده بودند رو بخرم. من خیلی به این اعتقاد دارم که هزینه کردن برای خودم یک سرمایه گذاری هست.

شما با چقدر سرمایه وارد این بازار شدید؟

بعد از اینکه آموزش ها رو دیدم، با ده میلیون سرمایه، اول روی انس طلا ترید کرم.

برآیند ماه اولم منفی بود. تا اونجایی که یادم هست ده میلیونم شده بود شش میلیون. یک ماه تلاشش کردم تا این ضرر رو جبران کنم و از بازار طلا خارج شدم.

البته بخشی از این اشتباه بخاطر بروکرها (واسط بین خریدار و فروشنده) بود. اون موقع کانال‌های تلگرام بود و ما اونجا فعالیت می‌کردیم. سیستم اوردر و استاپ گذاشتن (حد ضرر یا استاپ لاس، یک ابزار معاملاتیه که برای محدود کردن حداکثر ضرر یک معامله با نقد کردن خودکار دارایی‌های افراد، پس از رسیدن قیمت بازار به یک مقدار مشخص طراحی شده) وسایر امکاناتی که بازار کریپتو کارنسی داشت بی بهره بود.

البته این نکته رو هم بگم که بخش زیادی از این اشتباه، بخاطر نداشتن تجربه و مهارت کافی بود.

بنابراین وارد بازار ارزهای دیجیتال شدم. این بازار بروکر داشت و اجازه استاپ می‌داد. برآیند سه ماه اولم در این بازار هم منفی بود ولی از ماه سوم به بعد، تو بیشتر ماه‌ها برآیندم مثبت بود.

یعنی تقریباً پنج ماه شد. دوماه طلا و سه ماه هم ارز دیجیتال؛ تو این چند ماه برآیند منفی داشتم و ازماه ششم به بعد سود‌های خوبی تونستم از بازار بگیرم.

البته یادتون نره که من دو ماه هم آموزش دیدم. یعنی من بعد از هفت ماه بعد از شروع کردن به سوددهی رسیدم و این صبر رو میخوام از بقیه هم داشته باشند.

کلام پایانی

بازار ارزهای دیجیتال، تیغ دولبه است؛ از افراد علاقه‌مند در حوزۀ ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کنم که ابتدا آموزش‌های لازم رو ببینند و بعد با صبر، کسب تجربه و مهارت بیشتر روی سرمایه‌های خودشون برنامه‌ریزی کنند. افراد زیادی در بازار رمز ارزها بودند که در یک شب تمام سرمایۀ خودشون رو از دست دادند.

شما با کسب آموزش‌های لازم ارزهای دیجیتال و انتخاب یک استراتژی برای ترید کردن، به راحتی می‌تونید سرمایۀ خودتون رو چندین برابر کنید.

یکی از اهداف ما از راه‌اندازی راهبران فردا، انتشار دانش ارزهای دیجیتال بوده و هست. شما به راحتی میتونید با حضور در سایت راهبران فردا، از دوره‌های رایگان ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.