رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مورا برای گفتگو درباره بسته برجامی بورل راهی وین شد

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره بسته برجامی پیشنهادی جوزپ بورل راهی وین شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت که عازم سفر به وین است تا بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت به اجرای کامل برجام را بررسی کند.

او نوشت: «در راه سفر به وین هستم تا بازگشت به اجرای کامل برجام بر اساس متنی که هماهنگ‌کننده بیستم جولای روی میز گذاشت را به بحث بگذارم. از مقامات اتریشی بسیار قدردانی می‌کنم».

«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارم مرداد در یادداشتی در فایننشال تایمز نوشت: «بعد از ۱۵ ماه مذاکرات فشرده و سازنده در وین و تعاملات بی‌شمار با طرف‌های برجام و آمریکا، من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که فضای برای مصالحه‌های مهم اضافی به پایان رسیده است. من اکنون روی میز متنی گذاشته‌ام که در آن، رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای برای احیای برجام به تفصیل شرح داده شده است. این متن، بهترین توافقی است که من به عنوان تسهیل‌کننده مذاکرات آن را ممکن می‌بینم. توافق بی‌نقصی نیست، اما در آن به همه عناصر ضروری پرداخته شده و در بردارنده مصالحه‌های سخت حاصل‌شده توسط همه طرف‌ها است.»

نمایندگی دائم روسیه در وین نیز در رشته توییتی اعلام کرد: ما قاطعانه به لزوم از سرگیری اجرای کامل برجام در زودترین زمان باور داریم. توافق هسته‌ای به دستاورد بی‌نظیر دیپلماسی چندجانبه با اثربخشی و کارایی اثبات شده تبدیل شده است. هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

نمایندگی روسیه افزود: روسیه به طور کامل به برجام متعهد می‌ماند و روی نگرش مسئولانه مشابه شرکا و کمک جامعه بین‌المللی حساب می‌کند. امیدواریم تعهدات ایالات متحده و ایران مبنی بر آمادگی برای دستیابی به توافقی برای تضمین اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل محقق شود.

مسکو در ادامه اعلام کرد: بدون «راه‌اندازی مجدد» برجام با تمام ظرفیت، بعید است که سطح قبلی شفافیت برنامه هسته‌ای ایران، یعنی همان چیزی که توافق هسته‌ای برای آن انجام شد، محقق شود.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره بسته پیشنهادی بورل نوشت: «هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع بندی مذاکرات ارائه کرده است. ما نیز ایده‌هایی برای جمع بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها و برجام هفتم و هشتم تیرماه در دوحه و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.