ناپدید شدن جنگل‌ها در نیجریه + تصاویر

اگبونتولووا ماریگی در اعماق جنگلی در روستای Ebute Ipare نیجریه، یک درخت ماهون بلند را اندازه کرد و با تبر شروع به قطع کردن آن نمود، و پس از افتادن درخت جنگل را برای درخت بعدی بررسی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو، در اطراف او، کنده‌هایی که در جنگل‌های باتلاقی پراکنده بودند، یادآور درختانی بودند که زمانی بلند بودند، اما به سرعت در اثر قطع غیرقانونی درختان در ایالت اوندو نیجریه ناپدید می‌شوند.

این مرد ۶۱ ساله می‌گوید: ما زمانی می‌توانستیم بیش از ۱۵ درخت را در یک مکان قطع کنیم، اما اکنون اگر موفق به دیدن دو درخت شویم، برای ما نعمت به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش دیده بان جنگل جهانی، پلت فرمی که داده‌ها و نظارت بر جنگل‌ها را ارائه می‌دهد، نیجریه از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱، ۱.۱۴ میلیون هکتار از پوشش درختی را از دست داد که معادل ۱۱ درصد کاهش پوشش درختان از سال ۲۰۰۰ و معادل ۵۸۷ میلیون تن انتشار دی اکسید کربن است.

پس از قطع درختان، ماریگی نشانگر‌هایی را روی آن‌ها گذاشت که به دیگر چوب‌بر‌ها پیام دهد او مالک است. این کنده‌ها از طریق نهر‌ها و رودخانه‌ها تا شهر لاگوس پایتخت تجاری نیجریه، منتقل می‌شوند.

ماریگی گفت: در زمان پدرانمان، ما درختان تنومند داشتیم، اما متأسفانه آنچه اکنون داریم فقط درختان کوچک هستند و حتی اجازه نمی‌دهیم قبل از قطع کردنشان بالغ شوند.

قطع درختان برای باز کردن زمین‌های کشاورزی یا تامین انرژی برای جمعیت رو به رشد، بر جنگل‌های طبیعی نیجریه فشار وارد می‌کند.

فمی اوبادون از مسئولان وزارت کشاورزی نیجریه گفت: حفاظت از جنگل به معنای محافظت از خودمان است. وقتی جنگل را نابود می‌کنیم، بشریت را نابود می‌کنیم.

این چیزی است که ماریگی خیلی خوب می‌داند، اما اولویت او این است که زندگی کند.

ماه‌ها پس از قطع درختان، ماریگی به جنگل باز می‌گردد تا کنده‌ها را به هم بچسباند و آن‌ها را در قایق ببندد. آن‌ها با دیگر چوب‌بران، پولی را جمع‌آوری کرده‌اند تا یک یدک‌کش را استخدام کنند تا قایق‌ها را از میان نهر‌ها و رودخانه‌ها از ایالت اوندو به لاگوس بکشد.

پناهگاه‌های موقت روی قایق‌ها از چوب ساخته شده اند. آن‌ها با هم غذا می‌خورند و در حالی که آهنگ‌های محلی برای بالا بردن روحیه گوش می‌دهند.

ماریگی به رویترز گفت: ما شب‌ها در طول سفر نمی‌خوابیم. کنده‌های چوب را زیر نظر می‌گیریم و مطمئن می‌شویم که از یدک کش جدا نمی‌شوند.

قایق در مکان‌های مختلفی توقف می‌کند تا تعداد بیشتری از چوب‌بر‌ها و قایق‌هایشان را بردارد. یک قایق یدک‌کش می‌تواند تا هزار قایق را حمل کند که هر قایق حاوی ۳۰ کنده است.

سفر ماریگی به مردابی در لاگوس ختم می‌شود، جایی که قایق‌های ایالت اوندو و سایر نقاط کشور به هم نزدیک می‌شوند و کنده‌های چوب در کارخانه‌های چوب بری پردازش می‌شوند و به کاربران مختلف فروخته می‌شوند.

جنگل‌

جنگل‌

جنگل‌

جنگل‌

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.