رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نقد فیلم چیپ و دیل: تکاوران نجات

فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers، محصول لایو اکشن جدید دیزنی است که درکنار بازگشت چیپ و دیل، لحظات بامزه و خنده دار بسیاری را فراهم کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، چیپ و دیل از شخصیت‌های قدیمی و محبوب کارتون‌ها و انیمیشن‌های دیزنی هستند که سابقه طولانی در حضور در آثار مختلف را دارند، اما بسیاری از نسل جدید ممکن است این دو شخصیت را با انیمیشن Chip ‘n Dale: Rescue Rangers بشناسند که در اواخر دهه ۸۰ میلادی تا اوایل دهه ۹۰ میلادی تولید و پخش شد. حالا دیزنی برای گسترش برنامه‌های سرویس استریمش و داغ بودن بازار ساخت لایو اکشن، به سراغ ساخت فیلمی لایو اکشن براساس سریال چیپ و دیل: تکاوران نجات رفته است.

بیشتر بخوانید:

فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers درواقع ریبوت یا بازسازی این انیمیشن نیست و درواقع یک دنباله از این سریال محبوب است که اتفاقات آن چند سال پس از حوادث این انیمیشن سریالی و لغو ساخت آن جریان دارد. درواقع این فیلم به گذشته شخصیت چیپ و دیل پرداخته و در ادامه شاهد پوشش پشت صحنه ساخت سریال و در ادامه دلیل لغو آن هستیم. حالا سؤال اصلی این است که فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers آیا مسیر بسیاری از فیلم‌های لایو اکشن دیزنی را دنبال کرده یا کار متفاوتی را انجام داده است؟

در باطن و در عمل فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers کار جدیدی را واقعا انجام نداده است و شوخی‌ها، روایت و روند داستان آن چیز جدیدی نیست و حتی پایان بندی قابل پیش‌بینی هم دارد. در یک خلاصه کوتاه این فیلم لایو اکشن صرفا یک اثر کاملا فن سرویس است که در نظر دارد تا با حضور شخصیت‌های مختلف کارتون‌ها و انیمیشن‌های کلاسیک را جلب کند، اما به طرز جالبی این ترکیب به یک معجون غیر منتظره و بسیار سرگرم کننده و جذاب تبدیل شده است.

وقتی از حضور افتخاری شخصیت‌های مختلف از دنیاهای انیمیشن، کارتون تا فیلم‌ها در اثری مثل فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers صحبت می‌کنیم، به‌صورت غریزی انتظار خود را پایین می‌آوریم، اما فیلم چیپ و دیل: تکاوران نجات استفاده خوبی از شخصیت‌های مختلف کرده و شاهد حضور مناسب و درست هر شخصیت در این فیلم لایو اکشن هستیم. شاید این حضورهای افتخاری درنهایت هم قرار نیست حضور معنادار یا خیلی پر مفهومی باشند، اما نحوه صحیح استفاده از آن و خلق صحنه‌های جذاب و بعضا بامزه کار خیلی ساده و راحتی نیست که سازندگان فیلم از پس آن به خوبی بر آمده‌اند.

فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers درواقع به خوبی می‌داند که چیز جدیدی ندارد، اما این فیلم لایو اکشن مثل یک مولتی ورس از دنیای انیمیشن و کارتون به‌نظر می‌رسد که شخصیت‌های محبوب تا کمتر شناخته شده‌ای را در خود جای داده و حتی برخی از شخصیت‌ها مثل پیتر پن را تغییر داده است. این موضوع باعث شده تا موقعیت‌های بامزه زیادی در طول فیلم شکل بگیرد و حتی با اینکه هدف اصلی این صحنه‌ها خنداندن بیننده است، اما این صحنه‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی باعث به فکر فرو رفتن بیننده نیز شود.

فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers درکنار اینکه تلاش می‌کند تا با حضور افتخاری تعداد بسیاری از شخصیت‌ها حتی بتمن و ET لحظات بامزه‌ای را برای ما خلق کنند، اما درکنارش به واقعیتی هم سر می‌زند و آن هم چیزی نیست جز اینکه ما برخی از این شخصیت‌ها را فراموش می‌کنیم. خود شخیت چیپ و دیل این روزها خیلی شخصیت شناخته شده‌ای مثل دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی نیستند و حتی در طول فیلم می‌بینیم که بسیاری از مردم آن‌ها را فراموش کرده‌اند یا کمتر کسی دیگر آن‌ها را به یاد می‌آورد.

تا جایی که چیپ به فروش بیمه روی آورده است و دیل برای بازگشت به تلویزیون و سینما دست به عمل جراحی زیبایی زده و حالا یک مدل سه‌بعدی شده است. جلوتر هم گفتم بخشی از این تلاش برای خلق صحنه‌های بامزه است، اما این واقعیت هم نکته جالبی در این فیلم است که شاید دلیل آنکه نتوانیم آن را کنار بسیاری از فیلم‌های لایو اکشن دیزنی که صرفا یک کپی از همان انیمیشن اصلی هستند، قرار ندهیم و آن را در جایگاه خاص‌تری قرار دهیم.

حتی در مورد پیتر پن شاید ارجاعی به بسیاری از ستارگان جوان سینما هم باشد که پس از مدتی که محبوب می‌شوند،‌ به‌طرز غیر منتظره‌ای شاهد محو شدن آن‌ها هستیم تا جایی که ممکن است برخی از آن‌ها را در اخباری مثل انجام یک کار خلاف ببینیم که روزی انتظارش را نداشتیم. حالا پیتر پن در فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers شخصیت منفی است که شخصیت باور پذیری هم برای بیننده می‌تواند باشد و دلایل منطقی پشت اعمال او وجود دارد و او به ناچار به یک مافیا خطرناک تبدیل شده است.

البته این موضوع صرفا به شخصیت‌های انیمیشنی و کارتونی کلاسیک خلاصه نمی‌شود و حتی در مورد سونیک هم صدق می‌کند. در طول فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers شاهد حضور غافلگیر کننده سونیک زشت هستیم که درواقع همان نسخه اولیه سونیک در فیلم آن است که پس از اعتراض شدید هواداران توسط پارامونت تغییر پیدا کرد. حالا در این فیلم لایو اکشن شاهد بازگشت سونیک زشت هستیم که حتی شکم نیز پیدا کرده و بسیار هم ترسناک شده است!

شاید باورش هم سخت باشد که بازگشت Ugly Sonic در فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers یکی از بهترین و مهم‌ترین اتفاقات آن باشد و حتی این نسخه از سونیک انقدر در طول فیلم جذاب باشد که حس کنیم شاید کمی در موردش سخت گرفتیم و در موردش عذاب وجدان پیدا کنیم. سونیک زشت شاید حضور خیلی طولانی در فیلم نداشت، اما یکی از ستارگان اصلی فیلم است و پر بیراه نیست که بگویم دوست دارم دیزنی پس از توافقی با سگا و پارامونت فیلم یا سریالی از Ugly Sonic بسازد و این شخصیت به رستگاری برسد.

البته ایده‌های جالبی در مورد سونیک زشت می‌تواند وجود داشته باشد و حتی می‌توان از آن یک فیلم با درجه سنی بزرگسال تولید کرد! به هرحال این شخصیت به خودی خود شخصیت ترسناکی است. از سونیک بگذریم، می‌رسیم به اجراهای جذاب فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers که بدون شک بخشی از دلیل کیفیت خوب فیلم است. شاید اندی سمبرگ حتی با وجود صداپیشگی کار متفاوتی نکرده یا ویل آرنت در نقش پیتر پن تقریبا همان اجرای بوجک هورسمن را دارد، اما در مجموع شاهد صداپیشگی و اجرای جذابی از آن‌ها هستیم.

گل سر سبد آن‌ها اجرای جی کی سیمونز در نقش کاپیتان پاتی و تیم رابینسون در نقش سونیک زشت است که اجرای هر یک نقطه قوت انیمیشن هستند. فیلم Chip ‘n Dale: Rescue Rangers درنهایت با اینکه اثری فن سرویس است، اما با حضور افتخاری شخصیت‌های مختلف، تبدیل به یک رستگاری جذاب برای چیپ و دیل تا سونیک زشت می‌شود و این فیلم کمدی می‌تواند به‌راحتی لقب یکی از سرگرم کننده‌ترین با بسیار لحظات غافلگیر کننده فیلم‌های سال را دریافت کند که حداقل ارزش یکبار تماشا کردن را دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.