رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نمای بسته صورت مورچه! + تصویر

به احتمال زیاد تا به حال هرگز مورچه ای مانند این را ندیده اید: در یک عکس فوق نزدیک، عکاس لیتوانیایی Eugenijus Kavaliauskas عکسی از صورت مورچه ای گرفت که شبیه عکسی از یک حماسه فانتزی مانند ارباب حلقه ها است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، این تصویر به عنوان “تصویر متمایز” در مسابقه فوتومیکرووگرافی جهان کوچک ۲۰۲۲ که توسط نیکون برگزار می شود، مورد تقدیر قرار گرفته است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. این عکس همچنین در Reddit مورد توجه و تمجیدهای زیادی قرار گرفته است.

تصویر نمای نزدیک از فک پایین یک مورچه معمولی است. آنها لانه های خود را در داخل چوب، بیشتر در محیط های جنگلی می سازند و قسمت هایی از حشرات مرده، شهد و عسل‌های رها شده توسط شته ها را می خورند.

برش هوشمندانه ای در این تصویر وجود دارد. قسمت‌هایی از صورت مورچه که شبیه چشم‌های قرمز درخشان به نظر می‌رسند، در واقع پایه شاخک‌های آن هستند، در حالی که دندان‌های زرد رنگ موهای بسیار کوچکی هستند که مورچه‌ها برای حس کردن محیط اطراف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این عکس در واقع از طریق یک میکروسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابر، با تکنیک نور بازتابی که برای آشکار کردن جزئیات چهره مورچه استفاده شده است، گرفته شده است.

مورچه

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.