هنوز خطر فیفا رد نشده

یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون گفت: نامه تهدیدآمیز فیفا کاملاً واقعی بود نه دروغ. نامه با لحن تندی نوشته شده بود. یعنی تعلیق بیخ گوشمان بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، فدراسیون فوتبال با اصلاح ماده یک اساسنامه خود، آن را برای فیفا ارسال کرد ولی امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بر سر این ماده بالا گرفته بود. فدراسیون تأکید داشت باید در آن اعلام شود فدراسیون یک نهاد عمومی غیردولتی است. وزارت ورزش، اما تأکید داشت گنجاندن این ماده بدان معناست که بازنشسته‌ها در انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال می‌توانند شرکت کنند. در واقع یک جنگ داخلی در جریان بود تا اینکه فیفا اخیراً نامه تهدیدآمیزی برای فدراسیون فوتبال ارسال کرد. البته بعضی مسئولان سعی کردند این نامه را تکذیب کنند.

یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون که نخواست نامش فاش شود، در این باره توضیحات تازه‌ای داد. او در این باره گفت: «نامه تهدیدآمیز فیفا کاملاً واقعی بود نه دروغ. نامه با لحن تندی نوشته شده بود. یعنی تعلیق بیخ گوشمان بود. خیلی جدی هشدار دادند. سر ماده یک بحث داشتند. تأکیدشان این بود که باید فدراسیون نهاد غیردولتی باشد. اساسنامه جدیدی را که ارسال کردیم، ماده یک را تحت همین عنوان نوشتیم. قرار است امروز بررسی اساسنامه آغاز شود و فکر می‌کنم تا یکی دو روز آینده فیفا جواب بدهد.»

اما چرا امروز؟ او توضیح می‌دهد: «فیفا شنبه و یک‌شنبه تعطیل است. طبق خبری که گرفتیم امروز قرار است بررسی را شروع کنند. بند‌های دیگر مشکلی نداشته و قبلاً بررسی شده. البته این را بگویم که هنوز خطر فیفا رد نشده است. تا حدود زیادی خطر از بین رفته ولی نه به طور کامل. حالا منتظر هستیم تا نامه فیفا برسد. امیدواریم مشکلی نباشد.»

این عضو هیئت‌رئیسه در پایان می‌گوید: «در صورت تأیید فیفا، در تیرماه مجمع فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه خواهد داد تا اساسنامه جدید را تأیید کنند. بعد از آن هم برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.