ورود رسمی وین فست ویتنام به بازار اروپا و آمریکا

وین فست نخستین نشان خودرویی ویتنام است که پیش تر در خبرها در مورد آن خوانده بودیم و حالا اخبار جدید حاکی از آن است که این خودروساز تازه‌وارد به بازار اروپا و آمریکا آمده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از اسب بخار، در سال ۲۰۱۹ بود که وین فست خودروهای خود را در بازار داخلی ویتنام عرضه کرد و در همان زمان هم اعلام شد که این نشان برنامه هایی فراتر از بازار داخلی خود دارد و می خواهد به بازار آمریکا و اروپا ورود کند. در بیانیه این خودروساز ویتنامی آمده است که آن ها در حال حاضر، پنج نمایندگی در بازارهای بین المللی تأسیس کرده اند و به زودی شوروم خود را در کالیفرنیا آمریکا افتتاح خواهند کرد. همچنین مدیرعامل این نشان اخیراً از ویتنام به آمریکا آمده است تا این فرآیند را از نزدیک پیگیری کند.

وین فست قصد داشت در سال ۲۰۲۲ فروش ۵۶ هزار دستگاهی را برای خودروهای برقی خود ثبت کند، اما با شیوع گسترده ویروس کرونا و کمبود قطعات نیمه هادی در بازار، این کمپانی مجبور شد هدف فروش خود را تا ۱۵ هزار دستگاه پایین آورد. در سال ۲۰۲۲ آن ها به بازار آمریکا و کانادا ورود می کنند و به صورت همزمان برنامه دارند در کشورهای آلمان، فرانسه و هلند هم عرضه خودرو را داشته باشند. خودروهای برقی وین فست با طرح لیزینگ باتری به فروش می رسند و این یعنی قیمت باتری در قیمت نهایی خودرو محاسبه نمی شود و در ازای آن مشتریان مبلغی ماهیانه بابت آن پرداخت می کنند. این نوع از طرح فروش باعث می شود وین فست گزینه ای اقتصادی برای مشتریان باشد. مبلغی که شما با خرید این خودرو ماهیانه پرداخت می کنید تقریباً برابر است با میزان هزینه بنزین یک خودروی بنزینی، پس برای مشتریان بسیار به صرفه خواهد بود. همچنین کمپانی متعهد می شود که در صورت افت گنجایش باتری به ۷۰ درصد به صورت رایگان تعویض باتری را برای مشتریان انجام خواهد داد.

هنوز مشخصات خودرویی که قرار است با این نشان به آمریکا و اروپا برود مشخص نیست، اما امید آن می رود که خودرویی در حد مدل پرزیدنت این نشان به این بازارها ورود کند که البته پیشرانه برقی دارد. وین فست پرزیدنت به پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر مجهز بود که توان تولید نهایت قدرت ۴۲۰ اسب بخار را داشت که با این قدرت خودرو طی ۶.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود.

در مدل های بنزینی وین فست المان های فنی و طراحی بیشتر برگرفته از محصولات ب ام و بودند و حالا باید ببینیم در محصولات برقی این نشان هم این همکاری با ب ام و ادامه دارد یا نه.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.