رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی شنبه (۱۵ مردادماه) و شکل‌گیری توده گرد وخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور خبرداد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه(۱۱ مردادماه) در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه تا جمعه(۱۲ تا ۱۴ مردادماه) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شنبه(۱۵ مردادماه) با ورود سامانه بارشی جدید به‌تدریج در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده نواحی شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت با شکل‌گیری توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می رود.

ضیاییان افزود: از امروز تا شنبه (۱۱ تا ۱۵ مردادماه) شرق دریای عمان و شنبه دریای خزر مواجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مردادماه) صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ مردادماه) صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۱ و ۱۲ مردادماه) اهواز با دمای ۴۶ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز(۱۱ مردادماه) اردبیل، زنجان ، شهرکرد و یاسوج با دمای ۱۶ درجه سانتیگرد و فردا( ۱۲ مردادماه) اردبیل،شهرکرد،کرمان و همدان با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.