رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ونزوئلا واردات نفت خام ایران را آغاز کرد

اسناد شرکت نفت دولتی «پی‌دی‌وی‌اس‌ای» نشان می‌دهد که ونزوئلا واردات نفت سنگین از ایران برای تغذیه به پالایشگاه‌ها را شروع کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، واردات نفت خام سنگین ایران به ونزوئلا برای پالایش شروع شد.

بیشتر بخوانید:

به نقل از خبرگزاری رویترز، اسناد شرکت نفت دولتی «پی‌دی‌وی‌اس‌ای» حاکی از آن است که ونزوئلا واردات نفت سنگین از ایران برای تغذیه به پالایشگاه‌ها را شروع کرده است.

بر اساس این گزارش، آغاز این روند بر اساس یک قرار داد تهاتری صورت گرفته است.

به نقل از ایلنا، رویترز گزارش داد که در اواسط ماه گذشته میلادی حداقل ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران تحویل پالایشگاه «کاردون» ونزوئلا شد و یک محموله ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران طی روزهای آینده در بندر خوزه ونزوئلا تخلیه می‌شود.

به نقل از ایسنا، در راستای پیمان‌های همکاری میان دو کشور، ونزوئلا در سالهای اخیر تجهیزات ایرانی را برای بهسازی پالایشگاه‌هایش دریافت کرده است.

پالایشگاه اِل پالیتو به ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز پس از تعمیرات و ارتقای تجهیزات، هفته جاری یک واحد تقطیر نفت را راه اندازی کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت در سفر هفته گذشته به ونزوئلا، با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دیدار کرد و درباره توافقهای همکاری با طارق العسیمی، همتای ونزوئلایی خود گفت‌وگو کرد.

دستکم ۲۰۰ هزار بشکه نفت سنگین ایران اواسط آوریل به پالایشگاه کاردون با ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز که دومین پالایشگاه بزرگ ونزوئلاست، تحویل داده شده است. یک محموله دیگر نفت ایران به میزان ۴۰۰ هزار بشکه هفته جاری در بندر خوزه تخلیه شد.

طبق اسناد شرکت PDVSA، کشتی Dino I که حامل این محموله بود، قرار است ماه جاری نفت کوره ونزوئلا را برای شرکت نفت ایران اینترترید که زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، حمل کند.

بر اساس گزارش رویترز، ایران همچنین به تامین میعانات برای شرکت PDVSA ادامه می‌دهد. نفتکش مکسیمو گورکی قرار است دو میلیون بشکه میعانات را در بندر خوزه تخلیه کند و اطلاعات وب سایت تانکر تِرکِر نشان می‌دهد، نفتکش “دریا” در آبهای ونزوئلا منتظر تحویل محموله خود است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.