رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا برای افرادی که قصد دارند به صورت موقتی به کانادا سفر نمایند و از کشور و یا اقوام و آشنایان بازدید به عمل آورند، است. این ویزا برای افرادی است که قصد اسکان طولانی مدت یا کار کردن در کانادا را ندارند.

به گزارش اینتیتر، ویزای توریستی کانادا برای افرادی که قصد دارند به صورت موقتی به کانادا سفر نمایند و از کشور و یا اقوام و آشنایان بازدید به عمل آورند، است. این ویزا برای افرادی است که قصد اسکان طولانی مدت یا کار کردن در کانادا را ندارند.

این نوع ویزا سندی رسمی است که در پاسپورت شما ثبت می‌شود و بیانگر این است که شما موقتاً شرایط لازم برای ورود به کانادا را دارید. افرادی که شهروند کانادا نیستند و اقامت دائم کانادا را ندارند نیاز به این ویزا خواهند داشت.

در این نوع ویزا شما باید به آفیسر مهاجرتی ثابت کنید که قصد ترک کانادا پس از زمان تعیین شده را دارید و در صورتی که نتوانید این را ثابت کنید به شما ویزا تعلق نخواهد گرفت. ثابت کردن این موضوع از طریق بررسی و پرسش از شما در مورد میزان درآمد، مدت زمان درخواستی برای اقامت در کانادا، میزان تعلق به کشورتان، هدف از سفر به کانادا، توانایی ترک کانادا، سابقه ویزای قبلی، سابقه بیماری و شرایط فرد دعوت‌کننده است.

در ویزای توریستی کانادا شرط بر بازگشت از کاناداست. اگر قصد گرفتن اقامت دائم کانادا را دارید باید هنگام صدور اقامت دائم خارج از کانادا باشید. در کل نمی‌توانید از این روش برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنید زیرا روش‌های مهاجرتی متنوع کانادا وجود دارند.

ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

برای این که بتوانید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید، نیاز به داشتن مدارکی دارید که ما در موسسه مهاجرتی تراست، در این بخش از مطلب امروز خود به آن ها اشاره می کنیم. این مدارک، شامل موارد زیر می شوند:

• اثبات وابستگی شما به کشور مبداء خود (با نشان دادن این که خانواده ای در ایران دارید و یا کسب و کاری دارید که برایتان درآمد دارد و بدون آن نمی توانید زندگی کنید و موارد دیگری از این دست).
• اثبات تمکن مالی لازم و کافی برای سفر به کانادا جهت برآورده کردن هزینه های زندگی روزمره و محل اسکان خود.
• کارت شناسایی معتبر از قبیل گذرنامه یا کارت اقامت دائم کشوری که در آن زندگی می کنید.
• دعوت نامه از سوی فردی که شما را برای سفر به کانادا دعوت کرده است و یا برای انجام این کار از شما درخواست کرده.
• اثبات این که فقط برای مدت معین و محدودی در کانادا اقامت خواهید کرد و پس از اتمام اعتبار ویزای خود این کشور را قطعا ترک خواهید کرد.

بیشتر بدانید: وکیل مهاجرت به کانادا

تمکن مالی برای اخذ ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی افراد خانواده
۱۳۲۱۳ ۱
۱۶۴۴۹ ۲
۲۰۲۲۲ ۳
۲۴۵۵۳ ۴
۲۷۸۴۷ ۵
۳۱۴۰۷ ۶
۳۴۹۶۷ ۷
۳۵۶۰ هر نفر بیش از ۷ نفر

مدت زمان رسیدگی به ویزای توریستی کانادا

زمان رسیدگی به درخواست ویزای توریستی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و اینکه آیا از داخل یا خارج از کانادا درخواست می دهید یا خارج از کشور نیز در مدت زمان رسیدگی به پرونده موثر است.
نحوه درخواست ویزای توریستی در کانادا

سه مرحله اصلی برای درخواست موفقیت آمیز برای ویزای توریستی کانادا وجود دارد. این مراحل عبارتند از:

مرحله ۱: بررسی کنید که آیا واجد شرایط سفر به کانادا هستید یا خیر
مرحله ۲: تمام اسناد پشتیبانی خود را جمع آوری کنید.
مرحله ۳: درخواست آنلاین

انگشت نگاری برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

شما برای تمامی ویزاهای این کشور نیاز دارید تا مرحله انگشت نگاری را پشت سر بگذارید. در صورتی که در سال های قبل این مرحله را پشت سر گذاشته اید و اطلاعات شما در سیستم اداره مهاجرت این کشور به ثبت رسیده است، تا یک مدت زمان معین نیازی به طی کردن دوباره مراحل این کار نیست. در مورد مرحله انگشت نگاری و بیومتریک نگرانی وجود ندارد و شما با یک برنامه ریزی دقیق می توانید در کمترین زمان ممکن این مرحله را در یکی از دفاتر مورد تایید طی کنید. پس اصلا نگران این مراحله نباشید، چرا که این مرحله هم با موفقیت قابل عبور است.

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی کانادا

ویزای توریستی کانادا

‌سایت رسمی Canada.ca، افراد زیر را برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا واجد شرایط اعلام کرده است. بنابراین با برخورداری از هر کدام از شرایط زیر می‌توانید از داخل کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

• ارائه مجوز معتبر تحصیل و یا کار در کانادا
• ارائه مجوز کار و یا مجوز تحصیل معتبر کانادایی که به همسر یا والدین شما تعلق دارد.
• داشتن یک فرزند زیر ۱۸ سال در مقطع ابتدایی، راهنمایی و یا متوسطه
• برخورداری از شرایط دانشجوی انتقالی و یا بازدید کننده
• گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه ‌مدت برای دریافت پذیرش از یک موسسه DLI
• ارائه مجوز اقامت موقت TRP معتبر با حداقل شش ماه اعتبار خود، همسر و یا فرزندتان
• از قبل درخواستی مبنی بر دریافت اقامت دائم کانادا شما وجود دارد که واجد شرایط آن بوده‌اید.
• چنانچه بر اساس قوانین فدرال شما و یا خانواده‌تان مشمول قانون unenforceable removal order هستید.• همسر یا فرزند شما ورزشکاری در تیم کشور کانادا و یا عضوی از رسانه کانادایی باشد. سرباز وظیفه کانادایی و یا نماینده معتبر خارجی نیز شامل این قانون می‌شود.

انواع ویزای توریستی کانادا

۱- ویزای توریستی یک بار ورود

اگر ویزای یک‌بار ورود توریستی کانادا را دارید، به‌طور کلی برای بازگشت به کانادا به ویزای جدیدی نیاز دارید. می‌توانید از طریق ویزای اورجینال یک‌بار ورود خود، در شرایط زیر درخواست بازگشت دهید:

– فقط از ایالات متحده، سنت پیر و میکلون دیدن کرده باشید.
– قبل از پایان اعتبار اقامت خود به کانادا برمی‌گردید.

۲- ویزای توریستی چند بار ورود

اگر ویزای توریستی چند بار ورود دارید و ویزا منقضی نشده است، می‌توانید مجددا به کشور کانادا برگردید.

بیشتر بدانید: قیمت دلار کانادا تورنتو

نکات تکمیلی در مورد اخذ ویزای توریستی کانادا

برخی از مهم‌ترین عواملی که یک مسئول ویزا در ارزیابی درخواست شما در نظر خواهد گرفت ، ارتباط با کشور خود است. یکی از سوال‌های اصلی در صدور ویزای توریستی این است: آیا متقاضی پس از پایان وضعیت وی، به کشور خود باز خواهد گشت؟

در تلاش برای پاسخ به این سؤال، افسر ویزا ابتدا به بررسی ارتباطات شما با کشورتان می پردازد.

اگر شاغل هستید، این یک ارتباط قدرتمند با وطن شما است. در صورت امکان، حتماً نامه اشتغال را در مدارک درج کنید که عدم ادامه حضور شما در کانادا را نشان می‌دهد.

اگر در کشور محل اقامت خود خانواده دارید، این یک ارتباط مهم است. در صورت امکان می‌توانید نسخه‌هایی از شناسنامه‌ها را برای نمایش روابط ارائه دهید. اگر مدارکی برای اثبات رابطه نداشته باشید‌، شهادت اعضای خانواده ایده خوبی است. اعضای خانواده شما می‌توانند سوگند خورده و روابط خود را با شما بیان کنند.

داشتن ملک در کشور محل تابعیت شما یکی دیگر از ارتباطات قدرتمند شما با کشورتان است. در صورت امکان، نسخه‌هایی از سند ملک خود را در کشورتان تهیه کرده و ارائه دهید.

آیا در کشور خود تعهداتی دارید؟ شاید شما از والدین سالخورده یا بستگان دیگری مراقبت کنید؟ یا شاید شما رهبر یک جامعه یا یک گروه داوطلب باشید؟ نشان دادن شواهد مربوط به تعهدات در کشور اصلی شما مطمئناً به شما کمک می‌کند تا نشان دهید که پس از بازدید از کانادا به کشور خود باز خواهید گشت.

عامل مهم دیگری که باید در برنامه خود به آن توجه کنید، نحوه حمایت از خود در کانادا است. شما باید در مورد چگونگی ارائه مدارکی در این زمینه فکر کنید. چقدر پول برای سفر به کانادا و سپس بازگشت به کشورتان دارید؟ IRCC محاسبه‌ای ناچیز از هزینه‌های غذا و اقامت را برای تعیین حداقل بودجه لازم انجام می‌دهد.

مستنداتی از پول در بانک خود ارائه کنید، و بررسی‌های مسافرتی را در حین عبور از مرز انجام دهید، فقط به کارت‌های اعتباری اعتماد نکنید، یک افسر ویزا ممکن است گمان کند که شما بودجه سفر خود را ندارید.

آیا محدودیت‌های ارزی در کشورتان وجود دارد؟ این موضوع را در نظر بگیرید و راهی برای رفع آن بیابید.

اگر با دوستان یا خانواده خود اقامت داشته باشید، برای سفر خود به مقدار زیادی پول نقد احتیاج نخواهید داشت. با این وجود به اثبات این امر نیاز دارید که میزبان شما اقامتگاه و غذا را تأمین می‌کند.

میزبان شما در کانادا باید نامه‌ای را امضا کند که می‌گوید شما در کنار آن‌ها خواهید ماند و آن‌ها غذا و اقامتگاه را تهیه می‌کنند. در نامه باید میزان مدت اقامت شما در کنار آن‌ها ذکر شده باشد و در آنجا می‌توانید یک شماره تلفن و آدرس و شماره تماس داشته باشید.

مسئول ویزا در کانادا باید مشخص کند که آیا شما توانایی ترک کانادا پس از اقامت خود را دارید یا خیر.

حتماً بلیط سفر برگشت به کشور خود را رزرو کنید و حواستان باشد که گذرنامه شما برای کل اقامت و سفر برگشت خود معتبر باشد.

اگر بلیط برگشت ندارید زیرا مطمئن نیستید چه وقتی می‌خواهید به کشور خود بازگردید، حتما پول کافی برای خرید بلیط برگشت به کشور خود داشته باشید.

حال که با ویزای توریستی کانادا آشنایی پیدا کردید، برای کاهش هزینه و زمان، می توانید با یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنید. وکلای ما در موسسه مهاجرتی تراست هر زمان آماده پاسخ گویی و خدمت رسانی به شما عزیزانی که قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا را دارید، هستند. پس زمان را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.