پزشکان با کمک واقعیت مجازی دوقلوهای بهم چسبیده را از یکدیگر جدا کردند

دوقلوهای برزیلی سه ساله که از زمان تولد از ناحیه سر به یکدیگر چسبیده بودند، با فناوری واقعیت مجازی از یکدیگر جدا شدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، دوقلوهای برزیلی سه ساله، برناردو و آرتور لیما که از زمان تولد از ناحیه سر به یکدیگر چسبیده بودند، طی یکی از پیچیده‌ترین جراحی‌های جداسازی از هم جدا شدند. این جراحی در ریو دو ژانیرو برزیل انجام شد و متخصصان بیمارستان کودکان «گریت اورموند استریت» آن را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی هدایت کردند.

تیم جراحان چندین ماه با استفاده از واقعیت مجازی و تصویربرداری‌های پزشکی برناردو و آرتور، تکنیک‌های جراحی را تمرین کردند. این اولین باری بود که جراحان از کشورهای مختلف و با استفاده از هدست درون یک اتاق واقعیت مجازی مشترک دست به چنین عملی می‌زدند. در این جراحی تقریبا ۱۰۰ نفر مشارکت داشتند و دوقلوها تحت چندین جراحی قرار گرفتند که جراحی آخر ۲۷ ساعت به طول انجامید.

پزشکان در طول ۲۷ ساعت عمل جراحی به صورت پیوسته مشغول بودند و تنها چهار بار به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کردند. در نهایت آنها توانستند شادی را به یک خانواده و زندگی را به دوقلوها ببخشند. گفتنی است فشار خون و ضربان دوقلوها بعد از عمل جراحی طبیعی بوده و حال عمومی آنها نیز در بیمارستان رو به بهبود است ولی نیاز به شش ماه مراقبت ویژه بعد از عمل جراحی دارند.

تیم‌ پزشکی ماه‌ها تکنیک‌هایی را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، سی تی اسکن‌ و ام‌آر‌آی آزمایش کردند و درنهایت توانستند یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده را با موفقیت به سرانجام برسانند.

یک موسسه خیریه تامین مالی این عمل جراحی سخت اما متفاوت را برعهده گرفت تا دوقلوها بتوانند به زندگی عادی بازگردند. این نخستین بار است که جراحان در سراسر جهان از هدست واقعیت مجازی برای انجام چنین عمل جراحی استفاده می‌کنند و عمل در یک «اتاق واقعیت مجازی» به انجام رسیده است.

انجام چنین عمل جراحی فوق‌العاده است و می‌تواند نوید عمل‌های جراحی دیگری را با این روش یعنی استفاده از فناوری واقعیت مجازی بدهد. همچنین این عمل جراحی از برخی جهات، جزو یکی از سخت‌ترین عمل‌های جراحی به حساب می‌آید و انجام آن نقطه عطفی در عمل جداسازی دوقلوها محسوب می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.