رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کاری نکنید که فضای طنز بسته شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی، گفت: نباید با برخی حرفها و رفتارها کاری کرد که فضای طنز در کشور بسته شود. از رسانه‌ها و شخصیت‌های مستقل علمی و اجتماعی درخواست می‌کنم بین طنز و غیر طنز تفکیک قائل شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: در معاونت گردشگردی وزارتخانه بخشی را برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه ایجاد کردیم. برای اولین بار اعلام کردیم که هر کس برای تاسیس محیطهای تفریحی، شهربازی، محیطهای سرگرمی و کمک به رونق جاذبه‌های گردشگری در مناطق گردشگرپذیر سرمایه‌گذاری کند، از محل تبصره ۱۸ به سرمایه‌گذاران تسهیلات بانکی ارزان قیمت و خوب پرداخت می‌کنیم و در جهت صدور مجوزی لازم اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نشست امروز دولت خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها برای رونق بخش گردشگری کردم. سرمایه‌گذاران می‌توانند از همین امروز طرح‌های اقتصادی خود را به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها ارائه دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مدت زمان مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، گفت: کار مرمت این گنبد از ۱۲ سال قبل آغاز شده بود. از زمانی که داربست‌ها باز شد، احساس شد اشکالاتی در نحوه مرمت گنبد وجود دارد به همین دلیل بلافاصله به پژوهشگاه وزارتخانه ماموریت دارم با همکاری معاونت میراث فرهنگی بررسی کنند تا مشخص شود اشکال در کدام قسمت گنبد وجود دارد، متخلفان مشخص شود و بعد تحت مدیریت هیاتی خبره و متبحر مرمت، تجدید شود.

ضرغامی این پروژه باعث شد که روی کل پروژه‌های مرمتی وزارتخانه که در طول زمان انجام می‌شود، نظارت همه جانبه‌ای شود تا ان‌شاءالله شاهد تکرار این مسائل نباشیم. هیچ توجیحی برایم در اتفاقی که در مرمت گنبد حاج لطف‌الله افتاد قابل قبول نیست و خاطیان مجازات می‌شوند.

وی با اشاره به حساسیت یونسکو نسبت به آثار باستانی ایران، گفت: قبل از اینکه چنین مسائلی برای یونسکو اهمیت داشته باشد، برای خودمان مهم می‌شود. کشور مستقلی هستیم و اهمیت حفظ میراث فرهنگی را درک می‌کنیم. البته یونسکو هم مسوولیت‌هایی دارد که به آنها توجه می‌کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: ویدیویی چند روز قبل در فضای مجازی درباره مجسمه هرکول در بیستون به گردش درآمد بیشتر شبیه طنز و شوخی بود. بعدها برادر پژوهشگری نوشت که این مجسمه مربوط به دوره اسکندر نیست، که درست است. این مجسمه مربوط به دوره سلوکیان است. بنده هم در این ویدیو به طنز سخنانی عرض کردم اما به نظر می‌رسد برخی عزیزان متوجه فضای شوخی نشده نشدند. نباید با برخی سخنان کاری کرد که فضای طنز در کشور بسته شود. از رسانه‌ها و شخصیت‌های مستقل علمی و اجتماعی درخواست می‌کنم بین طنز و غیر طنز تفکیک قائل شوند.

ضرغامی ادامه داد: همچنین در ویدیوی دیگری که از بازدیدم از موزه بانک ملی انجام دادم در فضای مجازی به گردش درآمد، بیان شد که اموال ارزشمند موزه در داخل «جا نوونی» گذاشته شده است. این ویدیو در بخش خبری ۲۰:۳۰ هم پخش شد و با آن شوخی شد. اصل موضوع مربوط به سالهای قبل است. بنده روز گذشته از موزه مشکین‌شهر بانک ملی بازدید کردم، امیدوارم کار اجرایی پروژه تکمیل این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد تا اشیاء ارزشمند به داخل موزه منتقل شود.

وی یادآور شد: انتقادی که بنده به موزه‌های کشور داریم این که این موزه ۹۰ درصد اشیاء تاریخی و قدیمی را نمی‌توانند به منظر عمومی بگذارند و این اشیاء اکثرا در مخازن مخصوصی پلمپ هستند. ان‌شاءالله با تکمیل موزه‌ها، اشیاء داخل مخازن به داخل موزه‌ها منتقل می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.