رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کد QR در تلگرام چگونه ایجاد می شود؟

در این مطلب نحوه ایجاد کدهای QR در پیامرسان‌ تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیامرسان تلگرام، با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، اخیرا ابزار‌های جدیدی همچون کد QR را برای متمایز کردن خود از واتساپ، افزوده است. این کد به شما امکان می‌دهد که بدون داشتن شماره تلفن با یک کاربر تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

 

به گزارش سایت voonze، در پایان سال ۲۰۲۱، تلگرام نسخه ۸.۴ خود را به کاربران ارائه کرد. در این نسخه می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند اسپویلر پیام، واکنش به پیام‌ها و امکان تولید یک کد QR استفاده کنید.

براساس گزارش‌ها، کاربران با کمک کد‌های QR نیازی به داشتن شماره تلفن شخصی برای تماس در تلگرام ندارند. این کد از طریق برنامه به اشتراک گذاشته شود و امکان دسترسی به کاربران، گروه‌های کاربران یا کانال‌های تلگرام را فراهم کند. تنها شرط تولید این کد این است که گروهی که به آن مراجعه می‌کنید باید عمومی باشد. در ادامه نحوه دریافت این کد را برای پروفایل شخصی و گروه‌ها یا کانال‌های تلگرام توضیح می‌دهیم.

براساس گزارش‌ها برای دریافت کد QR پروفایل خود باید ابتدا تلگرام خود را باز کنید و روی عکس خود در منوی کشویی سمت چپ کلیک کنید. سپس در سمت راست بالا، کنار سه نقطه، یک نماد کوچک از یک کد QR وجود دارد. روی آن کلیک کنید و کد را به راحتی دریافت کنید. شما می‌توانید با انتخاب گزینه “Share QR Code” آن را به اشتراک بگذارید.

گفته شده دریافت این کد برای گروه یا کانال همچون به پروفایل‌های فردی است با این تفاوت که باید روی نام گروه در بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی نماد کد QR کلیک کنید. این قابلیت شما را به رابطی می‌برد که در آن می‌توانید رنگ و موضوع QR، ویرایش کنید. سپس می‌توانید آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید تا بتوانند به گروه یا کانال مورد نظر دسترسی داشته باشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.