رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کرونا چه تاثیری بر استقبال از بلک فرایدی گذاشت؟ + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر تاثیر کرونا بر استقبال از بلک فرایدی یا جمعه سیاه در سالهای اخیر را مشاهده می کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، اصطلاح جمعه سیاه برای توصیف روز بعد از روز شکرگزاری در ایالات متحده برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ به کار رفت.

اصطلاح بلک فرایدی در اصل توسط پلیس برای توصیف ازدحام ترافیکی فاجعه بار مرتبط با شروع فصل خرید کریسمس ابداع شد. بلک فرایدی معمولاً شلوغ ترین روز خرید سال از اوایل دهه ۲۰۰۰ بوده است، زیرا بسیاری از خرده فروشان برای جذب هر چه بیشتر خریداران شروع به ارائه تخفیف های ویژه و افتتاح می کنند.

در حالی که جمعه سیاه هنوز بزرگترین روز سال برای خرده فروشان در ایالات متحده است، افزایش تجارت الکترونیک باعث شده تا تخفیف های جمعه سیاه در دهه گذشته به یک پدیده جهانی تبدیل شود. همانطور که نمودار زیر، بر اساس روندهای جستجوی گوگل، نشان می دهد، جمعه سیاه هر سال از نظر علاقه مصرف کنندگان بزرگتر شده است.

همانطور که مشاهده می کنید در نوامبر ۲۰۲۰ و با شروع همه گیری کرونا، علاقه جستجوی گوگل برای عبارت “جمعه سیاه” بیش از ۳۰ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ بود و این روند نزولی در سال ۲۰۲۱ ادامه یافت. جالب است که ببینیم آیا جستجو برای معاملات جمعه سیاه امسال دوباره افزایش می یابد یا خیر. با توجه به تورم جهانی که وجود دارد باید دید خریداران به کدام سمت می ورن.

مترجم: سارا محمودی

اینفوگرافیک

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.