یافتن بقایای هیولایی از عمق تاریخ + تصویر

دندان مگالودون اخیرا در یک معدن فسفات کشف شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، کاربری، تصویری از دندان مثلثی شکل را روی پلتفرم پست کرد و از سایر کاربران پرسید که آیا می توانند به شناسایی آن کمک کنند یا خیر.

مگالودون یک گونه کوسه غول پیکر بود که تصور می شود حدود ۲۰ میلیون سال پیش تکامل یافته است. ۱۳ میلیون سال بعد در اقیانوس های جهان شنا کرد تا اینکه منقرض شد. کوسه سفید بزرگ از بستگان نزدیک مگالودون است.

این گونه یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شکارچیانی است که تاکنون زندگی کرده است. دانشمندان بر این باورند که طول آن می توانست به ۵۰ تا ۶۰ فوت برسد.

بیشتر بقایای مگالودون شناخته شده دندان هستند. اینها گهگاه در سواحل سراسر جهان یافت می شوند. به دلیل شباهت در شکل، تشخیص تفاوت بین دندان های مگالودون و کوسه سفید بزرگ دشوار است.

اشبی گیل، دیرینه شناس گفت که این دندان «در واقع» از یک مگالودون است. او گفت که قدمت این فسیل احتمالاً بین ۳.۶ تا ۱۵.۹ میلیون سال است.

دندان های کوسه به راحتی فسیل می شوند، در حالی که بقیه حیوانات به ندرت حفظ می شوند.

کوسه

مشخص نیست که دندان مگالودون در تصویر چقدر بزرگ است. برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار بزرگ باشند و بزرگ‌ترین آن‌هایی که تا به حال پیدا شده‌اند تقریباً ۷ اینچ طول دارند.

همانطور که مگالودون ها در دریاها در سراسر جهان زندگی می کردند، دندان های مگالودون فسیل شده را می توان در مناطق ساحلی در سراسر جهان یافت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.