۲۹ میلیون مخاطب به تماشای سریال خاندان اژدها نشستند

براساس گزارش‌های منتشرشده، هریک از قسمت‌های سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)، اسپین آف بازی تاج و تخت به‌طور متوسط ۲۹ میلیون بیننده دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، نشریه Variety گزارش داده که سریال House of the Dragon در ادامه‌ی عملکرد بسیار خوب خود در آمریکا، به‌طور میانگین ۲۹ میلیون بیننده را به ازای هر قسمت به ثبت رسانده است. این آمار بین بینندگان شبکه HBO، سرویس اشتراکی HBO Max و تمامی مسیرهای ارتباطی مخاطبان با محتوای تولیدی این شرکت تقسیم می‌شود.

از سوی دیگر، وبسایت Forbes اعلام کرده که سریال اصلی Game of Thrones در فصل اول نمایش خود در سال ۲۰۱۱ تنها ۹.۳ میلیون بیننده را به ازای هر اپیزود داشت. البته که این آمار مربوط‌به ۱۰ سال پیش است که خبری از سرویس اشتراکی HBO Max نبود. جرج آر آر مارتین در آن زمان تعدادی از کتاب‌های مجموعه A Song of Ice and Fire را منتشر کرده بود اما به‌طور کلی این سریال فانتزی برای بسیاری از مخاطبان تازگی داشت و به اندازه‌ای که حالا و به‌لطف سریال Game of Thrones بین مردم شناخته شده، مشهور و پرآوازه نبود.

وقتی Game of Thrones در سال ۲۰۱۹ و در فصل هشتم به پایان رسید، میانگین ۴۴ میلیون بیننده را به ازای هر قسمت به ثبت رساند. البته از سریال House of the Dragon انتظار تکرار این عملکرد نمی‌رود. مت اسمیت، بازیگر این مجموعه قبلاً در اینباره صحبت کرده بود. اسمیت که در خاندان اژدها نقش دیمون تارگرین را برعهده دارد، در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «Game of Thrones پدیده‌ی خاصی است از جایگاه فرهنگی ویژه‌ای در میان مخاطبان برخوردار است و تکرار عملکرد و تأثیر آن روی بیننده غیرممکن است».

House of the Dragon از تاریخ ۲۱ اوت سال جاری کار خود را آغاز کرد و حالا در میانه‌ی راه فصل اول قرار دارد. اپیزود بعدی این سریال که با حضور بازیگران جدید شخصیت‌های رنیرا و آلیسنت در ۱۰ سال آینده همراه خواهد بود، قرار است در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) پخش شود.

HBO از همین حالا سفارش ساخت فصل دوم سریال House of the Dragon را داده است، اما معلوم نیست که چه زمانی آماده پخش خواهد شد. این مجموعه همزمان با سریال فانتزی و رده‌بالا استودیوی آمازون پخش می‌شود که همان The Lord of the Rings: The Rings of Power است و در اولین قسمت حدود ۲۵ میلیون مخاطب داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.