آب و غذای دانشگاه خوارزمی دانشجویان را روانه بیمارستان کرد؟/ علت مسمومیت دانشجویان در دست بررسی

در حالی که چند روزی است از انتشار خبر مسمومیت برخی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی می گذرد، علت مسمومیت همچنان در دست بررسی است.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ پنجشنبه هفته گذشته بود که خبری عجیب از سوی دانشگاه خوارزمی منتشر شد. خبر با این مضمون بود که بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه با علائم مسمومیت به مرکز درمانی مراجعه کرده اند.

براساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری های رسمی کشور در دهم آذر ماه ۱۳۷ دانشجو به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۱۲۴ نفر آنان به صورت سرپایی درمان و ۱۳ نفر بستری و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر دو نفر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند که حال آنها مساعد است.

در همان روزهای اول دادستانی استان البرز دستور رسیدگی به علت مسمومیت را صادر کرد و بررسی ها برای یافتن دلیل آغاز شد.

اکنون دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفتگویی با ایسنا اظهار کرده است: از روز نخست دو تیم واکنش سریع متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های واگیر تشکیل و در دانشگاه خوارزمی حضور داشتند و همچنین پنج تیم از کارشناسان بهداشت محیط جهت بررسی تکمیلی در دیگر روزها در این دانشگاه حضور پیدا کردند.

او درباره تست آب این دانشگاه ادامه می دهد: شش مورد تست سریع میکروبی آب در دانشگاه از نقاط مختلف انجام شد که نتیجه هر شش مورد پاک بوده است. ۲۱ مورد نمونه برداری میکروبی آب از قسمت‌های مختلف دانشگاه انجام شده است که نتیجه ۱۹ مورد پاک و دو نمونه آن هنوز در دست بررسی است.

دکتر صیادی درباره آزمایشات مربوط به غذای دانشگاه اضافه می کند: از کلیه قسمت‌ های مرتبط با آب و مواد غذایی از قبیل آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری، سامانه‌های آبرسانی، سامانه دفع فاضلاب، بهداری و خوابگاه دختران بازدید لازم انجام شده است و نمونه‌ برداری میکروبی از غذاهای باقیمانده و مشکوک انجام شده است که نتیجه نمونه‌ ها در آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه در حال بررسی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.