آشنایی با آثار راه یافته به چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

در این گزارش با آثار راه یافته به چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آشنا می شویم.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ کمتر از یک ماه به چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر باقی مانده است. روز گذشته، نوزدهم دی ماه مجتبی امینی، دبیر جشنواره فیلم فجر آثار راه یافته به این جشنواره را در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو و پویانمایی ‌اعلام کرد.

۲۲ فیلم به بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر راه پیدا کردند که در ادامه با اسامی فیلم ها به همراه عوامل و داستان آنها آشنا خواهیم شد.

فیلم آبی روشن

آبی روشن فیلمی به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا، نویسندگی امیر ابیلی و داوود گنجوی و تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری است. این فیلم که اولین محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بنیاد سینمایی فارابی به شمار می‌رود.

مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو و کاظم هژیرآزاد از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم آسمان غرب

آسمان غرب فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی نژاد محصول سال ۱۴۰۲ است. داستان این فیلم به روزهای آغازین جنگ و نقش‌آفرینی علی‌اکبر شیرودی بازمی گردد. میلاد کی‌مرام، امیر حسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راهله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم آغوش باز

بهروز شعیبی در ششمین تجربه سینمایی خود در فیلم آغوش باز به سراغ یک داستان عاشقانه رفته است و آغوش باز را با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح تولید کرده است. این فیلم درباره سه‌ قصه عاشقانه…، سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی، فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند، است.

حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی و با حضور هنرمندانه: مهدی هاشمی، احترام برومند و حسن معجونی. بازیگران کودک: هاتف شعیبی و نفس‌ نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم احمد

امیرعباس ربیعی که با ساخت فیلم‌های ضد و لباس شخصی نشان داد یک فیلمساز جسور و کاربلد در سینمای انقلاب و دفاع مقدس معرفی شده است در سومین تجربه فیلمسازی‌اش به سراغ روایتی از ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم و حضور شهید احمد کاظمی در این فضا رفته است.

تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیل زاده، عماد درویشی، مریم ماهانی، تصنیف حسینی، علی صادقی، عرفان سروستانی و مینا شفیعی بازیگران فیلم ربیعی هستند.

فیلم بهشت تبهکاران

بهشت تبهکاران فیلمی به نویسندگی و کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه کنندگی فتح الله جعفری جوزانی و علی قائم‌مقامی محصول ۱۴۰۱-۱۴۰۲ است. داستان این فیلم از این قرار است: در سال ۱۳۲۹ حسن جعفری کارمند شرکت نفت انگلیس متهم به قتل احمد دهقان صاحب امتیاز روزنامه تهران مصور و مالک تئاتر نصر (تماشاخانه تهران) می شود…

امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا شفیعی جم، حسام منظور
و بهنام تشکر از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم پرویز خان

فیلم سینمایی «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی است. این فیلم سینمایی که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است درخصوص پرویز دهداری یکی از متفاوت‌ترین مربیان بزرگ تیم ملی فوتبال ایران است که روزهای پایانی فیلمبرداری خود را می‌گذراند. سعید پورصمیمی بازیگر این فیلم است.

فیلم تابستان همان سال

محمود کلاری که در عرصه عکاسی و سپس فیلمبرداری در سینما به یکی از نابغه‌های نور و تصویر در سینما معروف است و تنها ایرانی برنده جایزه قورباغه نقره‌ای و نامزد قورباغه طلایی جشنواره کمرایمیج لهستان برای فیلم جدایی نادر از سیمین است در سومین تجربه کارگردانی خود به سراغ یک داستان متفاوت رفته و تابستان همان سال را به تهیه‌کنندگی علی اوجی تولید کرده است.

علی شادمان، فریبا نادری، سمیرا حسن پور، رویا جاوید نیا، مهرو نونهالی و با حضور صابر ابر، پژمان بازغی، نسیم ادبی، رایان سرلک، رونیکا بهرام زاده و با هنرمندی مهران مدیری بازیگران فیلم تابستان همان سال هستند.

فیلم تمساح خونی

جواد عزتی یکی از چهره‌های مطرح جشنواره امسال است که با ساخت اولین فیلم خود به جرگه کارگردان‌ها پیوست. تمساح خونی می‌تواند یکی از آثار مهم جشنواره چهل و دوم فجر باشد. در خلاصه داستان فیلم تمساح خونی یک جمله از سوی عوامل فیلم منتشر شده است: خلاصه: «من یه تمساحم، یه تمساح خونی‌! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست‌ دادن نداره… ولی باز دلش ریسک‌های بزرگ می‌خواد!»

جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم دروغ های زیبا

فیلم دروغ های زیبا ساخته مرتضی آتش‌زمزم یکی از آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر است که محصول مشترک ایران و بنگلادش است و در کشور بنگلادش تولید شده است. هنوز اطلاعات زیادی از فیلم آتش زمزم منتشر نشده است اما در خلاصه داستان یک خطی فیلم دروغ های زیبا آمده است: فرشته و همسرش امجد برای زندگی به سختی تلاش می‌کنند.

جاوا احسن، سومان ریکیتا، سالم شاهد، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس و بازیگر کودک: شاتی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم دست ناپیدا

فیلم سینمایی «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی است. این فیلم روایت‌گر زندگی زنی است که ۲۰۰ فانوسقه خونین بر دوش دارد و همه را در آب کارون شسته و به جبهه می‌فرستد.

معصومه بافنده، نسرین احمدخانی، اعظم سادات موسوی، زیبا عسکری از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم دو روز دیرتر

فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» با موضوع فرزندآوری و ازدیاد جمعیت به کارگردانی اصغر نعیمی و نویسندگی رضا مقصودی و حمید اکبری خامنه و براساس طرحی از سید محمد حسینی و تهیه کنندگی محسن شیرازی در بنیاد فرهنگی روایت فتح است.

سینا مهراد، پردیس احمدیه، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش،کمند امیر سلیمانی، سید جواد یحیوی، سیاوش چراغی پور، محمد فیلی و علیرضا داوود نژاد به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.

فیلم شه سوار

فیلم شه سوار به کارگردانی حسین نمازی است. داستان «شه‌سوار» طی سه شبانه روز و در یک مراسم عروسی رخ می‌دهد. به‌ دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار بهم خورده است، خانواده قصد پنهان کردن این خبر را دارند. این فیلم سینمایی محصول بنیاد سینمایی فارابی است که با مشارکت بخش خصوصی تولید شده است.

مهرداد صدیقیان ، الناز حبیبی ، هادی کاظمی ، عباس جمشیدی‌فر ، گیتی قاسمی ، سعید عطایان ، ایمان برات‌پور و حافظ نبی زاده از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم شور عاشقی

«شور عاشقی» سومین ساخته سینمایی داریوش یاری است. در این فیلم داریوش یاری با بهره‌گیری از یک فیلمنامه دراماتیک، روایت تفکر برانگیزی از حرکت کاروان اهل بیت (ع) در مسیر کوفه را به تصویر کشیده است.

سیده شهره موسوی، مهدی زمین پرداز، پیام احمدی نیا، نادر فلاح، علیرضا استادی، سیامک صفری و… از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم سینمایی عاشورایی نقش‌آفرینی کردند.

فیلم صبح اعدام

صبح اعدام فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی محصول سال ۱۴۰۲ است. صبح اعدام برشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند. مسعود شریف، ارسطو خوش رزم و داوود فتحعلی‌بیگی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم صبحانه با زرافه‌ها

سروش صحت دیگر صاحب امضا در آثارش است و هر فیلم یا سریالی که از او آماده پخش می‌شود مخاطب را کنجکاو می‌کند و اشتیاق تماشای اثری جدید از او در مخاطب جدی سینما شکل می‌گیرد. صبحانه با زرافه‌ها با ترکیب جذاب بازیگران و سابقه ساخت آثار کمدی متفاوت از صحت به یکی از فیلم‌‌های مهم جشنواره چهل و دوم فجر تبدیل شده است.

هادی حجازی فر، بهرام رادان، پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم قلب رقه

فیلم سینمایی «قلب رِقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه کنندگی سعید پروینی است. شهرام حقیقت دوست، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، عبدالرضا نصاری، مصطفی ساسانی و شادی مختاری بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

فیلم مجنون

فیلم سینمایی «مجنون» به‌عنوان تازه‌ترین محصول سازمان اوج با روایتی از زندگی شهید مهدی زین‌الدین است. کارگردانی فیلم «مجنون» را مهدی شامحمدی برعهده دارد که از کارگردانان شناخته‌شده در سینمای مستند است و با این فیلم اولین کارگردانی فیلم بلند سینمایی را در کارنامه خود تجربه می‌کند.

سجاد بابایی، حسام منظور، بهزاد خلج و شبنم قربانی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم معجزه پروین

فیلم سینمایی «معجزه پروین» داستان زندگی پروین اعتصامی بانوی شاعر ایرانی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دار‌د.

در این فیلم سینمایی علاوه بر مارال بنی آدم در نقش پروین، هنرمندانی همچون آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین پاکدل، محمدعلی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی، ملیکا شریفی نیا، محمد شعبان‌پور، الهه جعفری، محمدرضا شهبانی نوری، مریم ورزی، محمد ساربان، مجید جعفری، شهرداد بانکی و عباس علی محمدی حضور دارند.

فیلم میرو

فیلم میرو به کارگردانی حسین ریگی است. «میرو» با حضور بازیگرانی چون سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، آرزو تاج نیا، ابوالفضل همراه، مهدی دین محمدپور، ایوب افشار و جمعی از هنرمندان بومی استان سیستان و بلوچستان است.

فیلم نبودنت

نبودنت فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کاوه سجادی حسینی محصول سال ۱۴۰۱ می باشد.این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین دوره جشنواره فجر حضور دارد. داستان این فیلم بدین شرح است: مرضیه چندسال به انتظار همسر خود است، ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد…

سحر دولتشاهی، امیر آقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی و رضا بهبودی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم نپتون

فیلم نپتون به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان است. آرمین رحیمیان، بهدخت ولیان، مسعود کرامتی، آیدا ماهینی، بهناز جعفری، امین میری، ندا عقیقی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم نوروز

فیلم نوروز به کارگردانی سهیل موفق است. علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی از بازیگران این فیلم هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.