آنچه که باید هنگام انتخاب وکیل ملکی در شهر تهران بدانید

امروزه با توجه به رشد تورمی که سالانه در کشور وجود دارد قیمت اموال سر به فلک کشیده است. املاک که همواره در طول زمان در کشور ایران بسیار با ارزش بوده است نیز با این تورم با قیمت های نجومی معامله میشود.

این بالا رفتن قیمت املاک میزان اهمیت و حساسیت این اموال را بالاتر میبرد. به همین دلیل امروزه شاهد افزایش حجم دعاوی مطروحه با موضوعات ملکی در مراجع قضایی هستیم.

در این میان ممکن است زمین یا خانه ای که مالکیت آن در خطر است حاصل دسترنج یک عمر فرد یا چندین نفر از اعضای خانواده باشد. در شهر تهران نیز با ساخت ساختمان های جدید هر روزه به تعداد جمعیت تهران و همچنین دعاوی ملکی افزوده میشود زیرا هر واحدی که در این شهر ساخته میشود میتواند زمینه ساز یک مسئله یا دعوای ملکی در آینده باشد.

آنچه که باید هنگام انتخاب وکیل ملکی در شهر تهران بدانید

به همین سبب با توجه به قیمت بالایی که املاک در شهر تهران دارند و همچنین میزان اهمیتی که میتواند اینگونه دعاوی برای طرفین آن داشت باشد، میخواهیم به شما بهترین وکیل ملکی در شهر تهران را معرفی کنیم.

راهنمایی گرفتن از این وکیل میتواند پیش از رخ دادن دعاوی باشد و به منظور پیش گیری از آن صورت بگیرد و همچنین میتواند زمانی باشد که دعوایی علیه شما در مراجع قضایی مطرح شده باشد یا شما بخواهید علیه دیگری مطرح نمایید. از آنجایی که هیچکس نمیتواند ادعای بهترین بودن در زمینه ای را در دنیای مدرن امروزه داشته باشد پس ما به سراغ بیان ویژگی های بهترین بودن خواهیم رفت.

ویژگی های بهترین وکیل املاک در شهر تهران چیست؟

برای اینکه بتوان لقب بهترین وکیل متخصص ملکی را به خصوص در شهر تهران که سالانه حجم زیادی به وکلای آن اضافه میشود داد باید ویژگی هایی را در آن فرد یا مجموعه شناسایی کنیم. به صورت کلی دو مورد از ویژگی ها هست که سبب تمایز و گاها برتری میان وکلا میگردد.

 اولین وجه ممیزه یک وکیل تجربه کاری او میباشد. داشتن تجربه به وکیل کمک میکند تا با دانشی که نسبت به رویه قضایی دادگاه ها کسب میکند به راحتی بتواند روش و استراتژی خود را با مرجع رسیدگی کننده تنظیم نماید.

رویه قضایی به روش کلی تصمیم گیری در یک مرجع قضایی گفته میشود که معمولا از آن روش استفاده میکند. برای مثال در دعاوی ملکی، یکی از قضات در مجتمع های قضایی به اسناد عادی که میان طرفین به امضا رسیده باشد اعتبار نداده و حکم خود را بر اساس آنها تغییر نمیدهد.

وکیل با آگاهی نسبت به این رویه قاضی دیگر از این طریق برای پیروزی در دعوا استفاده نکرده و روش دیگری را برمی گزیند. اما باید توجه داشته باشید که تجربه این وکیل باید در راستای مسئله و موضوع شما باشد در غیر این صورت تفاوتی با وکیل بی تجربه و تازه کار نخواهد داشت.

دومین مسئله حائز اهمیت داشتن دانش تخصصی در زمینه املاک است. باید توجه داشته باشید وکیلی که در این حوزه فعالیت میکند به صورت تخصصی دارای دانش حقوقی در حوزه املاک باشد.

این دانش از آنجایی دارای اهمیت است که باید ارائه دفاعیات و تنظیم لوایح از سوی وکیل مستند باشد بر اساس قواعد و قوانین و مقررات حقوقی صورت بگیرد و در غیر این صورت ارزشی نزد مرجع رسیدگی کننده نخواهد داشت.

این وکیل باید نسبت به قانون مدنی و به طور دقیق قوانین مربوط به اموال غیر منقول، قانون روابط موجر و مستاجر و همچنین قوانین خاص دیگر اشراف داشته باشد تا تمام راهنمایی های او مستند به مواد قانونی بوده و مورد حمایت قانون و مراجع قضایی واقع شود.

چگونگی کمک وکیل متخصص در دعاوی مربوط به املاک

گاهی ممکن است که برای ملک شما شما مشکلاتی از قبیل مشکلات ثبتی یا معاملاتی وجود داشته باشد که برای حل آنها از آنجایی که پیچیدگی زیادی ندارند بتوانید با دریافت مشاوره حقوقی از یک وکیل دادگستری که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت میکند این مسئله را مطرح کرده و راهکارهایی برای حل آنها دریافت کنید.

اما زمانی ممکن است که بر علیه شما دعوایی با این موضوع نزد مراجع قضایی مطرح شده باشد یا حقی از شما توسط دیگری ضایع گردیده و مایل به طرح دعوا در مراجع قضایی دادگستری باشید بهتر است که یک وکیل برای پیشبرد اهداف خود کمک بگیرید. کمک گرفتن از وکیل در دعاوی به چندین صورت ممکن است.

برای اولین حالت میتوان به دریافت مشاوره حقوقی از وکیل مروبطه در هر مرحله از رسیدگی میباشد. در این مورد باید تمام اقدامات از سوی خود شخص صورت بگیرد و وکیل هیچ نقشی در انجام کارها یا پیگیری امور نخواهد داشت.

همچنین برای انجام امور توسط خود شخص میتوان به حالتی اشاره کرد که وکیل هم به مشاوره دادن میپردازد و هم اوراق قضایی مانند لایحه دفاعیه را تنظیم میکند اما باز هم در عملیات اجرایی هیچ نقشی نخواهد داشت.

حالت سومی که برای این اقدام متصور است دادن وکالت در دعاوی به وکیل متخصص و فعال در این حوزه میباشد. بهترین راه برای پیگیری دعاوی به خصوص در زمینه املاک همین روش میباشد.

زیرا با توجه به ریسکی که برای این دسته از دعاوی به دلیل ارزش مادی و معنوی املاک متصور است حضور وکیل هم رسیدن به نتیجه مطلوب را تضمین نمیکند و در صورتی که خود شخص بدون داشتن دانش و تجربه حقوقی بخواهد در این مسیر پا گذارد احتمال بروز مشکلات و تضییع شدن حقوق وی را چندین برابر میکند. به بررسی اهمیت استفاده از وکیل در دعاوی در ادامه این متن خواهیم پرداخت.

آنچه که باید هنگام انتخاب وکیل ملکی در شهر تهران بدانید

استفاده از وکیل دادگستری چه کمکی در پیش برد پرونده های ملکی خواهد کرد؟

برای اینکه بتوانیم اهمیت موضوعی را به طور ملموس درک نماییم بهتر است که در ابتدا به مزیت هایی که این امر برای ما دارد و خطراتی که ممکن است در نتیجه عدم استفاده از آن موجب تهدید ما شود را مورد بررسی قرار دهیم.

در کشور ما اجرای قانون، مشکل مهمتری نسبت به وضع آن هست در مطالب بالا به صورت کلی از مزیت استفاده از وکیل صحبت کردیم اما در این عنوان میخواهیم به صورت جزئی وارد مصادیق کمک وکیل در تسریع و تسهیل روند رسیدگی در پرونده های ملکی شویم. رسیدگی دعاوی در مراجع قضایی در روزهای کاری صورت میگیرد و برای آگاهی کامل از روند آن لازم است که در تمام جلسات حضور پیدا کنید و ممکن است در روزهای دیگر برای ثبت درخواست یا ثبت لایحه نیاز به حضور شما در دادگاه مربوطه داشته باشد.

به همین دلیل یکی از معضلاتی که افراد دارند از کار افتادگی در زندگی شخصی و کاری فرد میباشد و در نتیجه آن ممکن است از حق و حقوق خود گذشت نمایند تا درگیری پرونده سبب لطمه به روند زندگی آنها نگردد. اما راه چاره این است که انجام اقدامات را به عهده وکیل دادگستری مرتبط با موضوع گذاشته تا خود به امور شخص و کاری برسند.

مزیت دیگری که استفاده از وکیل در پرونده های ملکی برای افراد دارد این است که میتوانند با خیالی آسوده نتیجه دادگاه را به شخصی که دارای دانش تخصصی و تجربه کاری در این زمینه است بسپارند.

البته هیچ وکیلی نمیتواند رایی که ممکن است از دادگاه صادر شود یا نتیجه خاصی را برای تصمیم دادگاه تضمین نماید و این یکی از موارد مهم در صداقت وکیل است.

درست است که گاها وکلای با تجربه با دیدن مدارک و قرائنی که در پرونده وجود دارد میتوانند تا حدودی نتیجه دادگاه را پیش بینی نمایند اما این به منزله تضمین نتیجه پرونده نیست.

زمان در دعاوی حقوق بسیار دارای اهمیت است. یکی از عوامل تهدید کننده حقوق و منافع ما در این پرونده های قضایی مسئله گذشت زمان است.

در پرونده های قضایی اگر درخواست یا دفاعیه که نشان دهنده محق بودن فرد باشد در زمان مناسب ارائه نشود و دادگاه تصمیم خود را مبتنی بر شواهد و مدارک دیگر بگیرد، دیگر امکان بازگشت آن نیست مگر در مواردی که میتوان به رای دادگاه اعتراض کرد. پس یکی از تهدیداتی که برای افراد زمانی که نه از وکیل متخصص راهنمایی میگرند و نه در انجام امور پرونده از او استفاده میکنند، گذشت زمان برای دفاع از حقوقشان میباشد.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در حوزه املاک

مشاوره حقوقی یکی از چندین خدماتی هست که شما میتواند از وکلای دادگستری دریافت نمایید. در گذشته تمام مشاوره های حقوقی تنها به صورت حضوری انجام میگرفت اما امروزه با گسترش راه های ارتباطی میبینیم مشاوره ها به صورت تلفنی و آنلاین نیز صورت میگیرد.

در مشاوره حقوقی ها به صورت حضوری مزیتی که وجود داشت این بود که برقراری ارتباط میان وکلا و موکلین بهتر انجام میگرفت که در تلفنی و آنلاین کمی این ارتباط کم رنگ تر شده است.

اما ویژگی در دسترس بودن مشاوره تلفنی و آنلاین را نمیتوان نادیده گرفت. به نحوی که الان با تنها یک سرچ ساده در اینترنت میتوانید با وکلای متخصص یا موسسات حقوقی تماس گرفته و مشاوره حقوقی خود را حتی ساعاتی پیش از جلسه دادگاه انجام دهید.

البته بهتر است وقتی از وکیل متخصص مشورت بگیریم که زمان برای انجام راهنمایی های او داشته باشید زیرا در برخی موارد ممکن است نتوان تا مدت باقی مانده اقدامی انجام داد.

 موسسه حقوقی اترس با تکمیل کادر حقوقی خود از وکلای با تجربه و متخصص در دپارتمان ملکی، یکی از گزینه های خوب برای افرادی میباشد که به دنبال دریافت مشاوره حقوقی حضوری، تلفنی و آنلاین در شهر تهران میباشند.

آنچه که باید هنگام انتخاب وکیل ملکی در شهر تهران بدانید

نکاتی که باید هنگام مشاوره با وکیل ملکی به آنها توجه کنیم

شروع بسیاری از همکاری ها با وکیل از دریافت مشاوره حقوقی توسط موکل آغاز میشود. در جلسه مشاوره حقوقی هم به سوالات شخص پاسخ داده میشود و هم سبب آشنایی بیشتر طرفین از یکدیگر میشود.

پس با توجه به این مسئله یکسری نکات وجود دارد که حتما در مشاوره حقوقی خود به هر صورتی که انجام گرفت باید آنها را رعایت کنید تا بیشترین استفاده را از راهنمایی ها وکیل خود ببرید.

اولین نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که در حین مشاوره حقوقی اقداماتی که وکیل برای انجام دادن به شما میگوید را یادداشت نمایید تا هم به دست فراموشی سپرده نشود و هم با داشتن اشتباهات جزئی سبب بی فایده بودن اقدام شما نگردد.

دومین مسئله مربوط به شفافیت در جلسه میباشد. یعنی شما باید با وکیل خود صادق باشید و مسئله را به طور شفاف به وی توضیح دهید تا ایشان با داشتن دید کلی نسبت به موضوع بتواند به طور کامل شما را راهنمایی کند.

برخی ها ممکن است به دلیل اینکه یکسری از سوالات بدیهی است یا به علت های مختلف از پرسیدن کامل سوالات خود پرهیز داشته باشند. لازم به ذکر است که در مسائل حقوقی این راهنمایی های جزئی و دقیق است که میتواند راه گشای مسائل باشد پس باید تمام سوالات خود را به طور دقیق مطرح کنید تا پاسخ دقیق آنرا دریافت نمایید.

با رعایت تمام این نکات میتوانید مشاوره حقوقی مفیدی داشته باشید تا اقداماتی که مایل به انجام آن هستید به طور کامل و در نهایت دقت صورت پذیرد.

آخرین نکته ای که خارج از جلسه مشاوره و راهنمایی ها در رابطه با موضوع پرونده ملکی شما میباشد این است که در انتهای جلسه پس از اتمام مذاکره، قیمت دقیق قبول وکالت را از خود وکیل جویا شوید زیرا وکیل است که میتواند با توجه به میزان پیچیدگی پرونده شما هزینه دقیق خدمات حقوقی را اعلام نماید.

جمع بندی نهایی

به طور کلی در این مطلب بیان داشتیم که برای انتخاب یک وکیل متخصص برای نمایندگی در دعاوی و دریافت مشاوره به چه نکاتی باید توجه کنیم.

با توجه به اینکه مسائل و مشکلات مربوط به املاک از مسائلی هست که بسیار دارای اهمیت است بهتر است حل آنرا به زمانی که مشکلی به وجود می آید واگذار نکنید.

ریشه بیشتر اینگونه مسائل معاملاتی که انجام میشود است. شما میتوانید تنظیم قراردادهای خود را با مبلغ بسیار کمتری نسبت به هزینه های دادرسی و درگیری های ناشی از حضور در مراجع قضایی به وکلای پایه یک دادگستری که تخصص آنها انجام این امور میباشد واگذار کنید که یکی از مهمترین فوائد این کار جلوگیری از بروز مشکلات در آینده میباشد.

در این صورت و با رعایت نکاتی که از ابتدای این گفتار به شما گفتیم میتوانید ریسک هایی که تهدید کننده منافع و حقوق شما هستند را به حداقل برسانید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.