آکادمی اسکار یک جایزه جدید معرفی کرد

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام که از سال ۲۰۲۶ یک جایزه اسکار برای «بهترین انتخاب بازیگر» اعطا خواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از قدس آنلاین، آکادمی اسکار از اعطای یک جایزه جدید برای اولین بار در سال ۲۰۲۶ خبر داد که به بهترین انتخاب بازیگر (Casting) تعلق خواهد گرفت و جدیدترین جایزه‌ای است که از سال ۲۰۰۲ و معرفی جایزه بهترین انیمیشن بلند، به این جوایز سینمایی اضافه می‌شود.

این خبر در حالی اعلام شده است که آکادمی به ویژه در سال‌های اخیر به فشار فزاینده‌ای برای تجمیع جوایز شاخه‌های مختلف برای حفظ هرچه بیشتر بیننده‌های این رویداد سینمایی رو به رو بوده است.

هنوز مشخص نیست که آیا قرار است اعطای جایزه اسکار «بهترین انتخاب بازیگر» در پخش تلویزیونی این مراسم گنجانده شود یا خیر. در حال حاضر جوایز اسکار در بیست و سه شاخه اعطا می‌شود، اگر چه اغلب بینندگان بیشتر تمایل به تماشای چهار یا پنج شاخه اصلی دارند.

از سوی دیگر، آکادمی در سال های اخیر به طور فزاینده ای از مسئولان انتخاب بازیگر استقبال کرده است و شاغلین این حرفه برای چندین دهه از اعضای آکادمی بودند . از سال ۲۰۱۳ که شاخه‌ای مجزا برای آنها تعریف شود به عنوان اعضای کل آکادمی طبقه بندی می‌شدند.

شش سال پس از آن، برای نخستین بار یک مسئول انتخاب بازیگران به عنوان رئیس آکادمی انتخاب شد. «دیوید روبین» از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ این سمت را بر عهده داشت. امروزه، ۱۵۸ عضو فعال در شاخه انتخاب بازیگر وجود دارد که آن را کوچکترین شاخه در میان شاخه‌های آکادمی است.

در بیانیه‌ اخیر آکادمی که از سوی «جانت یانگ» رئیس فعلی آکادمی و «بیل کرامر» مدیر عامل این نهاد سینمایی منتشر شده، آمده است: «مسئولان انتخاب بازیگر نقش اساسی در فیلم‌سازی دارند و با پیشرفت آکادمی، مفتخریم که مسئولان انتخاب بازیگر را به رشته‌هایی که می‌شناسیم و تحسین می‌کنیم اضافه می‌کنیم. ما به اعضای شاخه انتخاب بازیگر (Casting) به خاطر این نقطه عطف هیجان‌انگیز و تعهد و پشتکارشان در طول این فرآیند تبریک می‌گوییم».

قوانین مرتبط برای واجد شرایط بودن و رای دادن برای جایزه اسکار جدید در آوریل ۲۰۲۵ به عنوان بخشی از قوانین کامل نودو هشتمین دوره جوایز اسکار اعلام می شود.

مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۴ روز ۱۰ مارس (بامداد دوشنبه ۲۱ اسفند) در سالن دالبی تئاتر هالیوود با اجرای جیمی کیمل برگزار می‌شود و فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان با ۱۳ نامزدی پیشتاز است و پس از آن «بیچارگان» از «یورگوس لانتیموس» (۱۱ نامزدی)، «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (۱۰ نامزدی) و «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ (۸ نامزدی) قرار دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.