آیا پوتین برای حمله به لهستان آماده می‌شود؟

در ظاهر، این یک سوال مضحک به نظر می رسد، اما گزارش ها حاکی از آن است که مزدورانی که قراردادهای جدیدی با واگنر امضا می کنند، متعهد به حضور در جنگ احتمالی با لهستان و یا لیتوانی شده اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، مرکز مقاومت ملی اوکراین می گوید: واگنر در حال استخدام مزدوران جدید در بلاروس با شرایطی است که آنها باید مایل به شرکت در جنگ در لهستان و لیتوانی باشند.

بر این اساس به نظر می رسد واگنر در حال آماده سازی برای حمله احتمالی به کشورهای عضو ناتو است.

اگر انجام دهند چه عواقبی در پی خواهد داشت؟

اگر واگنر واقعاً به لهستان حمله کند، جرقه‌ یک حادثه بزرگ بین‌المللی زده خواهد شد. در تئوری، می تواند ماده ۵ منشور ناتو را تحریک کند که در این صورت ایالات متحده و متحدانش را موظف می‌کند در صورت حمله روسیه به هر یک از اعضای این پیمان در اروپای شرقی، به کمک آنها بیاید.

به طور خلاصه، ناتو در مقابل واگنر خواهد بود. آنچه مشخص نیست این است که این امر به چه شکلی صورت خواهد گرفت. جنگ مستقیم ناتو در بلاروس و یا جنگ نیروهای لهستان با این گروه.

مطمئنا واگنر نمی تواند به طور جدی به فکر حمله به یک کشور عضو ناتو باشد؟

بسیار بعید به نظر می رسد، اگرچه این تهدید برای ایجاد نگرانی در لهستان کافی است و رهبران بلاروس و روسیه به این گونه از مسائل دامن می زنند.

ولادیمیر پوتین و نزدیکترین متحدش الکساندر لوکاشنکو روز یکشنبه، ۲۳ ژوئیه، برای اولین بار از زمانی که رهبر بلاروس به پایان شورش واگنر کمک کرد، با یکدیگر دیدار کردند.

لوکاشنکو به پوتین گفت که کنترل نیروزهای تازه وارد واگنر در بلاروس را در دست دارد، اما آنها برای حمله به لهستان علاقمند هستند.

زمانی که لوکاشنکو به پوتین لبخندی زد، گفت: «آنها از من می‌خواهند به غرب بروند، از من اجازه بگیرند… برای رفتن به سفری به ورشو، به ژشوف. اما البته، همانطور که توافق کردیم، آنها را در مرکز بلاروس نگه می دارم»

او گفت: «ما در حال کنترل تحولات (با واگنر) هستیم» و افزود: «آنها در وضعیت روحی بدی هستند».

آیا اروپا این تهدید را جدی می گیرد؟

همینطور است. لهستان در واکنش به انتقال نیروهای واگنر به بلاروس، امنیت مرزهای خود را تقویت کرده است. علاوه بر این، شبکه لهستانی پس از اظهارات لوکاشنکو با بحث های داغی شعله ور شد. مرزی که قبلاً توسط تعداد محدودی از ستون ها و برجک های دیدبانی چوبی مشخص شده بود، اکنون دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است. اکنون پر از امتداد گسترده ای از حصارهای فلزی مرتفع است که مجهز به دوربین های حرارتی و نورافکن است که بیش از چندین مایل را در بر می گیرد.

بر اساس آخرین گزارش رویترز از ۲۰ ژوئیه، ساکنان محلی در نزدیکی مرز بین لهستان و بلاروس گفتند که پس از ورود گروه واگنر روسیه می توانند صدای تیراندازی و هلیکوپتر را تشخیص دهند.

حضور این گروه باعث تشدید نگرانی آنها شده است که ممکن است جنگ در اوکراین سرایت کند و بر زندگی آنها تأثیر بگذارد.

«می ترسم. من یک پسر سربازی دارم. او یک مرد نظامی است. من نگران او هستم، من نوه دارم. من یک شوهر معلول دارم. من بیشتر نگران آنها هستم.» زنی که در یک روستای لهستانی در نزدیکی مرز بلاروس زندگی می کند، گفت.

او افزود: «همه می‌گویند که یک اتفاقی خواهد افتاد، حتماً یک اتفاقی خواهد افتاد.»

در همین حال برخی کاربران لهستانی در شبکه های اجتماعی معتقدند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد چرا که واگنر به قدرت لهستان آگاه است.

واقعا چه خبر شده؟

اوایل این هفته، اداره مرکزی اطلاعات اوکراین (HUR) گفت که نیروهای واگنر می توانند “برای عملیات های ویژه اطلاعاتی و روانی” مورد استفاده قرار گیرند و هدف القای ترس به لهستان است. آندری یوسف ضمن رد تهدید حمله واگنر، گفت:« با این حال، هنوز هم می‌توان از آنها برای عملیات‌های ویژه اطلاعاتی و روان‌شناختی استفاده کرد، تا هم اوکراین و هم شرکای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ناتو را به هم بریزد و نیروها و منابع را منحرف کند.»

با این حال میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری، تصور حمله واگنر به یک کشور عضو ناتو را غیرممکن می داند. او تهدیدات پی‌ام‌سی‌های واگنر علیه لهستان را رد کرد و اظهار داشت که طرح چنین مسائلی شوخی بامزه و خنده داری هم نیست. پودولیاک ادعا می کند که چنین حمله ای غیرمعقول است زیرا گروه واگنر دیگر در ظرفیت قبلی خود وجود ندارد. او افزود: «امروز “واگنر” وجود ندارد. تعداد مشخصی از افراد هستند که به دیمیتری اوتکین (فرمانده پی ام سی های واگنر)نزدیک یا به پریگوژین نزدیک می مانند. اما این تعداد حداقلی است و بقیه قطعا این بازی را انجام نخواهند داد.»

پودولیاک گفت که درگیر شدن در چنین “کارزار” حداقل غیرمنطقی خواهد بود، زیرا ناگزیر منجر به شکست سریع مزدوران واگنر می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. کرامت سلیمی می گوید

    به نظر می رسد جنگ اوکراین یک جنگ واقعی نیست و یک بحران ایجاد شده توسط گلوبالیستهاست و کنترل این بحران نیز در دست خودشان می باشد.

    و هدف ایجاد یک ساختار جدید در دنیا و همچنین نابودی بخش زیادی از جمعیت دنیا می باشد.

    در سال ۲۰۰۰ در کنفرانس سیاتل اقتصاد دانان در انجا اعلام کردند که دنیا کشش فقط دو میلیارد نفر را دارد و بقیه باید نابود شوند.

    بحران اوکراین شروع و اجرای پروژه نابودی انسانها می باشد.

    حواستان باشد ایران در خطر بزرگی قرار دارد . اگر همچنان بی خیال و بی تفاوت باشید بعد از مدتی وضعیتی شبیه اوکراین خواهیم داشت. راه نجات وجود دارد اما نیاز به همکاری رسانه ها دارد. اما ایا رسانه ها همکاری خواهند کرد؟؟؟؟

    . ایا شهامت ورود به میدان مبارزه برای توقف جنگ اوکراین را دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    و یا اینکه می خواهید همچنان در انتظار رجعت سرخ ستاره باقی بمانید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. کرامت سلیمی می گوید

    اخبار و گزارشات شما از جنگ اوکراین و روسیه به گونه ایست که گویا از جنگ دو کشور افریقایی گزارش می دهید و روسیه اصلا وجهه و شأن یک ابرقدرت را ندارد.

    واقعیت هم همین است. روسیه یک ابرقدرت قلابی و جعلیست که توسط خود گلوبالیستها ایجاد شده تا هر موقع بخواهند در دنیا جنگ و بحران ایجاد کنند به روسیه نقشی ظاهری می دهند اما خودشان کنترل و هدایت روسیه را در دست دارند.

    ایا وقت ان نیست که رسانه ها به دنبال تحلیلهای واقعی و حقیقی بروند و در مواقع ضروری که باید فعال باشند و در افشای حقایق بکوشند ،مثل سراب غیبشان نزند.؟؟؟؟

    رسانه ها کی می خواهند از خواب غفلت بیدار شوند.؟؟؟؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.