احکام جدید رتبه‌بندی دو هزار معلم جامانده اعلام شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: احکام جدید رتبه‌بندی دو هزار معلم جامانده در اسفند ماه ارائه خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص وضعیت پرداخت حق‌التدریس معلمان، اظهار داشت که قبلاً اعلام کرده بودند حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یکبار واریز می‌شود، اما این موضوع تاکنون به واقعیت پیوسته نشده و معلمان شاغل بابت ساعات حق‌التدریس خود از مهر تا کنون مطالبه دارند. وی بیان کرد: هنوز هم باور داریم که اگر حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، انگیزه آن‌ها برای حضور در کلاس‌های درسی افزایش خواهد یافت.

فرهادی افزود: برای تأمین اعتبارات مربوط به حق‌التدریس معلمان مشکلاتی را تجربه کرده‌ایم. هرچند بودجه وزارت آموزش و پرورش هم محدود بوده است، اما قبل از پایان سال به موضوع پرداخت حق‌التدریس معلمان برخورد کرده و حداقل سه ماه پرداخت حق‌التدریس را پیش‌بینی کرده‌ایم، در حالی که سال گذشته تا پایان سال هیچ پرداختی انجام نشده بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تلاش می‌کنیم از سال آینده، حق‌التدریس معلمان هر دو ماه یک‌بار پرداخت شود.

فرهادی درباره دلایل عدم صدور احکام رتبه‌بندی معلمانی که افزایش رتبه داشتند، گفت: تعداد این معلمان بسیار اندک و شاید کمتر از یک هزارم معلمان است، حدود دو هزار نفر از معلمان با این وضعیت مواجه هستند و با حقوق اسفند احکام رتبه‌بندی آن‌ها صادر می‌شود.

جهت معرفی سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir باید گفت که این سامانه به منظور تسهیل و تسریع در روند ارائه مستندات مرتبط با شایستگی ها و همچنین ایجاد یک بستر یکپارچه جهت اطلاع رسانی های لازم ایجاد شده است. البته این نکته را نیز باید متذکر شد که سامانه مذکور به دلایلی همچون رسیدگی به پرونده اعتراضات به رتبه بندی های معلمان از دسترس خارج شده است و به جای آن my.medu.ir معرفی شده است.

وی درباره رتبه‌بندی نومعلمان تصریح کرد: اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس هم درباره رتبه‌بندی معلمان جدیدالاستخدام مکاتبه‌ای را داشت و هم‌اکنون سامانه رتبه‌بندی برای نومعلمان فعال شده و آن‌ها می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کنند که مطابق قانون بررسی خواهد شد.

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد. سرانجام، در دولت سیزدهم، این قانون به اجرا درآمد و برآورده شدن وعده آیت الله رئیسی تضمین شد. همچنین به این امر، سهم مناسبی از بودجه کشور اختصاص یافت.

چندی پیش رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌ که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آنها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود.

علیرضا منادی در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: امروز یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند و رتبه‌های آنها تعیین شده است؛ این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که بعد از ۱۲ سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد، این قانون را به تصویب رساند.

وی اضافه کرد: در این قانون رتبه‌بندی برای یک میلیون معلم پیش‌بینی شد که برای آنها ۵۰ همت منابع پیش‌بینی شده است اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه آن برخی از معلمان مشمول افزایش رتبه نسبت به قبل و برخی دیگر با تنزل مواجه شده و بعضی هم تغییری نداشتند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: ایین‌نامه تدوین شده برای اجرای رتبه‌بندی اشکالاتی داشت که باعث کاهش رتبه‌ها می‌شد، این آیین‌نامه در کمیته تطبیق قوانین رد شد، در نتیجه با اصلاح آیین‌نامه، معلمان بر اساس حق‌شان رتبه‌بندی شدند اما با توجه به این‌که ما در ابتدای کار هستیم ممکن است در برخی موارد اشتباهاتی رخ دهد که آنها هم رفع می‌شود همچون این‌که معلمی با ۳۰ سال سابقه رتبه آموزش‌یاری گرفته حال این‌که حق او استادمعلمی بوده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.