استقلال در قائمشهر امتیاز از دست می‌دهد!

بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی با نساجی در رختکن به‌قدری خوشحال بودند که گویا قهرمان لیگ شده‌اند. از این نظر که آنها برای این برد تلاش دوچندانی کرده بودند و با اخراج سروش رفیعی نیز باورشان نمی‌شد که بتوانند دست پر میدان را ترک کنند. در همین راستا سرخپوشان از دو سه بازیکن نساجی نیز حسابی تعریف کرده و اعتقادشان این بود که یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرهیختگان، پرسپولیس در یک بازی سخت و نفس‌گیر توانست سه امتیاز با ارزش را از نساجی در قائمشهر بگیرد. شاگردان ساکت الهامی که در خطر سقوط به لیگ یک هستند قبل از این بازی هم‌قسم شده بودند که با کسب حداقل امتیاز از پرسپولیس شانس خود را برای بقا افزایش دهند و در همین راستا در طول بازی بسیار پرتلاش و دونده ظاهر شدند. چه‌بسا اگر نساجی از ابتدای فصل به همین شکل بازی می‌کرد الان جایگاهی به‌مراتب بهتر در جدول مسابقات داشت.

هرچند با نتایجی که در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ رقم خورد، رقابت بین ۵ تیم انتهای جدول برای بقا در ۴ هفته پایانی لیگ ادامه خواهد داشت. بدون تردید دیدار نساجی و پرسپولیس یکی از بازی‌های جذاب و پربرخورد این هفته بود که روی سکو‌ها نیز کمترین حواشی را داشت. هرچند غیبت بانوان روی سکو‌های ورزشگاه وطنی کاملا احساس می‌شد. پرسپولیس سال پیش جشن قهرمانی خود را در ورزشگاه وطنی گرفت و این بار هم با وجود ۱۰ نفره شدن در ۳۰ دقیقه پایانی بازی باز هم برنده شد تا بتوان گفت این ورزشگاه برای سرخپوشان خوش‌یمن است.

ادعای سرخپوشان
بازیکنان پرسپولیس بعد از بازی با نساجی در رختکن به‌قدری خوشحال بودند که گویا قهرمان لیگ شده‌اند. از این نظر که آنها برای این برد تلاش دوچندانی کرده بودند و با اخراج سروش رفیعی نیز باورشان نمی‌شد که بتوانند دست پر میدان را ترک کنند. در همین راستا سرخپوشان از دو سه بازیکن نساجی نیز حسابی تعریف کرده و اعتقادشان این بود که یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

از آنجا که یکی از بازی‌های باقی‌مانده استقلال (هفته بیست‌و‌هشتم) مقابل نساجی در مازندران است اکثر بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند که تیم نکونام در ورزشگاه وطنی به مشکل خواهد خورد و امتیاز از دست خواهد داد. آنها این اعتقاد را بعد از بازی پرسپولیس با ملوان در انزلی که در هفته‌های ابتدایی لیگ بود هم داشتند. پیش‌بینی که درست از آب درآمد و استقلال در انزلی به سختی توانست یک امتیاز کسب کند. باید دید این بار هم پیش‌بینی شاگردان اوسمار درست بوده و استقلال در قائمشهر امتیاز از دست خواهد داد یا نه. آنچه مشخص است بیشترین امید پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول به بازی رقیب سنتی‌شان در ورزشگاه وطنی است.

اورونوف محبوب سرخپوشان
اورونوف در بازی با سپاهان روز خوبی را پشت سر نگذاشت و در چند صحنه نیز تکروی‌هایی داشت. مساله‌ای که باعث شده بود برخی بازیکنان از او دلخور باشند. اما شرایط برای این بازیکن در قائمشهر تغییر کرد. او درحالی‌که تیمش ۱۰ نفره بود و تحت فشار حملات نساجی قرار داشت با یک فرار تندوتیز پاس زیبای اسدبیگی را به گل تبدیل کرد تا این گل آب سردی باشد روی شاگردان ساکت که شهامت زیادی برای حمله کردن پیدا کرده بودند. اورونوف درواقع با این گل پرسپولیس و هوادارانش را همچنان برای رسیدن به صدر جدول امیدوار نگه داشت. از این رو سرخپوشان در رختکن او را کلی تحویل گرفته و در آغوش گرفتند.

بازگشت به سیستم گل‌محمدی
همان‌طور که قبل از بازی پرسپولیس و نساجی خبر داده بودیم، اوسمار برای این بازی باز هم تصمیم گرفت تیمش را تهاجمی کند. به این شکل که به بازیکنان کناری‌اش اجازه پیشروی بیشتری داد و از دو مهاجم نوک که آل‌کثیر و امیری باشند استفاده کرد. این درحالی بود که او در مقابل سپاهان ترجیح داد احتیاط بیشتری به خرج داده و از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کند. اما سیستم پرسپولیس در بازی با نساجی ۲-۴-۴ بود. به این شکل که ریگی و سروش در میانه زمین وظیفه بازیسازی بیشتری داشتند و به وینگر‌ها نزدیک‌تر بودند. در خط حمله هم امیری با دوندگی زیاد به آل‌کثیر کمک بیشتر کرد و یک پاس گل خوب هم به اورونوف داد.

این همان سیستمی است که پرسپولیس در ۷ بازی آخر خود در فصل گذشته نیز استفاده کرد و همه بازی‌ها را به اضافه دیدار‌های جام حذفی با پیروزی پشت سر گذاشت. به نظر می‌آید اوسمار از همین سیستم در بازی‌های باقی‌مانده استفاده کند و به نوعی احتیاط را کنار بگذارد.

انتقاد از فروزان و کوپال ناظمی
از آنجا که استقلال دوشنبه شب بعد از پرسپولیس بازی کرد، طبیعی بود سرخپوشان بازی رقیب خود را با حساسیت بالایی دنبال کنند. در همین راستا واکنش‌های بازیکنان در طول بازی استقلال و ذوب‌آهن قابل توجه بود. جالب اینکه برخی از بازیکنان از قضاوت کوپال ناظمی (داور بازی استقلال و ذوب) رضایت نداشتند و اعتقادشان این بود که او باید روزبه چشمی را در دو صحنه با دادن کارت زرد دوم اخراج می‌کرد.

برخی از آنها نیز از عملکرد محسن فروزان در طول بازی و خروج‌هایش خیلی گلایه داشتند و مدام تاکید داشتند که او درنهایت دروازه‌اش باز خواهد شد که این اتفاق در لحظات پایانی بازی رخ داد. اگرچه آنها اعتقاد داشته و دارند که رقابت‌شان با استقلال همچنان ادامه خواهد داشت.

پاداش بازی با سپاهان جبران شد
باشگاه پرسپولیس برای برد این تیم مقابل سپاهان پاداش ویژه‌ای را برای اعضای تیمش در نظر گرفته بود که با نتیجه به دست آمده در این مسابقه سرخپوشان عملا پاداشی نگرفتند. اتفاقی که بعد از بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی هم رخ داد. اما از آنجا که برد پرسپولیس مقابل نساجی به سختی به دست آمد و این تیم ۱۰ نفره برنده شد، بانک شهر به همراه یکی از اسپانسر‌های باشگاه هر یک پاداش‌های جداگانه‌ای برای اعضای این تیم در نظر گرفتند.

گویا بازیکنان اصلی تیم هر یک ۴۰ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت و نفرات ذخیره نیز بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون پاداش در انتظارشان خواهد بود. البته قرار بود این پاداش تا شب گذشته به حساب سرخپوشان واریز شود. ناگفته نماند که همه پرداختی‌ها و پاداش‌های اعضای تیم پرسپولیس از این پس فقط در حساب بانک شهر آنها واریز خواهد شد، از این رو آنها موظف شدند حتما حسابی در این بانک برای خود باز کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.