رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اسموتی سبز؛ مخصوص فصل زمستان

از اسموتی های سبز رنگ به منظور «سم زدایی» و یا «پاک سازی» بدن استفاده می شود. در این قسمت می خواهیم شما را با طرز تهیه یک اسموتی ساده آشنا کنیم. یک نوشیدنی بسیار گوارا و مفید، مخصوص فصل زمستان.

این اسموتی از مواد اولیه ای تشکیل شده است که موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود – از جمله این مواد اولیه می توان به اسفناج، گلابی، و زنجبیل اشاره کرد – این نوشیدنی انرژی زا رنگ سبز روشن بسیار زیبایی دارد، اما با این وجود نباید آن را بسیار سرد سرو کرد که به دندان ها آسیب برسد. در واقع می توان آن را یک اسموتی فوق العاده برای فصل زمستان دانست.green-smoothie with spinach

به گزاری اینتیتر به نقل از سفرمی، گیاه اسفناج که سرشار از مواد مغذی است ماده اولیه و اصلی این نوشیدنی را تشکیل می دهد. اگر برای اولین بار است که قصد دارید اسموتی سبز رنگ تهیه کنید، پیشنهاد من آن است که از اسفناج استفاده کنید چرا که نسبت به سایر برگ های خوراکی سبز رنگ همچون برگ چغندر و کلم پیچ، طعم ملایم تری داشته و با معده نیز سازگاری بیشتری دارد. گلابی شیرینی مورد نیاز این اسموتی را فراهم کرده، لیمو و زنجبیل هم طعم تند دوست داشتنی به آن می دهد. من عاشق طبیعت گرم زنجبیل هستم، در واقع کاربرد زنجبیل در این اسموتی است که گفته می شود این نوشیدنی مناسب فصل زمستان است. برای اینکه اسموتی ما بیش از حد سرد نباشد از میوه های یخ زده و یا قالب های یخ استفاده نمی کنیم، اما با این حال می توانید گلابی را از شب قبل در فریزر قرار دهید تا در نهایت یک نوشیدنی خنک داشته باشید.smoothie

در مرحله آخر، به اسموتی یک قاشق غذاخوری سرپُر تخم کتان اضافه می کنیم. این بذرهای بسیار مقوی دو خاصیت عمده دارند: اول اینکه پروتئین، فیبر، و سایر مواد مغذی بدن را فراهم می کند، و از طرف دیگر به عنوان یک ماده قوام دهنده عمل می کند ( که به ویژه در اسموتی های بدون موز همچون این اسموتی بسیار کاربرد دارد). تنها با اضافه کردن کمی پودر تخم کتان به سایر مواد اولیه می توانید به غلظت دلخواه خود دست یابید. با این حال، اگر تمایل دارید اسموتی تان از این هم غلیظ تر باشد، می توانید «ژل» تخم کتان درست کنید. فقط کافی است پودر تخم کتان را برای چند ساعت و یا از شب قبل در آب خیسانده و آن را به سایر مواد اولیه بیفزایید.

۱

طرز تهیه:

اسموتی سبز با اسفناج، گلابی، و زنجبیل

مواد لازم برای یک نفر:

  • یک و نیم پیمانه آب ( می توانید آب نارگیل و یا شیر را هم جایگزین کنید)
  • ۲ پیمانه اسفناج شسته و خشک شده
  • یک عدد گلابی رسیده، تخم های گلابی را بیرون آورده و آن را به قطعات کوچک تر خرد کنید
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده
  • یک قاشق غذاخوری پودر تخم کتان
  • عسل به مقدار کافی برای شیرین کردن اسموتی (اختیاری)
  • برگ نعنا برای تزئین ( اختیاری)

طرز تهیه: تمام مواد اولیه را در یک مخلوط کن ریخته و تا زمانی که نوشیدنی یکدستی حاصل شود آن را مخلوط نمایید.

spinach-smoothie

نکته: برای اینکه اسموتی غلیظ تری داشته باشید، پودر تخم کتان را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت در آن خیس بخورد. می توانید این کار را از شب قبل انجام دهید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.