رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اصلاح‌طلبان با کاندیدای زن به میدان می‌آیند؟

دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب اظهار کرد: حداقل تا زمان ثبت نام، مصداق های ما معرفی نمی شود اما با برخی از این زنان از طرف ما صحبت شده است و انشاالله شاهد یک کاندیدا زن خواهیم بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از برنا، «زهرا شجاعی»، دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب، در رابطه با احتمال تایید یک زن در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مساله تغییر نگرش در افکار عمومی جامعه و در بین سیاستگذاران و سیاست ورزان اجتماع ما در رابطه با انتخاب یا برگزیده شدن یک زن به عنوان رییس جمهور، فرایندی تدریجی است که نیاز به زمان دارد و همچنین به اقدامات گوناگون نیاز دارد.

او افزود: اقداماتی از قبیل تفسیر صحیح قانون اساسی و معرفی افراد واجد شرایط و آماده کردن افکار عمومی و تبلیغ در مورد فرد کاندیدا و جلب حمایت احزاب و گروه های سیاسی و نفی مخالفت جدی برخی از مراجع فکری و فرهنگی جامعه لازم است بنابراین یک امر ساده ای نیست که صرفا با معرفی یک فرد کار به اتمام برسد.

شجاعی تاکید کرد: نگاه من به این امر مثل یک پروژه می ماند و نیازمند طی شدن یک فرایند و انجام اقدامات متعددی است، بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ایران در سال های اولیه این موضوع مطرح نبود و به فکر کسی نمی رسید. در مجلس خبرگان رهبری و در قانون اساسی نسبت به این موضوع و قید کلمه مرد بودن رییس جمهور اعتراض می شود و بر اثر این اعتراض کلمه مرد اصلاح شده و به کلمه رجال تبدیل می شود، نمایندگان مجلس خبرگان و در راس آنها منیره گرجی که به این موضوع اعتراض می کنند.

او یادآوری کرد: مساله کلمه رجال دو پهلو است و باید تفسیر رسمی شورای نگهبان وجود داشته باشد. از این رو من عقیده دارم برای این دوره امیدوار به رسیدن به نتیجه نیستم برای دستیابی به این هدف در دوره های بعد باید، اقداماتی اساسی انجام شود و گام هایی برداریم از جمله معرفی در جبهه اصلاحات ایران یا نهاد اجماع ساز تا بتوانیم این مانع ذهنی را برداریم و به تدریج به هدف برسیم.

شجاعی در رابطه با عدم ورود اصلاح طلبان به مصادیق تا امروز و در زمان باقی مانده تا انتخابات اظهار کرد: ما در این مرحله بنا بر معرفی مصادیق نداریم چون نگران نوازش های جناح رقیب و نهادهای غیر مسئول و فعال در این زمینه هستیم که شروع به تخریب و فضاسازی منفی می کنند. ولی به صورت بالقوه شخصیت های سیاسی و مذهبی از زنان داریم که هم شجاع، هم مدیر و مدبر هستند و هم در سطوح بالای سیاسی مدیریت کرده اند و می توانند در این لیست قرار بگیرند، خانم مولاوردی می تواند یکی از افرادی باشد که در قواره ی ریاست جمهوری است.

او ادامه داد: ما گزینه های زیادی داریم که می توانیم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری روی آنها سرمایه گذاری کنیم، جنیدی، ابتکار، احمدی پور، امین زاده مرضیه وحیده دستجردی و واعظ جوادی دیگر خانم هایی که در دولت حضور داشتند می توانند به عنوان رجل سیاسی معرفی شوند. رجل سیاسی بودن شرط لازم است ولی شرط کافی نیست. یعنی علاوه بر این باید دارای تجربه و مدیریت خوب باشند و خط فکرشان با جریاناتی که از طرف آن جریانات سیاسی که انتخاب می شوند بخواند. من فهرستی از زنانی که در سطوح عالی دولت حضور داشتند دارم که حداقل می توانند مورد بررسی قرار بگیرند و بعد باید صفات دیگر در این افراد بررسی شوند.

شجاعی با اعلام یک خبر گفت: ما در جلسات خود در مجمع زنان اصلاح طلب این موضوع را چند جلسه بحث کردیم و موضوع را با ائتلاف زنان اصلاح طلب بحث کرده ایم و به نتایج خوبی رسیده ایم. در جلسه آتی جبهه اصلاحات این موضوع به طور مشخص طرح می شود و به طور رسمی و مشخص درخواست خود را اعلام خواهیم کرد. خوشحالیم که این موضوع از طرف آقایان مطرح شده و مطرح می شود، این نشان دهنده آن است که موضوع به مطالبه ای عمومی تبدیل شده است.

او در مورد زمان اعلام اسامی و کاندیداها از سوی مجمع زنان اصلاح طلب گفت: حداقل تا زمان ثبت نام، مصداق های ما معرفی نمی شود اما با برخی از این زنان از طرف ما صحبت شده است و انشاالله شاهد یک کاندیدای زن خواهیم بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.