الکسا به کار خود پایان داد + تصویر

الکسا، وب سایت آنالیزکننده و رتبه بندی سایت ها در یکم می سال جاری به کار خود پایان داد.

اینتیتر – سحر زمانی؛ وب سایت االکسا پس از بیست و پنج سال فعالیت در حوزه آنالیز ترافیک وب و رتبه بندی سایت های پربازدید، به آخر خط رسید. چند ماه پیش این وب سایت پرطرفدار اعلام کرده بود که قصد دارد در اوایل می سال ۲۰۲۲ به فعالیت خود پایان دهد.

بیشتر بخوانید:

الکسا امروز در اطلاعیه پایان سرویس دهی خود، نوشت: ما وب سایت alexa.com را پس از بیشتر از دو دهه فعالیت و کمک به شما برای پیدا کردن مخاطبان دیجیتال در یک می سال ۲۰۲۲ بازنشسته کردیم. متشکریم از اینکه ما را به منبع اصلی خودتان برای تحقیق محتوایی،‌آنالیزهای مقایسه ای، پیدا کردن کلمات کلیدی و خیلی کارهای دیگر تبدیل کردید. اگرچه alexa.com بازنشسته شده است اما افزونه الکسای مرورگر شما تا دسامبر ۲۰۲۲ به اراائه سرویس رتبه ترافیک الکسا ادامه می دهد.

الکسا

تاریخچه الکسا

الکسا یکی از شرکت های زیر مجموعه ی آمازون بوده و از سال ۱۹۹۶ کار خود را شروع کرده است. این وب سایت رفته رفته قابلیت های خود را در حوزه آنالیز فضای وب افزایش داد و به منبع اصلی بسیاری از وب سایت ها برای تحلیل و مقایسه برای رقابت قرار گرفت. از الکسا تا سالها به عنوان ابزاری مفید برای سئو و بهینه سازی سایت ها استفاده می شد اما در سالهای گذشته جای خود را به رقبا داد.

رتبه بندی سایت های پربازدید توسط الکسا به عنوان یکی از محبوب ترین ویژگی های این وب سایت شناخته می شود. این وب سایت براساس میزان ترافیک دریافتی سایت ها میزان محبوبت آنها را با نمایش رتبه مشخص می کرد. هرچه رتبه سایتی در الکسا پایین تر باشد نشان از پربازدید بودن آن سایت دارد.

در چند ماه گذشته وب سایت الکسا اعلام کرد که در می سال ۲۰۲۲ قصد بازنشستگی دارد و اکنون نیز با ارائه ی اطلاعیه ای با کار خود پایان داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.