امشب سامانه بارشی وارد کشور می‌شود (۱۹ دی ۱۴۰۲)

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت امروز (۱۹ دی) و افزایش محسوس دما در شمال کشور خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۹ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و اواخر وقت با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه (۲۰ دی) با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه (۲۱ دی) علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۲۲ دی) در نواحی جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه (۲۳ دی) در شمال غرب و غرب کشور بارش و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در نواحی شمال شرق، مناطق واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب، چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب، شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. این شرایط جمعه در غالب مناطق کشور انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در این نواحی کاهش محسوس رخ خواهد داد.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ دی) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۲۱ دی) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد، گاهی بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا (۲۰ و ۲۱ دی) بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.