انتشار به‌روزرسانی جدید iOS 17.4.1 با رفع دو حفره امنیتی

اپل به‌طور غیرمنتظره و بدون اطلاع‌رسانی قبلی و با هدف رفع حفره‌های امنیتی، به‌روزرسانی جدیدی برای سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS منتشر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تک‌ناک، هفته گذشته اپل سیستم‌عامل‌های iOS 17.4.1 و iPadOS 17.4.1 را به‌روزرسانی کرد. هرچند این به‌روزرسانی‌ها قابلیت جدیدی اضافه نمی‌کنند، دو پچ امنیتی مهم را به‌همراه دارند. کوپرتینویی‌ها بنا به‌دلایل نامشخصی اکنون به‌صورت پنهانی نسخه‌ بازنگری‌شده‌ای از iOS 17.4.1 را منتشر کرده‌اند.

شماره‌ ساخت جدید ۲۱E237 است؛ درحالی‌که شماره‌ ساخت نسخه‌ قبلی که برای عموم منتشر شد، ۲۱E236 بود. به‌احتمال زیاد اپل با این نسخه‌ جدید، باگ مهمی را برطرف کرده است. هرچند این نسخه‌ جدید برای تمامی دستگاه‌های سازگار با iOS 17 و iPadOS 17 در‌دسترس است، نصب آن چندان آسان نیست.

دلیل این امر آن است که طبق تأیید وب‌سایت ۹to5Mac، نسخه بازنگری‌شده‌ سیستم‌عامل فقط برای کاربرانی در‌دسترس است که فایل IPSW را برای به‌روزرسانی یا بازیابی آیفون یا آیپد خود ازطریق نرم‌افزار Finder یا برنامه‌ Apple Devices روی ویندوز دانلود کنند. اپل هنوز این نسخه را به‌عنوان به‌روزرسانی مستقیم (OTA – Over-The-Air) منتشر نکرده است.

iOS 17.4.1 دو حفره‌ امنیتی را برطرف می‌کند که می‌توانستند هنگام پردازش تصویر به اجرای کد دلخواه منجر شوند. این حفره‌ها در CoreMedia و WebRTC کشف و با به‌روزرسانی macOS Sonoma 14.4.1 برطرف شده‌اند. اپل از Nick Galloway از پروژه‌ Zero گوگل برای یافتن و گزارش این حفره‌ها تشکر کرد.

به‌محض اینکه نسخه بازنگری‌شده‌ iOS 17.4.1 به‌عنوان به‌روزرسانی مستقیم (OTA) دردسترس قرار گیرد، با مراجعه به بخش تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار می‌توانید آن را در آیفون یا آیپد خود دانلود و نصب کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.